Poster

Ο Otto είναι ένας νέος που ψάχνει να βρει δουλειά με το μικροσκόπιο. Ο δύσκολος χαρακτήρας του επιδεινώνει τις προσπάθειες του. Ώσπου, κάποιος του αναθέτει να κλέψει ένα αμάξι και τα καταφέρνει χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία. Αυτός ο κάποιος τον προσλαμβάνει ως … ως… κατασχετή…; Εεε… κατασχ…εχμ,  με δικά μου λόγια, τέλος πάντων, αυτός που κατασχέτει αμάξια από τύπους που χρωστάνε.

“It happens sometimes. People just explode. Natural causes.”

TI EΧΟΥΜΕ ΕΔΩ

Η ταινία είναι από αυτά τα διαμαντάκια που τα νοικιάζεις με την παρέα για πλάκα και παθαίνετε πλάκα. Δεν έχει το κύρος και την υπόσταση μιας μεγάλης παραγωγής. Ούτε την τεχνοτροπία και την αισθητική μιας ποιοτικής ταινίας. Παρόλα αυτά θα την δεις, θα σου αρέσει και θα την προτείνεις και σε άλλους.

Η κατάσχεση αυτοκινήτων δεν είναι το βασικό θέμα της ταινίας. Απλά είναι το μέσο που μας μοιράζει τις πληροφορίες. Η ταινία μας μιλάει για μια εποχή που το να είσαι αντισυμβατικός ισοδυναμούσε με το να είσαι περιθωριακός. Μας μιλάει για το μεγάλο όνειρο. Δηλαδή να πιάσω το Τζακ-ποτ και να σταματήσω να κάνω μικροδουλίτσες. Έχει μέσα αντίπαλους που πρέπει να ξεπεράσεις για να προχωρήσεις στον τομέα σου. Έχει εξωγήινους και την κυβέρνηση να ψάχνει να τους βρει. Αγγίζει πολλά θέματα και οι ίδιοι οι ηθοποιοί φιλοσοφούν ακατάπαυστα.

Κινηματογραφικά, δεν έχει και τόσο δυνατά στοιχεία που αξίζουν περαιτέρω ανάλυση. Η αφήγηση όμως είναι πολύ καλή και μας δείχνει ότι δε χρειάζονται καλές κάμερες και φωτισμοί για να πεις μια ιστορία. Αρκεί μόνο να μας κεντρίσει το ενδιαφέρον.

Όπως ήταν αναμενόμενο, η ταινία έκανε πολύ περισσότερα έσοδα από τα video club παρά από τους κινηματογράφους. Αποσύρθηκε γρήγορα από τις αίθουσες γιατί δεν είχε την επισκεψιμότητα που περίμεναν οι παραγωγοί. Ίσως γιατί το target group δεν ήταν σινεφίλ αλλά ταινιάκηδες. Ίσως πάλι, επειδή οι νέοι, πανκ και μη, είχαν την ανάγκη να δουν κάτι διαφορετικό που να μπορούν να ταυτιστούν και αριθμητικά ήταν πάρα πολλοί.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Ο Alex Cox είναι από τους σημαντικότερους πρεσβευτές των αμερικάνικων cult ταινιών. Στη φιλμογραφία του συναντάμε το Sid and Nancy, μια βιογραφική ταινία για τον Sid Vicious, και το Walker, με τον Ed Harris σε ακόμα μια βιογραφική ταινία αντισυμβατικού χαρακτήρα. Έχει γράψει και το σενάριο του Fear and loathing in Las Vegas.

Πρωταγωνιστεί ο νεότατος Aimilio Estevez σε μια ερμηνεία που δε νομίζω να προσπάθησε και πολύ για να την βγάλει.

Αυτό που αξίζει πολύ, σε αυτή την ταινία, είναι η μουσική της. Οι πιο δυνατοί καλλιτέχνες της πανκ σκηνής γράψανε κομμάτια αποκλειστικά για αυτή την ταινία. Iggy pop, black flag, the plugz και άλλοι. Τα κομμάτια αυτά μπορεί τώρα να θεωρούνται κλασικά αλλά τότε ήταν πολύ έξω από τα προβλεπόμενα της ποπ Αμερικάνικης καθημερινότητας.

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΟ ΔΩ

Επειδή ξέρεις τι να περιμένεις από τον Alex Cox. Επειδή θα σου θυμίσει πανκ στιγμές από τα 80s. Επειδή είναι από τις πιο αντιπροσωπευτικές cult ταινίες. Επειδή κατά βάθος έχει βαθύ νόημα. Επειδή πήγε κόντρα στο Hollywood των κανόνων και των περιορισμών. Επειδή έχει πολλές ωραίες συζητήσεις οδηγού-συνοδηγού και σίγουρα ενέπνευσαν πολλούς μεταγενέστερους σκηνοθέτες.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

ΣΕΝΑΡΙΟ
5.9
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
6.5
ΜΟΥΣΙΚΗ
8
ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ
5.5
Reader Rating0 Votes
0
6.5