Μετά από ένα αυτοκινητιστικό ατύχημα, μια νεαρή γυναίκα βρίσκεται σε ένα υπόγειο σπιτιού. Αυτό που φοβάται είναι ότι την έχει απαγάγει κάποιος μανιακός με την επιβίωση, ο οποίος όμως της λέει ότι έσωσε τη ζωή της και μια βιοχημική επίθεση έχει καταστήσει την έξω ατμόσφαιρα μη βιώσιμη. Χωρίς να είναι βέβαιη για το τι να πιστέψει αληθινά, η κοπέλα αποφασίζει να δραπετεύσει, ό,τι κίνδυνοι κι αν την περιμένουν έξω.
TI EΧΟΥΜΕ ΕΔΩ
Είναι γεγονός πως εκτιμώ τον J.J. Abrams και τις δουλειές του στην τηλεόραση (κυρίως το Alias και το αγαπημένο μου Fringe), την άνοδό του στο σινεμά ως παραγωγός πρώτης γραμμής, αλλά και αυτή καθεαυτή την δουλειά του στην σκηνοθεσία. Έπεσα όμως σαν πρωτάρης σε παγίδα με αυτή του την τελευταία δουλειά, καθώς το αποτέλεσμα δείχνει πως δεν ασχολήθηκε πολύ περισσότερο από το να βάλει απλά την υπογραφή του (και τα λεφτά του), ενώ το φιλμ δεν ανήκει σε καμία περίπτωση στον κόσμο φαντασίας που μας έδωσε το Cloverfield του 2008. Δεν είναι σε καμία περίπτωση σεναριακό sequel, παρά μόνο παραγωγή της ίδιας γνωστής πλέον εταιρίας (Bad Robot Productions).
Η ιστορία αφορά μία γυναίκα που ξυπνά δεμένη σε ένα υπόγειο, με τον απαγωγέα της να ισχυρίζεται πως βρίσκονται στο καταφύγιό του ενώ έξω από αυτό έχει επέλθει Βιβλική καταστροφή. Το σενάριο δουλεύει αρκετά καλά ως ιδέα, με την πρωταγωνίστρια να προσπαθεί να κατανοήσει αν έχει απαχθεί από κάποιον διεστραμμένο ή αν όντως έχει έρθει το… τέλος του κόσμου.
Με εξαίρεση το τελευταίο τέταρτο του φιλμ, παρακολουθούμε μία ιστορία κλειστοφοβικού θρίλερ που κάνει τον θεατή να αλλάζει συνεχώς άποψη για τι πραγματικά συμβαίνει στη περιρρέουσα ατμόσφαιρα εκτός του σπιτιού που βρίσκονται τα πρόσωπα ενδιαφέροντος. Η μεγάλη μου ένστασή δεν βρίσκεται στην αποκάλυψη της αλήθειας, αλλά στον τρόπο και κυρίως τα χρονικά πλαίσια που μου δόθηκε για να την απολαύσω κινηματογραφικά.
Έτσι το 10 Cloverfield Lane αποφασίζει να μεταλλαχθεί σε ένα διαφορετικό κινηματογραφικό είδος (sci-fi), μόλις λίγα λεπτά πριν ολοκληρωθεί, κάνοντάς με να αναρωτιέμαι τον λόγο που το έκανε όντας απλά μια αυτοτελής ιστορία που δεν ανήκει σε κάποια προϋπάρχουσα μυθοπλασία. Η ταινία μοιάζει περισσότερο με πιλότο καινούριας τηλεοπτικής σειράς φαντασίας, αφήνοντάς μου μια “ξενέρα” στον ολοκλήρωσή της.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Η σκηνοθεσία του άβγαλτου Dan Trachtenberg αποτελεί πιστή και καλή αντιγραφή του “Super 8” (2011), σε μία προσπάθεια να ικανοποιήσει το αφεντικό του και τους αντίστοιχους θαυμαστές, χωρίς όμως να προσφέρει τίποτα περισσότερο.
Η “άγνωστη” Mary Elizabeth Winstead πραγματοποιεί μια συμπαθητική ερμηνεία που ίσως της προσφέρει περισσότερες δουλειές στο άμεσο μέλλον, ενώ ο μπαρουτοκαπνισμένος John Goodman ενσαρκώνει ιδανικά τον απροσδιορίστου κινήτρου σωτήρα της.
ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΟ ΔΩ
Οι ταινίες που πραγματοποιούνται περισσότερο ως δείγμα ικανοτήτων (promo) της δουλειάς των συντελεστών τους και όχι ως πλήρη προϊόντα, δεν ήταν ποτέ στις πρώτες μου επιλογές. Δεν παύει όμως η συγκεκριμένη να αποτελεί μία ενδιαφέρουσα πρόταση όταν αδειάσει η λίστα των “πρέπει να δω οπωσδήποτε” ταινιών σου.