Ελληνικός Τίτλος: Ο Ένοχος

Ετος Πρώτης Προβολής: 2018

Είδος Ταινίας:

Ένας αστυνομικός, εξαιτίας μίας δικαστικής υπόθεσης που εκκρεμεί εις βάρος του, τοποθετείται στο τηλεφωνικό κέντρο άμεσης δράσης. Η βαρετή γι αυτόν νύχτα στο τηλεφωνικό κέντρο, μία μέρα πριν την ημέρα της δίκης, θα αποκτήσει ενδιαφέρον και ένταση, όταν θα δεχθεί κλήση από μία απαχθείσα γυναίκα.

TI EΧΟΥΜΕ ΕΔΩ

Η ταινία έχει βραβευτεί με βραβείο κοινού τόσο στο φεστιβάλ του Sundance όσο και στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, ενώ στο δεύτερο απέσπασε και βραβείο καλύτερης ερμηνείας ο πρωταγωνιστής Jakob Cedergren.

Βασικό χαρακτηριστικό της ταινίας είναι η πολύ έξυπνη δoμή της . Μόνο με φωνές στο τηλέφωνο καταφέρνει μέσα από περιγραφές και αφηγήσεις να δημιουργήσει μία ιδανική ατμόσφαιρα θρίλερ, με έντονο σασπένς, ανατριχίλα και plot twist. Η αλήθεια είναι ότι έχουμε δει ξανά παρόμοιες δουλειές αλλά η συγκεκριμένη καταφέρνει να πετύχει όλα τα παραπάνω, χωρίς να έχουμε οπτική επαφή με την δράση, κάνοντας σχεδόν την ταινία μόνο ακουστική.

Ένα γραφείο, ένα τηλέφωνο, ένας εξαιρετικός πρωταγωνιστής με ομαλές εκρήξεις που συμβαδίζουν με τον διαβαθμιζόμενο ρυθμό της ταινίας και κάποια tricks που χρησιμοποιεί ο σκηνοθέτης για να κάνει κατανοητή την δράση (π.χ. η χρήση τηλεφωνητών για να καταλάβουμε ποιον καλεί ο πρωταγωνιστής όταν η κλήση του δεν απαντάται) είναι αρκετά για να σου τραβήξουν το ενδιαφέρον και να την παρακολουθήσεις μέχρι τέλους. Για την ακρίβεια ο θεατής «εγκλωβίζεται» μέσα στον χώρο όπου δρα ο πρωταγωνιστής στην συναισθηματική του κατάσταση, στην ψυχοσύνθεση και τις παρορμήσεις του.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Στο τεχνικό κομμάτι, σκηνοθέτης της ταινίας o Gustav Moller, ξεκινώντας με τον ‘’Ένοχο’’ την καριέρα του στις μεγάλου μήκους ταινίες, δείχνει ιδιαίτερα εύστροφος έχοντας δύσκολο έργο, αφού δεν σκηνοθετεί μόνο τις σκηνές όπου ο θεατής έχει οπτική επαφή αλλά και τις νοητικές που πρέπει με την κατάλληλη περιγραφή να τις ‘’πλάσει’’ στο μυαλό εκείνου που παρακολουθεί την ταινία. Στο σεναριακό κομμάτι έχουμε δύο επίπεδα το ένα είναι η προσωπική υπόθεση του πρωταγωνιστή που τον οδήγησε στα γραφεία της άμεσης δράσης όπου παρακολουθούμε λιγότερο και την υπόθεση της απαχθείσας γυναίκας που αφιερώνεται ο περισσότερος χρόνος. Ωστόσο, υπάρχει φανερή αλληλεπίδραση ανάμεσα στα διδάγματα των δύο ιστοριών.

Τέλος, βασικός πυλώνας στην πολύ καλή απόδοση της ιδιαίτερης αυτής δουλειάς ήταν η εξαιρετική ερμηνεία του πρωταγωνιστή Jakob Cerdergren, ο οποίος σε όλη την ταινία ελέγχει τον ρυθμό και μέσα από τις αντιδράσεις του επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τα συναισθήματα που προκαλούνται τον θεατή.

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΟ ΔΩ

Εν κατακλείδι, το «The Guilty» είναι μία ταινία έξυπνη, με ιδιαίτερη δομή και κρατά το ενδιαφέρον του θεατή. Έχει ρυθμό, ένταση , σασπένς και δράση όπως κάθε θρίλερ χωρίς όμως να δείχνει την δράση και αυτό είναι αρκετό για να διεγείρει το κοινό, χωρίς να υπάρχει κάτι το οποίο δεν έχουμε ξαναδεί στην υπόθεση. Η ταινία έχει να κάνει με την μοναξιά, την σκέψη μας ακόμη και το ένστικτο που διαμορφώνεται από τις προκαταλήψεις και τα στερεότυπα, αλλά και για την συγχώρεση και την απόδοση δικαιοσύνης. Τέλος, είναι μια δουλειά που κάθε είδος θεατή μπορεί να την παρακολουθήσει με ενθουσιασμό.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

The Guilty (Den Skyldige)
ΣΕΝΑΡΙΟ7
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ8
ΜΟΥΣΙΚΗ6
ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ8
7.3Score
Βαθμολογια Αναγνωστων: (2 Votes)
7.7

POSTER

Poster

TRAILER

 The Guilty
(2018) on IMDb

Ποιος το εγραψε

Δημήτρης Μπαμπούλης

Σπουδάζει στο Τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Ο κινηματογράφος από την μικρή του ηλικία ήταν μία διέξοδο γι αυτόν και υπάρχουν ενδείξεις ότι του έχει γίνει τελικά εθισμός. Έχει ιδιαίτερη αδυναμία στους Κρίστοφερ Νόλαν και Λάρς Φον Τρίερ, ενώ από ηθοποιούς στον Μάντς Μίκελσεν και στον "ώριμο" Μάθιου Μακόναχι. Ελπίζει κάποτε να καταφέρει να ασχοληθεί επαγγελματικά με την σκηνοθεσία.

Σχετικες Αναρτησεις