Poster

Οι τελευταίοι θεατές παίρνουν τις θέσεις τους. Η παράσταση της Ορέστειας ξεκινάει. Ξαφνικά, τα φώτα σβήνουν και η σκηνή βυθίζεται στο σκοτάδι. Μια ομάδα αγοριών και κοριτσιών με όπλα στα χέρια ανεβαίνουν στην σκηνή. Ζητάνε συγνώμη για την διακοπή και προσκαλούν όσους θεατές επιθυμούν να ανέβουν στη σκηνή μαζί τους. Η παράσταση συνεχίζεται κανονικά με μια μόνο διαφορά: η ζωή μιμείται την τέχνη και όχι το αντίστροφο.

TI EΧΟΥΜΕ ΕΔΩ

Είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Γιώργου Ζώη, εμπνευσμένη από αληθινό περιστατικό. Καθόλη την διάρκεια της ταινίας, είναι εμφανής η ώσμωση της φυσιολογικής ζωής με τα όσα διαδραματίζονται πάνω στο θεατρικό σανίδι. Όταν οι ήρωες της καθημερινότητας καλούνται να υποδυθούν τους θεατρικούς ήρωες, παγιδεύονται στο περιβάλλον τους και στις ερινύες που τους κατατρέχουν, υιοθετώντας εν τέλει συμπεριφορές τελείως αντίθετες με την καθημερινότητα τους.

Πόσες φορές άραγε και εμείς στην καθημερινότητα μας, δεν υποδυόμαστε ρόλους που μας οδηγούν να πράττουμε αντίθετα με αυτά που πρεσβεύει η ψυχή μας; Ο σκηνοθέτης, πολύ σωστά έχει επιλέξει να εστιάσει στα πρόσωπα των ηθοποιών, των οποίων οι ερμηνείες τον δικαιώνουν, προκειμένου να δώσει έμφαση στις εκφράσεις τους, πάνω στις οποίες αποτυπώνονται οι εναλλαγές των συναισθημάτων των ηρώων, οι οποίοι ακροβατούν πάνω σε αυτή την λεπτή γραμμή μεταξύ πραγματικότητας και υποκριτικής.

Όμως, το μοντάζ της ταινίας είναι πάρα πολύ αργό, κάτι το οποίο σε συνδυασμό με την παντελή απουσία μουσικής κάνει την ταινία ιδιαίτερα κουραστική για τον θεατή. Μια κόπωση, που θα μπορούσε να είχε μετριαστεί κάπως, εάν η τελευταία σκηνή μας παρείχε πληροφορίες για το υπόβαθρο των καταληψιών, που να αιτιολογούσαν το κίνητρο τους, δίνοντας έτσι απάντηση σε ένα γιγάντιο “γιατί;” που αιωρείται στην ατμόσφαιρά καθόλη την διάρκεια της ταινίας.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Ο Γιώργος Ζώης, στην πρώτη του μεγάλου μήκους, παίρνει άριστα στην διαχείριση των ηθοποιών του που αποδίδουν εξαιρετικές ερμηνείες. Παίρνει όμως κάτω από την βάση στο πεδίο του μοντάζ, που αποτελεί και το μεγάλο μείον της ταινίας, το οποίο σε συνδυασμό με το ελλειπές-ημιτελές σενάριο, το οποίο συνυπογράφει με τον Βασίλη Κυριακόπουλο, μετριάζουν την συνολική του απόδοση.

Έχουμε όμως εξαιρετικές ερμηνείες από όλους σχεδόν τους ηθοποιούς που συμμετέχουν στην ταινία, με εξέχουσα την ερμηνεία του Αλέξανδρου Βαρδαξόγλου ως κορυφαίου του χορού, ένα γεγονός που σε τελική ανάλυση σώζει την ταινία από την μετριότητα.

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΟ ΔΩ

Να την δεις για τις εκπληκτικές ερμηνείες. Γιατί θα σε κάνει να προβληματιστείς για τους ρόλους που όλοι μας υποδυόμαστε στην καθημερινότητα μας. Γιατί πάρα το αργό μοντάζ, υπάρχει μια σκοτεινή ατμόσφαιρα που σε υποβάλει καθόλη την διάρκεια της ταινίας.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

ΣΕΝΑΡΙΟ
5
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
6
ΜΟΥΣΙΚΗ
0
ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ
9
Reader Rating0 Votes
0
6.7