Δύο ταινίες του διαγωνιστικού, ένα φαβορί για το Χρυσό Φοίνικα και ένα σημαντικό κινηματογραφικό αφιέρωμα έκλεισαν την τρίτη ημέρα του 71ου Φεστιβάλ των Καννών.
Λόγω του νέου προγραμματισμού του Φεστιβάλ, που κατήργησε τις πρωινές δημοσιογραφικές προβολές και τις μετέφερε το απόγευμα μαζί με τις επίσημες πρεμιέρες, η σφυγμομέτρηση των κριτικών για τις προβαλλόμενες ταινίες έρχεται το επόμενο πρωί, μαζί με την προγραμματισμένη συνέντευξη Τύπου. Η μέρα λοιπόν ξημέρωσε με διθυραμβικές κριτικές για την ταινία “Cold War” του Pawel Pawlikowski (σκηνοθέτη του “Ida” που απέσπασε το Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας το 2015), με τους περισσότερους δημοσιογράφους να διακρίνουν ένα πρώτο πιθανό φαβορί για το φετινό Χρυσό Φοίνικα. Φυσικά, είναι ακόμα πολύ νωρίς για τέτοιες υποθέσεις, ενώ κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει τι καρπούς θα δώσει η φετινή συνεργασία των μελών της Κριτικής Επιτροπής.
Το τιμώμενο πρόσωπο του φετινού Δείπνου για τους Επαγγελματίες της Παγκόσμιας Κινηματογραφικής Βιομηχανίας ήταν ο σκηνοθέτης, παραγωγός, διανομέας και συγγραφέας Marin Karmitz. O Karmitz, που έχει υπάρξει, στη διάρκεια της 50ετούς καριέρας του, παραγωγός περισσότερων από 100 ταινιών, θα τιμηθεί για την προσφορά του στην προάσπιση του cinema auteur και θα παραστεί στην προβολή της ταινίας του “Coup pour Coup”. Ο Πρόεδρος του Φεστιβάλ των Καννών είπε για αυτή την επιλογή: «Μέσα στον ενθουσιασμό του Φεστιβάλ Καννών, είναι σημαντικό να αφιερώσουμε λίγο χρόνο σε αυτό το αφιέρωμα. Στη φετινή επέτειο των 50 χρόνων από τον Μάη του ’68, του οποίου είναι ένας από τους κληρονόμους, επιθυμούμε να τιμήσουμε τον Marin Karmitz του οποίου την δουλειά, την αφοσίωση και την ακούραστη υπεράσπιση του cinema auteur, θέλουμε να χαιρετίσουμε».
Δεν μπορούσαμε παρά να σκεφτούμε τον Μάη του ’68 και στην απογευματινή πρεμιέρα του διαγωνιστικού τμήματος, αφού, 50 χρόνια μετά το επεισοδιακό φεστιβάλ του ’68 που χρειάστηκε να διακοπεί, ο Jean-Luc Godard βρίσκεται ξανά στα σκαλιά της Croisette…σχεδόν. Ο ίδιος ο Godard, 87 ετών, ανακοίνωσε ότι δεν θα παρευρεθεί στην πρεμιέρα της ταινίας του “Le Livre d’Image”. Αυτή του η απόφαση δεν προκαλεί καμία εντύπωση καθώς ο ζωντανός θρύλος της nouvelle vague έχει να παρευρεθεί αυτοπροσώπως στο Φεστιβάλ από το 2004. Παρόλα αυτά, δέχτηκε να παραχωρήσει την καθιερωμένη συνέντευξη Τύπου μέσω τηλεδιάσκεψης. Το “Le Livre d’Image”, είναι ένα κινηματογραφικό κολάζ που προσπαθεί να σκιαγραφήσει την ιστορία του δυτικού κόσμου τα τελευταία 200 χρόνια, ενώ οι παραγωγοί της ταινίας σκέφτονται να τη μετατρέψουν και σε art installation που θα περιοδεύσει σε διάφορες πόλεις του κόσμου.
Στην πρώτη βραδινή πρεμιέρα, ο Κινέζος σκηνοθέτης Jia Zhang-Ke παρουσίασε στο επίσημο διαγωνιστικό τμήμα την ταινία του “Jiang Hu Er Nv” (“Ash is the Purest White”), μια γκανγκστερική ιστορία αγάπης, ενώ την ίδια στιγμή ο Αργεντίνος Luis Ortega παρουσίασε την τέταρτη μεγάλου μήκους ταινία του “El Angel” στο τμήμα Un Certain Regard. Το “El Angel”, άλλο ένα από τα κινηματογραφικά παιδιά της “El Deseo”, της εταιρίας παραγωγής του Pedro Almodovar, είναι η ιστορία του Carlitos, ενός δεκαεπτάχρονου που από οργισμένος έφηβος γίνεται διαβόητος κακοποιός. Ο ταλαντούχος Αργεντίνος Luis Ortega δίνει την δική του εκδοχή για τα θυελλώδη χρόνια της εφηβείας σε μια coming-of-age ταινία πολύ διαφορετική από τις άλλες.