Η τέταρτη μέρα του φεστιβάλ των Καννών ξεκίνησε με την προβολή δύο ταινιών του διαγωνιστικού τμήματος με εξαιρετικό ενδιαφέρον, αρκετές προβολές του Un Certain Regard αλλά και Special Screenings, και ένα απόγευμα – έκπληξη στο ειδικό τμήμα του φεστιβάλ, Cannes Classics.
Η πρώτη υποψηφιότητα για το Χρυσό Φοίνικα που προβλήθηκε την τέταρτη μέρα των Καννών ήταν το «120 Βattements par Minute» του Robin Campillo, σκηνοθέτη του αριστουργηματικού «Ανάμεσα στους Τοίχους». Ο Campillo επιστρέφει με μια ιστορία στης οποίας το επίκεντρο βρίσκεται η επιδημία του AIDS στις αρχές της δεκαετίας του ’90 και o αγώνας της οργάνωσης Act Up Paris, ενάντια στη γενική αδιαφορία για το θέμα. Ο σκηνοθέτης δήλωσε ότι, παρά το έντονο ιστορικό και πολιτικό χρώμα της, ο στόχος δεν ήταν να δημιουργηθεί μια ιστορική ταινία αλλά μια ιστορία καθαρά μυθοπλαστική η οποία αντλεί πολλά στοιχεία από προσωπικές εμπειρίες και αναμνήσεις του και, ως αποτέλεσμα, την αισθάνεται πολύ κοντά του.
Από άποψη κριτικών, η ταινία δημιούργησε πάρα πολύ καλές εντυπώσεις, χωρίς βέβαια να θέτει ισχυρή υποψηφιότητα για το Χρυσό Φοίνικα. Με ομοφωνία όμως πρόκειται για μια πολύ συγκινητική και ταυτόχρονα δυναμική ταινία. Από τις ελάχιστες εικόνες πάντως και τα λεγόμενα των κριτικών, ο τόνος του «120 Battements par Minute» φαίνεται να είναι παρόμοιος με του «Pride» (2014), τόσο λόγω θεματολογίας αλλά και χρονικού πλαισίου. Σε κάθε περίπτωση, η ανταπόκριση των κριτικών, σε συνδυασμό με την προηγούμενη φιλμογραφία του Campillo, το καθιστούν μια ταινία που ανυπομονούμε να δούμε στις αίθουσες.
Δεύτερη ταινία για το διαγωνιστικό, το «The Square» του Σουηδού Ruben Ostlund, με πρωταγωνιστές τον Claes Bang, την Elizabeth Moss και τον Dominic West. Η αλήθεια είναι ότι από τις συνεντεύξεις, δεν καταφέραμε να καταλάβουμε πολλές λεπτομέρειες για την ταινία, σκοπός πάντως του σκηνοθέτη ήταν να δημιουργήσει μια σάτιρα που ξεκινά από το περιβάλλον της σύγχρονης τέχνης και επεκτείνεται σε ολόκληρη την σύγχρονη δυτική κοινωνία. Όπως ανέφεραν και οι ηθοποιοί, δούλεψαν πολύ με αυτοσχεδιασμούς κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, με στόχο η ταινία να δημιουργείται σταδιακά στην πράξη. Μια αρκετά ριψοκίνδυνη μέθοδος που απαιτεί μεγάλη μαεστρία σκηνοθέτη και ηθοποιών και που, στην προκειμένη περίπτωση, φαίνεται να αποδίδει και να ενθουσιάζει τους κριτικούς με μερικούς να το θεωρούν άξιο υποψήφιο για το Χρυσό Φοίνικα.
Πέρα από το διαγωνιστικό κομμάτι όμως, σε μια ειδική προβολή, η Kristen Stewart παρουσίασε την πρώτη σκηνοθετική της απόπειρα με την ταινία μικρού μήκους «Come Swim». Η Stewart έφτασε στο κόκκινο χαλί εμφανώς ενθουσιασμένη και περήφανη για τη δουλειά της, ενώ αποκάλυψε ότι ο πρώτος άνθρωπος στον οποίο έδειξε την ταινία της ήταν ο Olivier Assayas, με τον οποίο έχει συνεργαστεί σε δύο ταινίες. Ο Assayas, που παρευρέθηκε στην τελετή έναρξης τους φεστιβάλ, είχε δηλώσει ότι « H Kristen έχει εξαιρετικό ταλέντο και, όταν είδα την ταινία, της είπα ότι αυτό θα έπρεπε να κάνει πάντα».
Παράλληλα με το φεστιβάλ όμως πραγματοποιείται, όπως κάθε χρόνο, και το Cannes Classics με αφιερώματα σε μεγάλους δημιουργούς. Στο επίκεντρο βρέθηκε αυτή τη φορά ο βετεράνος Clint Eastwood που παρευρέθηκε στις Κάννες για να παρουσιάσει την προβολή της ταινίας του «Unforgiven», η οποία γίνεται 25 ετών. Το θρυλικό western παρουσιάστηκε από την Warner σε νέα αποκατεστημένη κόπια 4Κ, παρουσία του γενικού διευθυντή του φεστιβάλ, Thierry Fremaux.