Ο πράκτορας της CIA Bill Pope βρίσκεται σε αποστολή στο Λονδίνο, ακολουθώντας τον μυστηριώδη χάκερ με κωδικό όνομα “The Dutchman.” Ο θάνατος του όμως, θα γεννήσει ερωτήματα τα οποία αν δεν απαντηθούν σύντομα η ανθρωπότητα θα βρεθεί στα πρόθυρα του 3ου παγκοσμίου πολέμου. Με τη βοήθεια της επιστήμης, οι μνήμες του Pope θα μεταφερθούν στο μυαλό ενός εγκληματία με Jericho Stewart. Τώρα η μοίρα του κόσμου είναι στα χέρια του, μιας και πρέπει να αποφασίσει αν θα σώσει τον εαυτό του ή τον κόσμο.
TI EΧΟΥΜΕ ΕΔΩ
Ποια είναι η μυστική συνταγή για μία ταινία κατασκοπίας ή έστω γενικά για μία καλή ταινία; Ένα καλοστημένο σενάριο για αρχή, ένας σίγουρος σκηνοθέτης και σίγουρα μία ομάδα από δυνατούς ηθοποιούς για να στηρίξουν επάξια το project. Δυστυχώς εδώ έχουμε μόνο το τρίτο και αυτό στην υπερβολή. Αλλά αυτό θα το πιάσουμε αργότερα.
Ένας επικίνδυνος χάκερ με ένα πιο επικίνδυνο πρόγραμμα (Trojan, worm, malware) διαλέξτε εσείς, που μπορεί να ελέγχει οπλικά συστήματα οποιασδήποτε χώρας από ένα λάπτοπ. Ένας πιο επικίνδυνος κακός, που θέλει το πρόγραμμα προφανώς για να ξεκινήσει τον τρίτο παγκόσμιο για κάποιο λόγο (με τόσες απόπειρες που έχουν γίνει στο Hollywood κάποιος θα το είχε πετύχει μέχρι σήμερα) και μία μυστική υπηρεσία που βασίζεται μόνο σε έναν πράκτορα και δεν υπολογίζει τίποτα για να πετύχει τον σκοπό της. Ναι τα έχουμε ξαναδεί!
Στα πρακτικά του SCI-FI τώρα, να θυμίσω πως στο παρελθόν είχαμε δει κάτι παρόμοιο από τον χορογράφο της δράσης John Woo με την ταινία Face-off (1997), που ήταν αν όχι η καλύτερη ταινία του, μία από τις καλύτερες του και αυτό γιατί; Παρά το γεγονός ότι η ταινία είχε βασιστεί στη δράση, είχε ένα καλοστημένο σενάριο. Ανάπτυξη χαρακτήρων και ταύτιση του κοινού με αυτούς. Η δόμηση ήταν τόσο καλή, που είδαμε σχεδόν όλη την εγχείρηση αντικατάστασης προσώπων και δεν μας πείραξε.
Στο Criminal από την άλλη, ο νεαρός πρωταγωνιστής πεθαίνει και βρίσκουν την χειρότερη επιλογή για να βάλουν τις μνήμες του. Έναν εγκληματία, τόσο άμυαλο και ανούσιο που οι σκηνές δεν έβγαζαν νόημα. Το κοινό δεν περιμένει μόνο την ώρα να περάσει, αλλά και τις μνήμες του καλού ανθρώπου να κάνουν έναν κατάδικο, συμπονετικό και να νοιάζεται για μια ξένη γυναίκα και το παιδί της, αφού προφανώς κυκλοφορήσει στην πόλη και σπείρει τον πανικό στα τοπικά φαστφουντάδικα.
Το τέλος είναι τόσο προβλέψιμο όσο δεν πάει, θα σας έκανα Spoiler αλλά από την άλλη δεν βλέπω το νόημα.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Ποιοι και πόσοι μπήκαν εδώ για ένα γρήγορο paycheck; Αρχικά στον ρόλο του εγκληματία ο Kevin Costner που πιστεύει ότι η δράση και οι κακοί ρόλοι του πάνε. Gary Oldman στον κλασικό ρόλο του φωνακλά αρχηγού της επιχείρησης. Tommy Lee Jones στον ρόλο του γιατρού που έκανε την εγχείρηση, απλά μπήκε σαν όνομα όπως και σε πολλές ταινίες τώρα τελευταία. Ryan Reynolds (Deadpool) αντικειμενικά παίζει καλά έστω και ελάχιστα, ως μεγάλος υποστηρικτής του θα πω ότι απλά ήθελε κάτι εύκολο και γρήγορο για να έχει ελεύθερο χρόνο να ασχοληθεί με το sequel του Deadpool. Jordi Mollà (Bad Boys 2) κλασική καρικατούρα, Michael Pitt (I Origins ) τον έχουμε δει και καλύτερο. Gal Gadot (BvS) (πάμε μια βαθιά ανάσα πάλι!) απλός λιτός και απέριττος ρόλος. Scott Adkins (Undisputed II) ο οποίος κάνει εμφανίσεις σε ταινίες σαν τρελός, εδώ δεν παλεύει καθόλου και έχει να πει σοβαρές ατάκες. Ακόμη και ο Amaury Nolasco (Prison Break) έχει έναν μικρό ρόλο.
Όλοι γνωστοί, άλλοι λιγότερο άλλοι περισσότερο χωρίς όμως έναν να κάνει την διαφορά.
Στην καρέκλα του σκηνοθέτη ο Ariel Vromen (The Iceman) που αντικειμενικά το The Iceman ήταν καλή ταινία. Εδώ η βαρεμάρα και η έλλειψη έμπνευσης ήταν τα κύρια χαρακτηριστικά του. Σκηνές που έπρεπε να κοπούν στο μοντάζ αλλά δεν ήμασταν τόσο τυχεροί έριξαν την ταινία στα μάτια μας. Τρανταχτά παραδείγματα η μετάβαση του Jericho στην πόλη, καθώς και οι 2-3 σκηνές που μας έδειχνε το πόσο κακός και πόσο πεινασμένος είναι ο χαρακτήρας που προτιμά να σπέρνει τον πανικό και να δείχνει στόχο, παρά να φερθεί έξυπνα και να χρησιμοποιήσει τις νέες του δυνάμεις για να.. κάνει περισσότερο κακό ίσως;;
Η μουσική ανύπαρκτη, ίσως να είχα απογοητευτεί τόσο που να μην την πρόσεχα από ένα σημείο και έπειτα…
ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΟ ΔΩ
Αν δεν έχεις τίποτα καλύτερο να κάνεις. Αν θες να δεις μια σειρά από ηθοποιούς σε μία ταινία. Για να δεις τον Scott Adkins να νομίζει ότι είναι καλός ηθοποιός. Βασικά τώρα που το σκέφτομαι, υπάρχει μία σκηνή (περίπου 3 τέταρτα από την έναρξη) που είναι η Gal Gadot ξαπλωμένη και δεμένη στο κρεβάτι φορώντας ένα καυτό σορτσάκι. Να ένας πολύ καλός λόγος για να δεις την ταινία.