Δύο ταινίες του διαγωνιστικού, μια προβολή εκτός συναγωνισμού και ένα ντοκιμαντέρ με την υπογραφή του Wim Wenders έκλεισαν την πέμπτη ημέρα του 71ου Φεστιβάλ των Καννών.
Το διαγωνιστικό τμήμα της Κυριακής 13 Μαΐου άνοιξε η ταινία “Lazzaro Felice” της Ιταλίδας Alice Rohrwacher. Μια Ιταλοελβετική παραγωγή, το “Lazzaro Felice” είναι η ιστορία ενός αφελούς χωριατόπαιδου και την αναπάντεχης φιλίας του με τον Tancredi, έναν νεαρό ευγενή καταραμένο με ασυγκράτητη φαντασία. Με έντονο τον παραμυθιακό τόνο, η ταινία είναι άλλη μια από τις σπάνιες μεν, αλλά ποτέ αδιάφορες συμμετοχές της Ιταλίας στις μεγάλες κινηματογραφικές διοργανώσεις του κόσμου.
Εκτός διαγωνιστικού παρουσιάστηκε η ταινία του Gilles Lellouche με τίτλο “Le Grand Bain”, η οποία, τολμούμε να προβλέψουμε, θα είναι η απόλυτη feelgood γαλλική ταινία της επόμενης κινηματογραφικής σεζόν. Μια παρέα σαραντάρηδων στα πρόθυρα κρίσης μέσης ηλικίας αποφασίζουν να δημιουργήσουν την πρώτη ομάδα συγχρονισμένης κολύμβησης για άνδρες. Αψηφώντας τον σκεπτικισμό αλλά και τον χλευασμό του περίγυρού τους, επιστρατεύουν μια πρώην πρωταθλήτρια για να τους προπονήσει και κολυμπούν μαζί σε ένα ταξίδι αυτογνωσίας και πίστης στον εαυτό.
Ο μεγάλος Wim Wenders επιστρέφει στις Κάννες, αυτή τη φορά με ένα ντοκιμαντέρ για τον Πάπα Φραγκίσκο. Περισσότερο ως ένα χρονολόγιο της δικής του συνάντησης με τον Πάπα, παρά ως μια κινηματογραφική βιογραφία, η ταινία “Pope Francis – A Man of His Word”, θέλει να δώσει φως στις αρχές και τις ιδέες του Πάπα, καθώς επίσης και στις απόψεις του για τα φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν την ανθρωπότητα στις μέρες μας.
Τα 50κοστά γενέθλια της «Οδύσσειας του Διαστήματος» γιορτάστηκαν όπως τους άξιζε. Με μια λαμπρή ειδική προβολή στο Grand Theatre Lumiere συνοδευόμενη από μια σύντομη διάλεξη-masterclass από τον σκηνοθέτη Christopher Nolan που δήλωσε ότι επιθυμεί οι νέοι άνθρωποι να δουν και να εκτιμήσουν το μεγαλείο της κλασικής πλέον ταινίας του Stanley Kubrick που θεωρείται μητέρα των σύγχρονων διαστημικών επών.
Ο άθλος του Jafar Panahi, “3 Faces” που πραγματοποιήθηκε παρά τον κατ’οίκον περιορισμό του σκηνοθέτη αλλά και την απαγόρευση να γυρίζει ταινίες που του επιβλήθηκε, εκτιμήθηκε από τους κριτικούς με συγκρατημένες αλλά μάλλον θετικές κριτικές στο σύνολό τους. Συγκινητικές η εικόνες από το τέλος της προβολής της ταινίας στο Grand Theatre Lumiere όπου οι θεατές σύσσωμοι χειροκρότησαν όρθιοι τον απόντα σκηνοθέτη για δέκα ολόκληρα λεπτά.
Το διαγωνιστικό κομμάτι του φεστιβάλ έκλεισε με την προβολή της ταινίας “Manbiki Kazoku” (“Shoplifters”) του Ιάπωνα Kore-Eda Hirokazu. Μια οικογένεια μικροκλεφτών παίρνει υπό την προστασία της ένα εγκαταλελειμμένο κοριτσάκι. Παρά την φτώχεια της οικογένειας και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν, κατορθώνουν να ζήσουν ευτυχισμένοι μέχρι που, ένα αναπάντεχο περιστατικό, αποκαλύπτει κρυμμένα μυστικά και δημιουργεί ρήξεις στους άλλοτε δυνατούς δεσμούς της οικογένειας.