Ελληνικός Τίτλος: Snowpiercer

Ετος Πρώτης Προβολής: 2013

Είδος Ταινίας:

Εν έτει 2031, περίπου, η γη βρίσκεται κάτω από ακραίες καιρικές συνθήκες, λόγω της αποτυχίας ενός πειράματος. Οι λίγοι άνθρωποι που επιζούν, πλέον, είναι όλοι επιβάτες μιας σύγχρονης κιβωτού, του τρένου Snowpiercer. Η κοινωνική ιεραρχία που επικρατεί, ωθεί τους λιγότερο προνομιούχους, αυτούς που βρίσκονται στην ουρά του τραίνου δηλαδή, να επαναστατήσουν για να φτάσουν στην κορυφή.
«You’ve seen what people do without leadership. They devour one another.»

TI EΧΟΥΜΕ ΕΔΩ

Έχουμε μια ιδιαίτερη ταινία που βασίζεται στο graphic novel, Le Transperceneige. Με B-movie αισθητική και μια αρμάδα ιδιαίτερων και ψυχωτικών χαρακτήρων, η ταινία ή θα αρέσει πολύ ή θα ξενερώσει. Σε αυτό βοηθάει η ιδιαίτερη σκηνοθεσία του Joon-Ho Bong, ο οποίος συνεχίζει ακάθεκτος και στην Αμερική.

Όλος ο κόσμος βρίσκεται σε αυτό το τρένο που κάθε βαγόνι είναι και μια κοινωνία μόνο του. Κάθε βαγόνι διοικείται με διαφορετικό τρόπο και λαμβάνει διαφορετικές υπηρεσίες και αγαθά σε σχέση με τα άλλα. Δεν γνωρίζουμε όμως ποιο είναι το κριτήριο αυτού του διαχωρισμού. Ούτε και ο πρωταγωνιστής μας που μάχεται για ένα καλύτερο μέλλον των συνανθρώπων του.

Η ταινία μάλλον συμβολίζει την πραγματικότητα που ζούμε. Δηλαδή ο καθένας από την θέση του συντελεί στην ισορροπία της ζωής. Και έπειτα έρχεται η αναρχία για να καταστρέψει… ή μήπως για να δημιουργήσει κάτι πιο δίκαιο; Ερωτήματα που θέτει συνέχεια η ταινία και τα δένει με πολύ δράση και ωμή βία. Θα μπορούσε και πιο ωμή, κατά την άποψη μου, σαν γνήσιος Κορεάτης που είναι. Με την μικτή τεχνική αφήγησης που ακολούθησε (δυτική-ανατολική) έδεσε πολύ όμορφα όλες αυτές τις περίεργες και άρρωστες εικόνες που επικρατούν σε έναν τέτοιο κόσμο. Τα εφέ δεν είναι και ότι καλύτερο αλλά δε χαλάνε στο μάτι και δε σε βγάζουν από την όλη ατμόσφαιρα.

Υπάρχει πολύ μπλα-μπλα αλλά δε κάνει κοιλιά. Δε στα δίνει όλα στο πιάτο και φτιάχνει την όλη ιστορία σαν παζλ για να καλύψεις τα κενά μόνος σου ακόμα και στις τελευταίες σκηνές. Αυτό μου δείχνει ότι σέβεται τον θεατή.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Ο Joon-Ho Bong στηρίζει, στην πρώτη του αγγλόφωνη ταινία, αυτό το περίεργο κράμα B-movie που έχει δημιουργήσει. Αν και δεν είναι καθαρόαιμη κορεάτικη σκηνοθεσία, μπορεί και ξεχωρίζει από άλλες της σειράς της. Και μου αρέσει πολύ όταν ένας μέσος θεατής την νοικιάζει και μετά σχολιάζει «Πω πω, τι μπούρδα ήταν αυτή. Δε βλέπεται», γιατί δεν είναι ταινία για όλους ( *true story). Ο ατσαλάκωτος Chris Evans και η τέλεια τριμαρισμένη γενειάδα του, πρωταγωνιστεί και μας δείχνει ότι με έναν καλό σκηνοθέτη μπορεί να δώσει κάτι. Ο Kang-Ho Song, η Tilda Swinton, ο John Hurt και ένας ακόμα γνωστός ηθοποιός (ποιος; ποιος;), συμπληρώνουν όλο αυτό το έπος της μάχης της ανθρωπότητας, όσης έχει απομείνει δηλαδή.

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΟ ΔΩ

Επειδή είναι του ύψους ή του βάθους. Βρες που ανήκεις. Επειδή μετά το Memories of a murder ελπίζεις να δεις κάτι εξίσου δυνατό. Επειδή θες να δεις τι περίεργο κάνει πάλι αυτή η Tilda Swinton.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

Snowpiercer
ΣΕΝΑΡΙΟ5
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ7.5
ΜΟΥΣΙΚΗ4
ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ5
5.4Score
Βαθμολογια Αναγνωστων: (3 Votes)
7.3

POSTER

Poster

TRAILER

 Snowpiercer<br /><br />
(2013) on IMDb

Ποιος το εγραψε

Κώστας Χριστοφορίδης

Ο Sismalucha γεννημένος την χρονιά που ο Philip Dick αποφάσισε να αλλάξει σώμα και ο Carpenter να εμπνεύσει με την προσωπική αγαπημένη ταινία του. Θείος του Coppola. Ξάδερφος του Gian Maria Volonte. Κολλητάρι της Gina Lollobrigida. Πρώην ερωμένη του Klaus Kinski και αδερφός της Frida Kahlo. Αποσταγμένος και διπλοβρασμένος στα πιο σκοτεινά υπόγεια της οδού Μαύρης Πέτρας, ψάχνει και βρίσκει ότι χάθηκε και αναζητείται.

