Η τελετή απονομής βραβείων του Cinefondation, δύο ταινίες του διαγωνιστικού και μια προβολή στο Cinema de la Plage που έκανε το Φεστιβάλ να χορεύει, συμπλήρωσαν την ένατη ημέρα στην συννεφιασμένη Croisette.

Δόθηκαν το μεσημέρι τα βραβεία του Cinefodation, του τμήματος ταινιών μικρού μήκους για φοιτητές κινηματογράφου. Η φετινή επιτροπή, που κατέληξε στην απονομή των βραβείων, αποτελούνταν φέτος από τους: Bertrand Bonello, Khalil Joreige, Valeska Grisebach, Alanté Kavaïté και Ariane Labed. Δεκαεπτά ταινίες επιλέχθηκαν από τις 2.426 συμμετοχές και τα βραβεία διαμορφώθηκαν ως εξής: Το πρώτο απέσπασε η ταινία “The Summer of the Electric Lion” του Diego Cespedes από τη Χιλή, ο οποίος κερδίζει το χρηματικό ποσό των 15.000 ευρώ και την εγγύηση ότι η πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία θα προβληθεί στο Φεστιβάλ Καννών. Το δεύτερο βραβείο δόθηκε ex aequo στις ταινίες “Calendar” του Ρώσου Igor Poplauhin και “The Storms in Our Blood” της Κινέζας Shen Di η οποίοι κερδίζουν 11.250 ευρώ, ενώ το τρίτο βραβείο απέσπασε η Lucia Bulgheroni από το Ηνωμένο Βασίλειο με την ταινία “Inanimate” και κερδίζει 7.500 ευρώ.

Το ντοκιμαντέρ της Laeticia Carton  « Le Grand Bal » παρακολουθεί τις εκδηλώσεις του “Grands Bals de L’Europe”, ενός Ευρωπαϊκού φεστιβάλ παραδοσιακού χορού που διοργανώνεται κάθε χρόνο στην Auvergne της Γαλλίας. Για επτά μέρες και οκτώ νύχτες δύο κινηματογραφικά συνεργεία απαθανάτισαν όλες τις δράσεις του φεστιβάλ και συνέθεσαν αυτό το ντοκιμαντέρ που έχει ως στόχο να μεταδώσει την μοναδικότητα της εμπειρίας του ομαδικού χορού. Για να γίνει όμως ακόμα πιο κατανοητή η εμπειρία στο κοινό των Καννών, στην επίσημη πρεμιέρα της ταινίας που έγινε στην παραλία, παρευρέθηκαν μουσικοί και 40 χορευτές που παρότρυναν το κοινό να χορέψει, μετά το τέλος της προβολής.

Στο διαγωνιστικό τμήμα παρουσιάστηκε πρώτη η ταινία της Λιβανέζας Nadine Labaki, που επιστρέφει στο Φεστιβάλ επτά χρόνια μετά το “Where do we go now?” που παρουσιάστηκε στο Un Certain Regard. Η νέα της ταινία “Capernaum” πραγματεύεται τη δύσκολη παιδική ηλικία του μικρού Zain που επιθυμεί να κάνει μήνυση στους γονείς του, επειδή τον έφεραν στον κόσμο χωρίς να έχουν τα μέσα να τον μεγαλώσουν. Σκοπός της ταινίας είναι να θίξει την κακομεταχείριση των παιδιών στο Λίβανο, ενώ η σκηνοθέτης δήλωσε ότι επιθυμούσε «η ταινία να προσαρμοστεί στους χαρακτήρες και όχι το αντίθετο».

Με τη δεύτερη ταινία του διαγωνιστικού ένας από τους πιο αξιοπρόσεχτους νέους Γάλλους σκηνοθέτες, ο Yann Gonzalez, πάει την Vanessa Paradis πίσω στη δεκαετία του ’70 όπου ο χαρακτήρας της, η Anne, γυρίζει γκέι πορνογραφικές ταινίες όταν η σύντροφος και συνεργάτης της, Lois, την αφήνει. Τότε, αποφασίζει να γυρίσει την πιο φιλόδοξη ταινία της με σκοπό να την ξανακερδίσει, όταν ξαφνικά ένας από τους ηθοποιούς της βρίσκεται βίαια δολοφονημένος. Επιθυμία, σεξ και θάνατος με αναφορές σε ταινίες είδους, συνθέτουν το ιδιόρρυθμο πορτρέτο μιας ερωτευμένης γυναίκας μέσα από τον φακό του Yann Gonzalez, με τίτλο “Un Couteau Dans Le Coeur”.

Τα κινηματογραφικά rendez-vous συνεχίζονται και αυτή τη φορά έχουν…οσκαρικό αέρα. Ο προσφάτως (πολύ προσφάτως) βραβευμένος με Όσκαρ, Gary Oldman, προσγειώθηκε σήμερα στην Croisette για να μοιραστεί με τους τυχερούς festival goers την πολύχρονη υποκριτική του εμπειρία. Ένα πολύ ξεχωριστό masterclass που σίγουρα κανείς δε θα ήθελε να χάσει.

Ποιος το εγραψε

Ευτυχία Τερζή
Reviewer / Reporter

Σπουδάζει στο Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου αλλά στόχος της είναι να γίνει σκηνοθέτης. Ο άνθρωπος που την έκανε να αγαπήσει το σινεμά είναι ο Tim Burton και γι'αυτό θα έχει πάντα μια θέση στην καρδιά της. Θα ήθελε ο κόσμος να έμοιαζε με ταινία που έφτιαξαν μαζί ο Wes Anderson και ο Woody Allen. Είναι αδύνατον να διαλέξει μια αγαπημένη ταινία, γιατί θα ένιωθε ότι αδικεί χιλιάδες άλλες. Λατρεύει την Audrey Hepburn και τον Al Pacino.

Σχετικες Αναρτησεις