Μπορεί να έχει μείνει μία μέρα για την ολοκλήρωση των προβολών του φεστιβάλ, όμως αυτό δε σημαίνει ότι μειώνεται η δυναμική των ταινιών που παρουσιάζονται. Την δέκατη μέρα, παρουσίασαν τις ταινίες τους ο Fatih Akin και ο François Ozon, ενώ δόθηκαν και τα βραβεία του Cinéfondation.
Ξεκινάμε λοιπόν από το «In the Fade» του Fatih Akin, με πρωταγωνίστρια την Diane Kruger στον πρώτο της γερμανόφωνο ρόλο. Η ταινία παρακολουθεί μια Γερμανίδα παντρεμένη με έναν Τούρκο, ο οποίος σκοτώνεται μαζί με το γιο της σε μια τρομοκρατική επίθεση νεο-ναζί. Ο Akin παραδέχτηκε ότι αρχικά ο πρωταγωνιστής στο μυαλό του ήταν άνδρας, όμως στην πορεία αποφάσισε ότι μια γυναίκα, και ιδιαίτερα μια μητέρα θα έδινε περισσότερη δραματική ένταση στο ρόλο, ενώ χαρακτήρισε τις μητέρες «τις τέλειες ηρωίδες». Τότε αυτομάτως σκέφτηκε την Diane Kruger την οποία γνώρισε στο φεστιβάλ των Καννών του 2012. «Όταν τον γνώρισα είπα πως αν κάνω ποτέ γερμανική ταινία, θα ήθελα να είναι δική του» δήλωσε εκείνη. Επίσης ανέφερε, ότι το γεγονός ότι έκανε μια ταινία στη μητρική της γλώσσα την βοήθησε να «βρει τις ρίζες της».
Όσον αφορά στην ιδέα του σεναρίου ο Akin δήλωσε: «Για κάποια περίοδο στη Γερμανία γίνονταν πολλά τέτοια ρατσιστικά εγκλήματα από νεοναζιστικές οργανώσεις, οπότε κάθε φορά που συνέβαινε κάτι τέτοιο σκεφτόμουν ότι θα μπορούσα να ήμουν εγώ». Στο ίδιο θέμα η Kruger συμπλήρωσε: «Με τις τρομοκρατικές επιθέσεις να αυξάνονται μέρα με τη μέρα, ακούμε μόνο τους αριθμούς: 50 ή 100 νεκροί. Ποτέ όμως δεν σκεφτόμαστε αυτούς που μένουν πίσω και καλούνται να διαχειριστούν ένα τέτοιο συμβάν» ενώ όταν ρωτήθηκε σχετικά με την εμπειρία του να μπαίνεις στη θέση ενός τέτοιου χαρακτήρα απάντησε ότι «ήταν ανυπόφορο και ένιωσα απαίσια». Αυτό φάνηκε να φαίνεται και στην οθόνη αφού οι κριτικοί επαινούν την ερμηνεία της στην ταινία παρόλο που οι συνολικές κριτικές είναι αρκετά συγκρατημένες έως μέτριες.
Η επόμενη ταινία που παρουσιάστηκε ήταν το «L’Amant Double» του François Ozon. Όσοι από εσάς, τους φαν του Γάλλου σκηνοθέτη, ανησυχήσατε βλέποντας την τελευταία του ταινία «Frantz» (το καθ’όλα φυσιολογικό και κλασικό δράμα εποχής), μπορείτε πλέον να χαλαρώσετε: Ο παλιός καλός Ozon επέστρεψε! Η Chloe, είναι μια ψυχικά ασθενής που συνάπτει παράλληλη σχέση με τον ψυχοθεραπευτή της και τον δίδυμο αδελφό του (και στους δύο ρόλους ο Jérémie Renier) με τον οποίο ο πρώτος είχε απομακρυνθεί για χρόνια. Η ταινία είναι ελαφρώς βασισμένη στο βιβλίο της Joyce Carol Oates «Lives of the Twins» και είναι ένα αισθησιακό θρίλερ που, σύμφωνα με την Telegraph, καταφέρνει αυτά που το «Fifty Shades of Grey» δεν μπορεί καν να ονειρευτεί.
Γενικότερα, οι κριτικές είναι εξαιρετικές, περισσότερο όμως γιατί αναγνωρίζουν τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του Ozon που επιστρέφει δυναμικά στο στιλ του, χωρίς καμία διάθεση για «political correctness» και ελάχιστη ανησυχία για την αισθητική του φιλμ του. Με αμέτρητες σινεφίλ αναφορές και το τολμηρό ύφος του σκηνοθέτη που έγινε αγαπητός από ένα συγκεκριμένο κοινό για την αυθάδεια των ταινιών του, το «L’Amant Double» κερδίζει τους κριτικούς και το κοινό, κερδίζει όμως Χρυσό Φοίνικα;
Παρόλο που το κυρίως μέρος του φεστιβάλ δεν έχει τελειώσει ακόμα, οι απονομές βραβείων στα παράλληλα τμήματά του έχουν ήδη αρχίσει. Ο λόγος για τα βραβεία του Cinéfondation. Τι είναι όμως αυτό; Κάθε χρόνο, ταινίες φοιτητών σχολών κινηματογράφου από όλο τον κόσμο, επιλέγονται από την επιτροπή του Cinéfondation και προβάλλονται και βραβεύονται από την ειδική κριτική επιτροπή, της οποίας Πρόεδρος φέτος ήταν ο Ρουμάνος σκηνοθέτης Cristian Mungiu. Μέλη της επιτροπής ήταν ακόμα ο, βραβευμένος με Όσκαρ σκηνοθεσίας για το «Moonlight», Barry Jenkins και η Αθηνά Τσαγκάρη, σκηνοθέτης του «Chevalier». Από τις 2.600 συμμετοχές προβλήθηκαν τελικά 16 φιλμ και μόνο τρία κατάφεραν να ξεχωρίσουν. Tι χαρά λοιπόν να μαθαίνουμε πως φέτος την πρώτη θέση κατέκτησε μια γυναίκα, η Valentina Maurel, από το Βέλγιο με την ταινία της «Paul Est Là»! Η νικήτρια θα παραλάβει χρηματικό έπαθλο 15.000 ευρώ, αλλά και ένα άλλο (κατά τη γνώμη μας καλύτερο) έπαθλο που είναι η προβολή της πρώτης της ταινίας μεγάλου μήκους στο Φεστιβάλ των Καννών.