Άλλες δύο ταινίες του διαγωνιστικού τμήματος έκαναν το ντεμπούτο τους στο κόκκινο χαλί των Καννών, την ίδια στιγμή που μια από τις πιο πολυαναμενόμενες συμφωνίες της φετινής Αγοράς του φεστιβάλ έκλεινε και επίσημα. Το ερώτημα είναι…Cannes you handle them?
Ο επιβλητικός Mads Mikkelsen συνόδευσε στην croisette τον Βραζιλιάνο σκηνοθέτη Joe Penna για την πρεμιέρα της ταινίας “Arctic”. Ο πρωτοεμφανιζόμενος σκηνοθέτης και ο ταλαντούχος Δανός ηθοποιός έφεραν αυτή την ταινία επιβίωσης στο φετινό φεστιβάλ εκτός συναγωνισμού, στο τμήμα των μεταμεσονύκτιων προβολών.
Μετά τo Sundance, o Paul Dano, για πρώτη φορά στη σκηνοθετική καρέκλα, φέρνει την ταινία του “Wildlife” στην έναρξη της Εβδομάδας Κριτικής των Καννών που πραγματοποιήθηκε χθες βράδυ. Βασισμένο στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Richard Ford, σε σενάριο του ίδιου του Dano και της Zoe Kazan, και με πρωταγωνιστές τους Jake Gyllenhaal και Carey Mulligan, το «Wildlife» αφηγείται τη διάλυση ενός γάμου από τα μάτια του μικρού γιου της οικογένειας. Τοποθετημένη στα 60’s, η ιστορία ακολουθεί τα ίχνη μίας οικογένειας όπου ο πατέρας αποδέχεται μία παράτολμη εργασία στα βουνά και εγκαταλείπει τη γυναίκα και το 14χρονο γιο του στην τύχη τους. Η μητέρα τώρα πρέπει να πάρει τα ηνία της ζωής τους στα χέρια της. Αν και η ταινία ικανοποίησε τους Αμερικανούς κριτικούς, άφησε τους Ευρωπαίους λιγότερο ευχαριστημένους.
Η απογευματινή πρεμιέρα του διαγωνιστικού είχε άρωμα Γαλλίας, αφού ένας από τους πιο αγαπητούς σύγχρονους Γάλλους σκηνοθέτες, ο Christophe Honore, παρουσίασε τη νέα του ταινία “Plaire, aimer et courir vite”. Τοποθετημένη στη δεκαετία του ’90, η ταινία είναι ένα χρονικό του ανεκπλήρωτου έρωτα ανάμεσα σε έναν νεαρό και έναν τριαντάρη ασθενή του AIDS. Μπορεί να έρχεται μόλις ένα χρόνο μετά το “120 Battements Par Minute” του Robin Campillo, όμως δεν φαίνεται να χάνεται στη σκιά του, αφού, όπως παρατηρούν οι περισσότεροι κριτικοί, είναι κατάμεστο από τον λυρικό, μελαγχολικό αλλά σπάνια δραματικό τόνο του Honore. Στην πρεμιέρα της ταινίας παρευρέθηκαν, μεταξύ άλλων, ο Κώστας Γαβράς, η Lupita Nyong’o και η μούσα του Honore, Chiara Mastroianni.
Μακριά από τα επίμονα φλας των φωτογράφων στο κόκκινο χαλί, στην διάσημη Αγορά του Φεστιβάλ των Καννών, μπήκαν οι τελευταίες και επίσημες υπογραφές για την πραγματοποίηση, ίσως του πιο μεγαλεπήβολου πρότζεκτ της φετινής Αγοράς. Η ιδέα για την κατασκοπική ομάδα “355” γεννήθηκε στο περσινό φεστιβάλ, όταν η Jessica Chastain, από το ρόλο του μέλους της κριτικής επιτροπής, διαπίστωσε ότι έπρεπε να κάνει κάτι για να ενισχύσει τις ταινίες με γυναίκες σε δυναμικούς πρωταγωνιστικούς ρόλους. Και επειδή ό,τι λέει η Jessica Chastain το κάνει πράξη, επιστράτευσε την Marion Cotillard, την Lupita Nyong’o, την Penelope Cruz και την Fan BingBing και, με τη συμβολή της εταιρίας παραγωγής της “Freckle Films” και τον σκηνοθέτη Simon Kinberg, ήρθαν να κατακτήσουν την κινηματογραφική βιομηχανία.
Το “355” είναι ένα πρότζεκτ με τεράστιες προοπτικές, με πολλούς να πιστεύουν ότι στοχεύει στη δημιουργία ενός franchise τύπου James Bond.
Στη βραδινή πρεμιέρα του διαγωνιστικού τμήματος τα σκαλιά του Palais de Festivals ανέβηκε ο Πολωνός σκηνοθέτης Pawel Pawlikowski με την ασπρόμαυρη, ψυχροπολεμική ιστορία αγάπης του “Zimna Wojna” (“Cold War”). Τοποθετημένη στην Πολωνία και το Παρίσι της δεκαετίας του ’50, είναι μια «απίθανη ιστορία αγάπης σε απίθανους καιρούς».