Η Παναγιώτα είναι μία σαραντάχρονη νοικοκυρά, η οποία δεν έχει ούτε καν την βασική μόρφωση, καθώς με δυσκολία μπορεί να διαβάζει. Όταν απολυθεί από την δουλειά του ο άντρας της, εκείνη θα πρέπει να βρεί την δική της δουλειά, έτσι ώστε να μπορέσουν με τον σύζυγο της να αντεπεξέλθουν στις ανάγκες του σπιτιού τους και των δύο παιδιών τους.
TI EΧΟΥΜΕ ΕΔΩ
Η ταινία προβλήθηκε στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης αφήνοντας αρκετά θετικές εντυπώσεις, ενώ η πρωταγωνίστρια της ταινίας Μαρίσα Τριανταφυλλίδου βραβεύτηκε για την καλύτερη γυναικεία ερμηνεία.
Η πλοκή ακολουθεί την Παναγιώτα σαν άτομο, σαν ψυχοσύνθεση, σαν προσωπικότητα αλλά εξετάζει και την κοινωνική της θέση μέσα στην Ελλάδα της κρίσης. Μία σοσιαλιστική προσέγγιση, για τα κατώτερα κοινωνικά στρώματα με ελάχιστες δυνατότητες λόγω εκπαίδευσης και την εκμετάλλευση τους από τον χ, ψ εργοδότη. Η προσέγγιση της ελληνικής πραγματικότητας είναι αρκετά ρεαλιστική δείχνοντας τόσο τις οικογενειακές δυσκολίες όταν υπάρχουν οικονομικές ελλείψεις αλλά και τις επαγγελματικές αντιξοότητες και την κακομεταχείριση των εργαζομένων. Βέβαια, η εστίαση στην Παναγιώτα μας κάνει να αντιληφθούμε επίσης την δύσκολη θέση της εργαζόμενης μητέρας, ειδικά σε μία οικογένεια με πατριαρχικά πρότυπα, όπως αυτή που παρακολουθούμε.
Επιπλέον, βλέπουμε πως η ένταξη της πρωταγωνίστριας στην αγορά εργασίας και στην επαφή με τον κοινωνικό περίγυρο, εκτός σπιτιού και του τίτλου της “νοικοκυράς” της δίνει ζωή και “ταυτότητα” σαν άτομο. Κάποια από αυτά τα φαινόμενα βέβαια δείχνουν να εκλείπουν σε σημαντικό βαθμό στην σύγχρονη Ελλάδα όπως ο αναλφαβητισμός σε τέτοιο βαθμό όπως αυτός της πρωταγωνίστριας, παρ’ όλα αυτά υπάρχουν σίγουρα και τέτοιες περιπτώσεις.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Στο τεχνικό μέρος τώρα, ο σκηνοθέτης της ταινίας Νίκος Labot επιλέγει μία σταθερή ροή κάνοντας γρήγορο μοντάζ και εναλλαγές στις σκηνές. Η κάμερα μένει και εστιάζει λίγο στις συζητήσεις μεταξύ της πρωταγωνίστριας και του συζύγου της θέλοντας να δημιουργήσει ένταση βέβαια χωρίς να το κάνει αυτό με ιδιαίτερη επιτυχία.
Το σενάριο είναι μετρημένο δεν θέλει να μπει σε υπερβολές και κάνει εξ αρχής ξεκάθαρα τα μηνύματα που θέλει να περάσει. Ωστόσο δεν περιέχει κάτι το εξεζητημένο ή κάτι που το κάνει να ξεχωρίζει. Προσεγγίζει τα θέματα που θίγει απλοϊκά έχοντας κάποιες σκέψεις πάνω σε αυτά. Όσον αφορά τις ερμηνείες είναι και αυτές απλές, ενώ η πρωταγωνίστρια Μαρίσα Τριανταφυλλίδου παραδίδει μία αξιοπρόσεκτη ερμηνεία που προκαλεί το ενδιαφέρον του θεατή.
ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΟ ΔΩ
Συνοπτικά, το Her Job είναι μία αξιοπρόσεκτη προσπάθεια. Έχει καλά στοιχεία, θα μπορέσει να προβληματίσει το κοινό της και να το καθοδηγήσει να εντοπίσει κάποιες λανθασμένες συμπεριφορές στην κοινωνία μας. Παίρνοντας αφορμή από μία ιστορία αρκετά ρεαλιστική εστιάζει σε οικογενειακά θέματα αλλά και θέματα του ευρύτερου κοινωνικού συνόλου και της ελληνικής κοινωνίας μέσα στην κρίση. Ωστόσο, είναι αυτό που θα λέγαμε απλή, δηλαδή ο θεατής δεν θα δει κάτι το εξαιρετικό ή εντυπωσιακό απλά μία αρκετά καλή δουλειά που προσπαθεί να αποστασιοποιηθεί από τις τετριμμένες κωμωδίες που παράγει μαζικά ο ελληνικός κινηματογράφος.