Poster

Όταν ένας επικεφαλής ντετέκτιβ διερευνά την εξαφάνιση ενός θύματος στο πρώτο χιόνι του χειμώνα, φοβάται ότι ένας αόριστος σειριακός δολοφόνος μπορεί να είναι πάλι ενεργός. Με την βοήθεια ενός λαμπρού συνεργάτη, ο αστυνομικός πρέπει να συνδέσει περιστατικά δεκατιών με τα βάναυσα νέα ελπίζοντας να ξεπεράσει αυτό το αδιανόητο κακό πριν την επόμενη χιονόπτωση.

TI EΧΟΥΜΕ ΕΔΩ

Το κύριο μέρος της ιστορίας είναι ο Fassbender και το κυνήγι του για τον Χιονάνθρωπο. Πρόκειται για έναν δολοφόνο που αφήνει στην περιοχή των εγκλημάτων του έναν πραγματικό χιονάνθρωπο και που το παρελθόν του παρουσιάζεται στην αρχή της ταινίας, αποκαλύπτοντας την προέλευση της τραυματικής του κατάστασης με την πατρότητα και την ορφανοτροφεία. Μέσα από μία μονομαχία της μοίρας και ο ντετέκτιβ, Fassbender, έχει παρόμοια θέματα. Η κατανάλωση αλκοόλ και η άγρια συμπεριφορά του προκάλεσε τη διάλυση της μακροχρόνιας σχέσης του με μία έμπορο τέχνης και την απομάκρυνσή του από τον γιο της, που μεγάλωσε λες και ήταν δικό του παιδί. Στο εργασιακό μέτωπο ο μπάτσος ρίχνεται μαζί με μία νέα ντετέκτιβ, η οποία έχει προσωπικούς λόγους που θέλει να βρεθεί ο Χιονάνθρωπος.

Εξετάζοντας την ταινία, είναι παράξενο αλλά και εξίσου εντυπωσιακό που ο σκηνοθέτης επιλέγει να βάλει υπέροχες εικόνες με αργά πλάνα. Οι γλάροι πετάνε πάνω από πτώματα, αποκαλύπτεται ένα διαμελισμένο σώμα, το αίμα βάφει το χιόνι, ένα ανατριχιαστικό άσπρο τοπίο με δόσεις ηρεμίας που σου σηκώνουν την τρίχα. Η θαλπωρή και η ζεστασιά ενός σπιτιού αυξάνουν την αδρεναλίνη. Η βία αποκαλύπτει το μοτίβο.

Περνώντας στους ηθοποιούς, ο Fassbender είναι ένας εύλογος και πειστικός πότης, αν και οι περισσότεροι δεν είναι τόσο γυμνασμένοι όσο αυτός. Ωστόσο, περνάει το συναίσθημα αρκετά καλά και είναι απαλλαγμένο από γκριμάτσες που μερικές φορές χρησιμοποιεί. Ο ίδιος είναι σε θέση να τα πετύχει όλα αυτά με την εξαιρετική υποστήριξη από τους χαρακτήρες γύρω του. O μεγάλος JK Simmons δουλεύει καλά ως ο δυσλειτουργικός μεγιστάνας που έχει τη συνήθεια να τραβάει φωτογραφίες γυναίκες με τις οποίες μόλις συναντήθηκε. Βέβαια, ως γενικό σύνολο στην ταινία υπάρχει μία αμηχανία εξαιτίας των κυριολεκτικά άπειρων ρόλων με αποτέλεσμα από ένα σημείο και μετά να χάνονται το βαθύτερο νόημα και η υπόθεση.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Ο σκηνοθέτης Thomas Alfredson μαζί με την σχεδιάστρια παραγωγής Maria Djurkovic δημιούργησαν δυστυχώς έναν οικείο, εμπορικό, κατώτερο και συχνά πενιχρό κόσμο. Το γεγονός αυτό αναγνωρίζεται από τις προηγούμενες ταινίες του σκηνοθέτη Tinker Tailor Soldier Spy και Let the Right One In με την διαφορά ότι εδώ υπάρχει το αστραφτερό, ολοκαίνουργιο χιόνι.

Είναι ένα λειτουργικό θρίλερ με πολύ φρικιαστικές εικόνες που συσσωρεύονται γύρω από τις ψυχοπαθολογίες της εμμονής του πατέρα και του γιού αντίστοιχα. Γυρισμένο σε Όσλο και Μπέργκεν προσφέρει τεράστιες απόψεις τοπίου που γίνεται πυκνοκατοικημένο, παράξενα απομακρυσμένο και απαγορευτικό. Η ιστορία έχει τον δικό της παλμό που την κρατάει, παρά μία άλλη ειλικρινή παράκαμψη που αφορά έναν άλλο μπάτσο, που απεικονίζεται από τον Val Kilmer ο οποίος φαίνεται να μην έχει το μυαλό στη δουλειά του. Συμπερασματικά, η αισθητική και η κρυστάλλινη ατμόσφαιρα του φιλμ δεν κατάφεραν να το απογειώσουν διότι το σενάριο μπάζει από παντού και φαντάζει ελλιπές. Η ερμηνεία του Fassbender, τα μαγευτικά τοπία και η εμμονή με τα αστυνομικά μυθιστορήματα του Nesbo ήταν τα στοιχεία που δεν άφησαν την ταινία να καταρρεύσει.

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΟ ΔΩ

Αν είσαι φαν του βιβλίου του Nesbo είναι must να πας για να καταλάβεις και πράγματα τα οποία εμείς ίσως δε μπορέσαμε. Από την άλλη άμα θες να δεις ένα χαλαρό αστυνομικό θριλεράκι, χωρίς πολλές ανατροπές ούτε με την απαραίτητη αδρεναλίνη, είναι μία καλή ευκαιρία. Κάποιες από εμάς πήγαμε μόνο για τον Fassbender.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

ΣΕΝΑΡΙΟ
4
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
5
ΜΟΥΣΙΚΗ
5
ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ
8
Reader Rating41 Votes
6.5
5.5