Όταν η Βέρα θα μετακομίσει σε ένα καινούριο σπίτι με την οικογένειά της, θα εντοπίσει κάποιες παλιές βιντεοκασέτες της δεκαετίας του ’80, στις οποίες καταγράφεται ένα μικρό αγόρι που τραγουδάει. Κατά τη διάρκεια μιας ηλεκτρικής καταιγίδας, θα ανοιχτεί μια πύλη στον χωροχρόνο και η Βέρα θα σώσει τη ζωή αυτού του αγοριού. Αυτό, όμως , θα αλλάξει όλη τη ροή των γεγονότων, με αποτέλεσμα να επηρεαστεί δραστικά η ζωή της ίδιας της Βέρα και να χάσει τη μονάκριβη κόρη της.
TI EΧΟΥΜΕ ΕΔΩ
Άλλη μια δυνατή ταινία από τον Oriol Paulo. Αγωνία, μυστήριο, ανατροπές, κρυμμένα μυστικά… ξέρετε, τα γνωστά, μόνο εδώ μπαίνει και το στοιχείο της επιστημονικής φαντασίας! Ο δημιουργός των μεγάλων επιτυχιών El Cuerpo και Contratiempo επανέρχεται με σκοπό να μας αφήσει για ακόμα μία φορά άφωνους. Τα καταφέρνει; Ιδού η απορία.
Έχουμε να κάνουμε με έναν σκηνοθέτη που μας έχει βάλει στο τρυπάκι, πλέον, να περιμένουμε στη γωνία τη μεγάλη ανατροπή, αυτή που δεν θα περνούσε ποτέ από το μυαλό μας. Έλα, όμως, που σε αυτήν την περίπτωση υπάρχει μια διαφορά. Στις προηγούμενες ταινίες είχαμε ένα μυστήριο να λύσουμε και σε όλη την ταινία προσπαθούσαμε, κάνοντας διάφορες υποθέσεις, να καταλάβουμε τι μπορεί να έχει γίνει. Αντιθέτως, εδώ ξέρουμε από την αρχή τι έχει γίνει, όμως περιμένουμε αγωνιωδώς να δούμε πώς θα εξελιχθεί τελικά η ιστορία. Βέβαια, μερικές εκπλήξεις και οπωσδήποτε ένα τροχαίο, έχουν πάντα εξέχουσα θέση στα σενάρια του Paulo.
Όσον αφορά το θέμα, με το οποίο καταπιάνεται η ταινία, δηλαδή η θεωρία του χάους, οι παράλληλες διαστάσεις του χρόνου κ.τ.λ, σίγουρα δεν είναι κάτι πρωτότυπο που δεν έχουμε ξαναδεί, αφού με τέτοιου είδους θεωρίες ασχολούνται συχνά οι Ισπανοί και μάλιστα έχουν γυρίσει ήδη αρκετές ταινίες γι’ αυτό. (La habitacion del nino, La casa al fin de los tiempos, El aviso κ.α), το ίδιο φυσικά και οι Αμερικάνοι (Το φαινόμενο της πεταλούδας, deja vu κ.λ.π). Δεν παύει βέβαια να είναι ένα θέμα που ιντριγκάρει και δίνει έμπνευση να γραφτούν πολλά σενάρια γύρω από αυτό. Ο Οriol Paulo, όμως, είναι η πρώτη φορά που καταπιάνεται με αυτό το κόνσπετ. Έτσι μας βάζει σε ένα άλλο τρυπάκι πλέον. Όχι του τι μπορεί να έχει γίνει, αλλά του τι θα μπορούσε να είχε γίνει αν ήταν τα πράγματα διαφορετικά. Σας μπέρδεψα; Όχι εγώ, ο Paulo!
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Τον έχω ήδη αναφέρει τόσες φορές, ναι, ο Oriol Paulo είναι στο σενάριο και στη σκηνοθεσία. Το σενάριό του είναι δυνατό, έξυπνο, αγωνιώδες, ανατρεπτικό, ψαγμένο και τοποθετημένο πλέον σε πιο “παραφυσικά” μονοπάτια, όμως δεν παύει να αφήνει κάποιες απορίες, κάποια κενά, και μιας και είναι και το θέμα πολύ ιδιαίτερο, έχει μια δυσκολία παραπάνω στο να πείσει. Αν δηλαδή κάποιος δεν ασπάζεται αυτές, τις πολύ διαδεδομένες κατά τα άλλα, θεωρίες, θα είναι λίγο παραπάνω καχύποπτος με τη συγκεκριμένη ταινία. Κάποιες τρυπούλες στο σενάριο, θα βοηθήσουν επίσης σε αυτό. Ο Paulo παίζει για ακόμα μία φορά με τα όρια και σε κάνει να νιώθεις ότι αν τραβήξει ένα φύλλο ακόμα, θα καεί.
Ως σκηνοθέτης ξέρει πολύ καλά πώς να κρατάει τον θεατή σε αναμμένα κάρβουνα και είναι πολύ χαρακτηριστικός, από αυτούς που αφήνουν τη στάμπα τους και τους ξεχωρίζεις αμέσως, όταν δεις έστω και ένα λεπτό από την ταινία τους. Το color correction ειδικά, στους γνωστούς μουντούς τόνους που παίζουν ανάμεσα σε πράσινο-μπλε-γκρι σκούρο, είναι σήμα κατατεθέν του. Η μουσική του Durante la tormenta ήταν περισσότερο αισθητή και δυναμική από όλες τις άλλες ταινίες του Paulo. Τα credits πάνε στον Fernando Velázquez, ο οποίος είναι εξαιρετικός στο να γράφει μουσική για ψυχολογικό θρίλερ προσδίδοντας κάτι μεταφυσικό αλλά και συγκινησιακό στην ατμόσφαιρα. Απόδειξη πως είναι ο δημιουργός του soundtrack του πασίγνωστου θρίλερ “Εl orfanato”.
Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους θα συναντήσουμε τους Adriana Ugarte, Chino Darín (γιος του διασημότερου ηθοποιού της Αργεντινής Ricardo Darin), Javier Gutiérrez, Álvaro Morte ( ή αλλιώς ο Profesor), οι οποίοι είναι σαφώς πολύ καλοί και πειστικοί σε αυτό που κάνουν, χωρίς όμως να υπάρχει κάποια ερμηνεία που να μπορώ να χαρακτηρίσω ως συγκλονιστική, όπως αυτή του Jose Coronado στο El Cuerpo ή της Ana Wagener στο Contratiempo (η οποία παρεμπιπτόντως κάνει και μια μικρή συμμετοχή κι εδώ).
ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΟ ΔΩ
Γιατί θα περάσεις δυο ώρες καθηλωμένος στην οθόνη σου, γεμάτος αγωνία για το τι θα γίνει τελικά παρακάτω. Γιατί θα μπεις στο τρυπάκι να αναρωτηθείς για τις διαστάσεις του χρόνου και αν τελικά όλα αυτά θα μπορούσαν στην πραγματικότητα να συμβούν. Γιατί σου αρέσουν τα ψυχολογικά θρίλερ. Γιατί είσαι fan του Oriol Paulo ή γιατί έχει γίνει τόσος ντόρος γύρω από το όνομά του που πρέπει να δεις επιτέλους μια ταινία του κι εσύ, ώστε να καταλάβεις περί τίνος πρόκειται.