Ελληνικός Τίτλος: Toy Story 4

Ετος Πρώτης Προβολής: 2019

Είδος Ταινίας:

Νιώθοντας παραμερισμένος από τη νέα του ιδιοκτήτρια, τη δραστήρια και ευαίσθητη Μπόνι, ο Γούντι αποφασίζει να συνδράμει στην ένταξη του Φόρκι στην κοινωνία των παιχνιδιών, ενός αυτοσχέδιου κατασκευάσματος του μικρού κοριτσιού που πιστεύει αμετανόητα πως δεν αξίζει αυτόν το ρόλο, αφού είναι δημιουργημένος από σκουπίδια.

TI EΧΟΥΜΕ ΕΔΩ

Ο Γούντι πάντοτε διατηρούσε έναν ηγετικό ρόλο ανάμεσα στα παιχνίδια, αλλά απολάμβανε ταυτόχρονα και τη στήριξη από μέρους τους, καθώς και την αμέριστη προσοχή του αγαπημένου του Άντι. Όλα αυτά έχουν αντιστραφεί πλέον, αφού αναγκάζεται να επιβιώσει σε έναν κόσμο, όπου ο σκοπός του προφανώς δεν εκπληρώνεται. Οι φίλοι του τον φροντίζουν, του παραστέκονται και τον ενθαρρύνουν, μα αυτό δεν καταλαγιάζει την αστείρευτή του ανάγκη να βιώσει στιγμές ανάλογες του ένδοξου παρελθόντός του. Ο Φόρκι, το νέο παιχνίδι που καταφθάνει, καταλαμβάνει άμεσα την κεντρική θέση στην καρδιά της Μπόνι, μα δεν προτίθεται να τηρήσει μια υπόσχεση που δεν του ζητήθηκε ποτέ η συγκατάθεση: να βρίσκεται στο πλευρό της, προσφέροντας ένα συναισθηματικό καταφύγιο στη μικρή, μια ελπίδα αισιοδοξίας και ασφάλειας.

Μια οικογενειακή εκδρομή θα οδηγήσει σε ανακατατάξεις στον κύκλο των παιχνιδιών. Σε μια τυχαία στάση στο δρόμο τους, ο Γούντι θα ξανασυναντήσει την κρυφή του αγαπημένη Λόλα, της οποίας η έλλειψη ιδιοκτήτη την ανάγκασε να χειραφετηθεί, μετατρέποντας τον ετεροπροσδιορισμό σε αυτονομία. Η αντίθεση λούστρινης, αστραφτερής επιφάνειας και δυναμισμού από πλευράς της είναι ένας άξονας διαφοροποίησης εκφάνσεων του χαρακτήρα της που οπτικοποιείται άριστα.

Όλο το πνεύμα του “Toy Story 4” έγκειται στην καταπολέμηση της αποξένωσης και στη διατράνωση της «σημαντικότητας» του καθενός. Ο Γούντι δεν πληροί τις προϋποθέσεις για να συμπεριληφθεί στα πλάνα παιχνιδιού της Μπόνι, η Λόλα δεν ενθουσιάζεται με τη συναισθηματική νάρκωση των τελευταίων ετών, η Γκάμπι Γκάμπι- το δαιμονικά πανούργο και ψυχικά θρυμματισμένο κουκλάκι που μαραζώνει εγκαταλελειμμένο σε μια σκονισμένη ντουλάπα σε ένα μαγαζί αντικών- αναστενάζει μελαγχολικά με τη μοναξιά της, ο Μπαζ εξερευνά τον εσωτερικό του κόσμο (ώστε να ανιχνεύσει τη συνείδησή του), το δίδυμο κουνελιών παρακαλά για την εύρεση μιας στέγης και οι υπόλοιποι ουσιαστικά προσπαθούν να εντοπίσουν τη «σταθερά» στις ζωές τους. Απευθύνουν έκκληση για αγάπη, αφού δε θεωρούν πως αξίζουν τη μεταχείριση που αντιμετωπίζουν στο σήμερα.

