Barbie (2023)

Poster

Η ζωή στον κόσμο της Barbie, απαιτεί να είστε το απόλυτα τέλειο πλάσμα, περιτριγυρισμένο από ένα απόλυτα τέλειο περιβάλλον. Εκτός βέβαια, αν βιώνετε μια βαθιά, υπαρξιακή κρίση. Ή είστε ένας Κεν.

TI EΧΟΥΜΕ ΕΔΩ

Είχαμε αρκετό καιρό να δούμε μια ταινία να προωθείται τόσο επιθετικά απ’ το studio της, trailer με την “Οδύσσεια του Διαστήματος”, συνεχόμενες εμφανίσεις της Margot Robbie και της σκηνοθέτιδας, Greta Gerwig, σε διάφορα talk show, πολλά memes με το Ryan Gosling ως Ken, και μπορώ να πω πως είναι καλό να σηκώνουμε το φρυδάκι μας καχύποπτα μπροστά σε τέτοια παρασκηνιακά “κολπάκια”, ειδικά όταν προέρχονται από στουντιο-κολοσσούς όπως η Warner Brothers. Μακριά απ’ τη “Barbie” όμως τέτοια φθηνά τρικάκια, η ταινία καταφέρνει σχεδόν τα πάντα από αυτά που στοχεύει, παρωδία; κωμωδία; σάτιρα; στοχευμένες παρατηρήσεις με βάση τη φύση του ανθρώπου; όλα αυτά που συμβαίνουν στο ροζ συννεφάκι ενός ανθρώπου όταν γεννιέται σε μια υποτιθέμενη ουτοπία.

Η Greta φαίνεται να μην αγαπάει ιδιαίτερα την Barbie ως εμπορικό προϊόν, ως το αρχέτυπο του μοντέλου, τη στερεοτυπική Barbie που λέει και η Hellen Mirren στην αφήγηση, της βάζει μια δοκιμασία, να περάσει στον πραγματικό κόσμο και να βρει την αιτία για την οποία δεν είναι πια “τέλεια”, μαζί θα την ακολουθήσει ο Ken, το πιστό “σκυλάκι” της (σύζυγος), εκεί θα αντιληφθούν την μεγάλη αλήθεια για τον έξω κόσμο, ότι είναι πατριαρχικός, OMG.

Όλο το σενάριο ουσιαστικά στηρίζεται στην προσπάθεια της Barbie και της Greta Gerwig να αντιληφθεί βαθιά τον κόσμο στον οποίο ζει, να τον αποδεχθεί στο τέλος και να πάει παρακάτω, τίποτα απ’ αυτά στο πρώτο επίπεδο δεν μας αφορά, καθώς η ταινία είναι μια ροζ παρωδία με μοναδική αναστολή ένα προσχηματικό στόρυ που δεν σε νοιάζει και πολύ, ατέλειωτα αστεία που υποσκάπτουν κάθε έννοια σοβαρότητας (και καλά κάνει), έξυπνα γραμμένες meta-ατάκες, γενικά μια πολύ έξυπνη ταινία με εύστοχα σχόλια όσον αφορά την εμπορευματοποίηση, την ταυτότητα, και τη σχέση δημιουργού και δημιουργήματος, κάνοντας ένα παραλληλισμό με το “2001” στην αρχή και το τέλος.

Τρία πράγματα μπορούμε να κρατήσουμε με σιγουριά: Την απίστευτη κωμική φλέβα του Ryan Gosling, την ωριμότητα στην αφήγηση της Gerwig και τις προσεκτικές σατιρικές τις πινελιές για το φεμινιστικό κίνημα.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σκηνοθετικά, η ταινία αποτελεί το πιο ταιριαστό παράδειγμα για την σημερινή κοινωνία, όλα ρόδινα στο μάτι μα κατά τα άλλα τα πράγματα δεν πάνε καλά, η Greta χρησιμοποίησε όλο το ροζ του κόσμου για να κατασκευάσει ένα αριστοτεχνικό φόντο με έντονη την ανασφάλεια για την ταυτότητα του κάθε ατόμου.

Σε ερμηνευτικό επίπεδο όλοι δίνουν τον καλύτερο τους εαυτό, ξεχωρίζει ο ασταμάτητος Ryan Gosling και η λαμπερή Margot Robbie, ως το επόμενο στάδιο στην γυναικεία εξέλιξη.

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΟ ΔΩ

Εν έτει 2023, τώρα που οι συζητήσεις περί φεμινισμού σε μια παρέα έχουν αντικαταστήσει το πασατέμπο, η Greta Gerwig δεν φοβάται να παρωδήσει ανελέητα τα έμφυλα ζητήματα, αναγνωρίζοντας τα προβλήματα και αφουγκραζόμενη τον κόσμο στον οποίο ζει στήνει μια απενοχοποιημένη ωδή στη γυναίκα που υπάρχει σε κάθε σπίτι, είτε για να τη γδύνουν τα αγοράκια, είτε για να τη διαλύουν τα κοριτσάκια.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

ΣΕΝΑΡΙΟ
8
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
8
ΜΟΥΣΙΚΗ
7
ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ
8
7.8