  • Giorgos Toulikas

    Πολύ παρεξηγημένη ταινία. Δεν αρκείται στο να έχει απίστευτο σενάριο, εξερευνά τα themes κυρίως μέσω σκηνοθεσίας. Μια αξιοπρεπέστατη μελέτη για τις κοινωνικές τάξεις, που δε θα αρέσει μόνο σε όσους περιμένουν να δουν blockbuster ταινία.

    • sismalucha

      Συνφωνώ σε όσα λες και έχω να σου πω ότι δεν είναι και η καλύτερη του ταινία. Έχει να δώσει πολλά ο τύπος.

      • Giorgos Toulikas

        Έτερον εκάτερον. Το ότι έχει κάνει στο παρελθόν 2 αριστουργήματα δε θα έπρεπε να μειώνει τις υπόλοιπές του ταινίες. Και αφού συμφωνείς με αυτά που είπα γιατί 5άρι???? :Ρ

        • sismalucha

          Ίσα ίσα που αποδεικνύει το ότι με Αμερικανούς ηθοποιούς δεν κάνεις αριστούργημα. Φαντάσου το λίγο με Κορεάτες… Είναι μια ταινία που τα λεφτά μιλάνε περισσότερο από όλα τα άλλα. Και για αυτό 5άρι. Μπορούσε και καλύτερα. Θα είμαι αυστηρός στους πάντες. Ακόμα και με την νέα ταινία του Ταραντίνο που μάλλον θα είναι η καλύτερη του κόσμου.

          • Giorgos Toulikas

            Αναγνωρίζεις τα καλά της ταινίας, και αντί να την υμνείς για αυτά γίνεσαι βιτριολικός. Για να το θέσω απλά, πιστεύω πως δουλειά ενός κριτικού (είτε ερασιτέχνη είτε επαγγελματία) είναι να επαινεί μια ταινία για όσα κάνει σωστά, και να επισημαίνει τα πράγματα που κάνει λάθος. Και παρότι έχω δει την ταινία μόνο μια φορά, τείνω να πιστεύω πως τα σωστά της υπερτερούν.
            Η αλληγορική της φύση είναι εμφανής, αλλά εύστοχη. Η δραματική πλοκή είναι πολύ καλά υφασμένη, και τόσο η σκηνοθεσία όσο και ο Evans την κάνουν εξαιρετικά αποτελεσματική. Η σκηνή με το σκοτεινό βαγόνι και τους κουκουλοφόρους είχε απίστευτο suspense και δεν ήταν η μόνη. Και το φινάλε α λα Network ήταν κάπως αναμενόμενο, αλλά έδεσε επίσης πολύ καλά.
            Τα plot holes είναι αρκετά, και αν την ξαναδω σίγουρα θα βρω κι άλλα. Παρότι αρνητικό, όπως είπα τα θετικά της ταινίας είναι σίγουρα περισσότερα. Επίσης τα plot holes αποτελούν χαρακτηριστικό των περισσότερων sci-fi cult ταινιών, και πιστεύω ότι με τον καιρό εκεί θα καταλήξει το snowpiercer. Δίπλα στο Soylent Green, Invasion of the Body Snatchers κλπ.

          • sismalucha

            Κοίτα, αυτά που αναφέρεις τόσο ωραία και εμπεριστατωμένα, και γενικά όλη η δουλειά που έχει πέσει για το στήσιμο της ταινίας, όπως η αλλαγή του φωτός ανάλογα με τα συναισθήματα ή τα αριστερά-δεξιά που συμβολίζουν το δίλημμα, είναι βασικές αρχές σκηνοθεσίας. Και μην ξεχνάς ότι μιλάμε για Αμερικάνικη παραγωγή. Ακόμα και οι ταινίες του Jon Favreau τα έχουν αυτά τα στοιχεία. Δεν πρόκειται να υμνήσω κάτι το οποίο θεωρώ δεδομένο σε τέτοια παραγωγή. Μου αρέσει η ιδιαιτερότητα της και ο τρόπος της αφήγησης που δεν ακολουθεί τόσο την πεπατημένη, αλλά, η ταινία πέρα από τα καλά στοιχεία, έχει και κακά. Οι δυνατότητες του σκηνοθέτη είναι για πολύ «μεγαλύτερα» πράγματα και για αυτό τη θεωρώ μέτρια στο σύνολο της. Και φυσικά είναι η γνώμη μου όλα αυτά, μαζί και οι βαθμολογιες. Ναι, εντάξει την συγκρίνω με τις προηγούμενες του ταινίες και κανονικά θα έπρεπε να την κρίνω πιο μεμονομένα. Αλλά αυτό το κάνουν όλοι οι υπόλοιποι κριτικοί. Δεν θεωρώ τον εαυτό μου κριτικό. Απλά λέω την άποψη μου από τη δική μου οπτική καθαρά.
            Μου θυμίζει περισσότερο «Κυνόδοντα» με τον τρόπο που υπάρχει εκείνος ο κόσμος.
            Παρεπιπτόντως, το Soylent Green θα κάτσω να το δω γιατί δεν το ήξερα και φαίνεται πολύ ενδιαφέρον.

Σχετικες Αναρτησεις