Όλα αυτά, όμως, δε δίνονται στο θεατή μέσα από φορτισμένες σκηνές διαλόγων- ή τουλάχιστον δε δίνονται μόνο έτσι: Η αγωνία, οι ανατροπές, τα ξαφνικά εμπόδια βρίσκονται όλα εδώ, κινητοποιώντας την ταινία με την ίδια απαράμιλλη αίσθηση συναρπαστικής περιπέτειας που έχει διαποτίσει για σχεδόν 25 χρόνια ένα franchise, το οποίο συνεχίζεται πιθανώς εξαιτίας της ακόρεστης απληστίας της Disney, όμως σίγουρα δε διαπνέεται από προχειρότητα και τσαπατσουλιά, αφού κάθε κεφάλαιο άπτεται από τη δημιουργικότητα και διανθίζεται από την τρυφερή σχολαστικότητα στην εύστοχη ανάλυση απλών ανθρωπιστικών συλλογισμών.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Η εμπερία στο animation, αλλά και η διάθεση για ενασχόληση με διαφορετικά θεματολογικά πεδία (δίχως να αναιρείται το κύριο συστατικό της ψυχαγωγίας σε καμία περίπτωση) ουσιαστικά ανέδειξαν τη σειρά του “Toy Story”. Και στο τέταρτο μέρος, δεν υποκαθίστανται ποτέ η ζωηρότητα και η ξεγνοιασιά που οφείλουν να διατρέχουν μια animation movie, ίσα ίσα τονίζονται χάρη στο μεγαλοφυές σενάριο των Στέφανι Φόλσομ και Άντριου Στάντον. Ο Τζώρτζ Κούλεϊ, μπαρουτοκαπνισμένος στην παραγωγή του είδους, περνάει στη σκηνοθεσία επιτυχώς, συρράπτοντας με αξιέπαινη ακρίβεια την πεσιμισμό της ψυχικής αποστράγγισης με τη χαρωπή διέλευση από τις άψογα εκτελεσμένες σκηνές σασπένς.

Η Pixar, σε αγαστή σύμπραξη με την Disney, περνάει πανηγυρικά το τέστ δυσπιστίας που εκφράστηκε προφορικά ή κατατέθηκε γραπτά με την ανακοίνωση της κυκλοφορίας του τέταρτου κεφαλαίου. Όχι μόνο ανασυνθέτει το σύμπαν με επιτυχία, αλλά επιμένει να στραφταλίζει παραμυθένια, κερδίζοντας τα συγχαρητήρια τόσο από τους ειδικούς, αλλά και από τους θεατές.

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΟ ΔΩ

Η αθωότητα και η αγνότητα της παιδικής μυθοπλασίας υποδαυλίζουν ζωτικής σημασίας υπαρξιακά θέματα, σε μια ιστορία που εμπνέεται από τη φιλοσοφική πολυπλοκότητα για να εμπλουτιστεί με διασκεδαστική, απόλυτα σύμφωνη με τη φύση της, πυγμή που δικαίως υπόσχεται να αφήσει ικανοποιημένους τόσο τους ενηλίκους, όσο και τους ανηλίκους. Σπεύστε στα σινεμά λοιπόν!

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

Toy Story 4
ΣΕΝΑΡΙΟ9
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ8
ΜΟΥΣΙΚΗ7.5
ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ8.5
8.3Score
Βαθμολογια Αναγνωστων: (2 Votes)
10.0

POSTER

Poster

TRAILER

 Toy Story 4
(2019) on IMDb

Ποιος το εγραψε

Δημήτρης Νταβανάς

Όταν ανακάλυψε ένα σκονισμένο αντίτυπο του "Carlito’s Way" αποφάσισε ότι του αρέσει περισσότερο να βλέπει ιστορίες από το να τις ακούει. Διατείνεται ότι σπουδάζει Οικονομικά, αλλά τα παραμελεί συστηματικά. Παρακολουθεί μανιωδώς τέννις και ανατριχιάζει σύγκορμος σε κάθε επαναληπτική προβολή των Δώδεκα Ενόρκων. Για τον ίδιο, ο κινηματογράφος είναι όσα ονειρευόμαστε, αλλά δεν τολμάμε να ομολογήσουμε.

Σχετικες Αναρτησεις