Ελληνικός Τίτλος: Η Ψυχή και το Σώμα

Ετος Πρώτης Προβολής: 2017

Είδος Ταινίας:

Ένας μεσήλικας και μία ιδιαίτερη νεαρή θα ανακαλύψουν τυχαία ότι έχουν κοινά όνειρα. Τότε θα αρχίσουν να επικοινωνούν περισσότερο και να συζητούν για τα όνειρά τους. Πολύ γρήγορα θα αρχίσει να αναπτύσσεται μία έλξη μεταξύ τους.

TI EΧΟΥΜΕ ΕΔΩ

Μία ταινία δια χειρός Ildiko Enyedi, ένα αριστούργημα οπτικής και μία πολύ καλή ταινία που θα σε κάνει να την παρακολουθήσεις με ευχαρίστηση μέχρι τέλους. Η πλοκή παίρνει αρκετή ώρα να φτάσει στην ουσία της αλλά σε αυτό το διάστημα τραβούν το ενδιαφέρον το καλό διακριτικό χιούμορ, η σκηνοθετική ομορφιά της ταινίας και η υπέροχη φωτογραφία της. Επιπλέον, έχει μία ασυνήθιστη ρομαντική ατμόσφαιρα απλή, ρεαλιστική, καθόλου υπερβολική, η οποία δεν σε κάνει να σαστίζεις. Οι χαρακτήρες της ταινίας είναι γοητευτικότατοι ο καθένας με τον δικό του τρόπο και προκαλούν αρκετό γέλιο αλλά κυρίως αυτό που εντυπωσιάζει είναι ο τρόπος που «σκιαγραφεί» και περιγράφει τις προσωπικότητες τους η Enyedi.

Η ίδια η σκηνοθέτης δήλωσε ότι η έμπνευση της έχει βασιστεί στην θεωρία του Carl Jung περί σώματος και ψυχής, δηλαδή το πώς το σώμα μας είναι απλά ο «υπηρέτης» της ψυχής μας. Στην ταινία αυτό προβάλλεται μέσα από την ονειρική συνύπαρξη των δύο πρωταγωνιστών. Σε αυτές τις σκηνές, η δημιουργός καθηλώνει με τα στατικά μαγευτικά πλάνα της στην φύση που θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως σκηνοθετικά πορτρέτα.

Ένα μικρό αρνητικό της ταινίας είναι η αχρείαστη εμφάνιση ενός χαρακτήρα που πολλοί θα υποθέσουν ότι θα παίξει κάποιον σημαντικό ρόλο στην πλοκή, ωστόσο η εμφάνιση του είναι περιττή και απ’ ότι αποδεικνύεται συμβάλλει ελάχιστα στο «λόβ στόρυ». Βέβαια μέσα από αυτό βλέπουμε πόσο ικανή είναι η Enyedi στην παρουσίαση χαρακτήρων, αφού καταφέρνει να μας «συστήσει» ακόμη και τους χαρακτήρες που δεν παίζουν μεγάλο ρόλο στην εξέλιξη της υπόθεσης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η ταινία παρ’ ότι θεωρητικά δράμα έχει αρκετό χιούμορ το οποίο κυμαίνεται σε διάφορα στάδια από έξυπνο μέχρι και ακραίο-μπλάκ, πράγμα που δένει με μοναδικό τρόπο με το στόρυ αλλά προσφέρει και ευφορία στον θεατή ακόμη και σε σκληρές σκηνές.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σκηνοθέτης της ταινίας η πολύπειρη Ildiko Enyedi, η οποία με το Teströl és lélekröl επιστρέφει στις μεγάλου μήκους ταινίες μετά το 1999, κερδίζοντας τις εντυπώσεις σε όσα φεστιβάλ έχει διαγωνιστεί ή προβληθεί (μεταξύ αυτών και το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης) αλλά και έχοντας βραβευτεί με την Χρυσή Άρκτο στο φεστιβάλ Βερολίνου. Σκηνοθετικά η Enyedi, ακολουθεί μία σύνθετη ροή άλλοτε πιο αργή και άλλοτε πιο γρήγορη, η οποία υποδειγματικά «πλαγιάζει» με το σενάριο και τα σκαμπανεβάσματα του σε ένταση. Τα πλάνα της είναι εκθαμβωτικά τόσο στην «ονειρική διάσταση» όσο και στην ρεαλιστική με την φωτογραφία και τα χρώματα να τραβούν λίγο περισσότερο τα βλέμματα. Σεναριακά, η ταινία «επικοινωνεί» συνεχώς με τον θεατή είτε με έξυπνες και χιουμοριστικές ατάκες, είτε με τον πολύ όμορφο τρόπο που συνδέει τα γεγονότα η ευφυής Enyedi, καθώς η εξέλιξη της πλοκής είναι λεπτομερώς σχεδιασμένη και δεν γίνεται τίποτα στην τύχη. Όσον αφορά τις ερμηνείες, όλες είναι καλές με τους δύο πρωταγωνιστές Geza Morcsanyi και Alexandra Borbely ,φυσικά να ξεχωρίζουν, ιδιαίτερα η δεύτερη.

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΟ ΔΩ

Το Teströl és lélekröl είναι μία εξαιρετική δουλειά εξ ολοκλήρου. με ψεγάδια μόνο κάποιες μικρές λεπτομέρειες και ίσως το λίγο αναμενόμενο τέλος. Ωστόσο είναι ιδιαίτερα καλογυρισμένο και προσεγμένο μέχρι και στην λεπτομέρεια που θα ικανοποιήσει κάθε είδους θεατή. Επιπλέον, αν και θεωρητικά ρομαντικό δράμα περιέχει αρκετές χιουμοριστικές σκηνές που θα διασκεδάσουν τον θεατή και θα του αφήσουν μία γλυκύτατη γεύση στο τέλος της ταινίας.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

On Body and Soul
ΣΕΝΑΡΙΟ8
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ8
ΜΟΥΣΙΚΗ7
ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ7
7.5Score
Βαθμολογια Αναγνωστων: (0 Votes)
0.0

POSTER

Poster

TRAILER

 Η ψυχή και το σώμα
(2017) on IMDb

Ποιος το εγραψε

Δημήτρης Μπαμπούλης

Σπουδάζει στο Τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Ο κινηματογράφος από την μικρή του ηλικία ήταν μία διέξοδο γι αυτόν και υπάρχουν ενδείξεις ότι του έχει γίνει τελικά εθισμός. Έχει ιδιαίτερη αδυναμία στους Κρίστοφερ Νόλαν και Λάρς Φον Τρίερ, ενώ από ηθοποιούς στον Μάντς Μίκελσεν και στον «ώριμο» Μάθιου Μακόναχι. Ελπίζει κάποτε να καταφέρει να ασχοληθεί επαγγελματικά με την σκηνοθεσία.

Σχετικες Αναρτησεις