Ελληνικός Τίτλος: Κόντρα σε Όλα

Ετος Πρώτης Προβολής: 2019

Είδος Ταινίας:

Η μεγάλη αμερικάνικη αυτοκινητοβιομηχανία Ford αποφασίζει να συμμετάσχει στον αγώνα αντοχής του Le Mans, ώστε να αποδείξει την υπεροχή της ενάντια στην παντοκράτειρα της εποχής, την ασυναγώνιστη ομάδα της Ferrari.

TI EΧΟΥΜΕ ΕΔΩ

Μετά την αποτυχημένη απόπειρα εξαγοράς της Ferrari από την Ford, ο ιδιοκτήτης της, νιώθοντας εξαπατημένος και γελοιοποιημένος, κηρύσσει πόλεμο εναντίον της, με σκοπό τη διάσωση της τιμής του και την εδραίωση της θέσης του ως πρωτοπόρου στον τομέα. Η ιστορία διαπλέκει τον προσωπικό μόχθο και τη διορατικότητα του κατασκευαστή αυτοκινήτων Κάρολ Σέλμπυ με την αγωνιστική τετραπερατοσύνη και τον άστατο χαρακτήρα του οδηγού και μηχανικού Κεν Μάιλς.

Δίχως προηγούμενη εμπειρία και, χαμένη στον ερεβώδες κόσμο των (άσχετων) στελεχών και της αδικαιολόγητης έπαρσης, η Ford μοχθεί κάπως σπασμωδικά να πετύχει κάτι που εκ πρώτης όψεως μοιάζει ανέφικτο: όχι απλώς την κατάκτηση της νίκης στον πιο απαιτητικό αγώνα μηχανοκίνητου αθλητισμού, αλλά και τη συντριβή του ανταγωνισμού, την ταπείνωση, δηλαδή, των αλαζόνων και ακράδαντα πιο αποτελεσματικών Ιταλών.

Κόντρα σε όλα, κυριολεκτικά, όπως επισημαίνει και η ελληνική απόδοση του τίτλου, ο Κάρολ Σέλμπυ, ένας εργατικός και ευφυής σχεδιαστής αυτοκινήτων, αναλαμβάνει την αφόρητα πιεστική εργασία της επίτευξης αυτού του σκοπού. Κοντά του, ο παθιασμένος Κεν Μάιλς, δεν μοιάζει το κατάλληλο άτομο για να συνδράμει στην πραγματοποίηση αυτού του οράματος: απείθαρχος, παρορμητικός και εριστικός, τρομάζει τους γραφειάδες παρατρεχάμενους επιβλέποντες της Ford. Διατηρεί, παρόλα αυτά, δύο αδιαμφισβήτητα προτερήματα, την κτηνώδη ικανότητά του πίσω από το τιμόνι και την εμπειρία στη διαπίστωση των κατασκευαστικών ατοπημάτων.

Οι δύο τους θα παραμερίσουν προσωπικές αγκυλώσεις και εγωϊσμούς, αφού διακατέχονται από μια κοινή αγάπη για το αντικείμενό τους και μια έντονη ανάγκη να αποδείξουν την αξία τους. Πλήρως προσηλωμένοι, αθεράπευτα ρομαντικοί, σαγηνευτικά θρασείς και τρανώς επίμονοι, θα μεταδώσουν το αγωνιστικό πνεύμα στους ανωτέρους τους, με τους οποίους τους χωρίζει κυρίως η έννοια της πρακτικότητας, που απουσιάζει πλήρως από τη λήψη αποφάσεων και τις αναίτιες- συχνά επιζήμιες- παρεμβάσεις τους.

Έχουμε, λοιπόν, μια ταινία που μιλά για την αλληλοκατανόηση δύο αντρών με διαφορετικό σκεπτικό, που σχολιάζει τη δυναμική της αρμονικής συνεργασίας σε συνθήκες υπερβολικής πίεσης και τονίζει τη σημασία της αφοσίωσης και του αμοιβαίου σεβασμού όταν διακυβεύονται υπόληψη και παρακαταθήκη. Δεν πρόκειται για εμμονικό παραλογισμό: Η καθολική αναγνώριση απορρέι από την επικράτηση, μόνο η προβολή της ανωτερότητας ουσιαστικά θα διασαλεύσει μια καθεστηκυία τάξη. Την τάξη της πρωτοκαθεδρίας της Ferrari, που επαιρόταν όχι μόνο για την εκθαμβωτική εξωτερική εμφάνιση των δημιουργημάτων της, μα επίσης και για τις εξωπραγματικές, αποστομωτικές επιδόσεις τους.

Αν κάπου παραπαίει το οικοδόμημα του σεναρίου, είναι στην υπανάπτυξη των σχέσεων μερικών χαρακτήρων. Έτσι, ένας άπλερος συναισθηματισμός ξεφυτρώνει σε ορισμένα σημεία του φιλμ, με τους πρωταγωνιστές να εξομαλύνουν αμυδρά την προχειρότητα των συγκεκριμένων σεκάνς, χάρη στην υποκριτική τους δεινότητα. Πάντως, ποτέ το έργο δεν απεμπλέκεται από την νοικοκυρεμένη βασιμότητά του, ούτε ανατρέπει όσα χτίζει· αντιθέτως, στοιχειοθετεί επαρκώς δράσεις και αποφάσεις και στέκεται στα σημεία που περιπλέκουν ακανθώδη ζητήματα με προσήνεια και ευαισθησία.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Christian Bale και Matt Damon συνθέτουν ένα απολαυστικά αντιθετικό δίδυμο. Χάνονται μέσα στους χαρακτήρες που υποδύονται, επιτυγχάνοντας παράλληλα μια αλληλεπίδραση που, αν αποτύγχανε, θα αφαιρούσε κάθε έννοια ψυχολογικού υποβάθρου. Ελπίδα, σοβαρότητα και αγωνία λαξεύονται στα πρόσωπά τους επιτυχημένα, καθιστώντας σαφείς τις προθέσεις και τη διαχείριση των έκρυθμων περιστάσεων που περιστασιακά καλούνται να υπερβούν. Ανυστερόβουλα, παραδοσιακά πρότυπα αντρών με οράματα δύσκολα επιτεύξιμα, μα με σθένος ανυπέρβλητο και θάρρος κορυφαίο.

Αν και ο James Mangold (3:10 to Yuma, Logan) εμβαθύνει με καρτερική προσοχή στους κεντρικούς του ήρωες, συχνά ψαλλιδίζει άκομψα τη δράση για χάρη ενός σχετικά ανάλαφρου δράματος. Η τελευταία του ώρα ανήκει στις καλύτερες στιγμές των ταινιών δράσης διαχρονικά. Βρίθει αδρεναλίνης, ανατροπών και άγχους, κατακτώντας την ψυχή του θεατή, δίχως να λησμονεί την πολιτική χροιά ενός ποικιλμένου με τεράστιες δόσεις ανταγωνισμού και υπερηφάνειας πρωταθλήματος.

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΟ ΔΩ

Το Ford v Ferrari διαθέτει την ευαίσθητη ευθραστότητα και τον ιλιγγιώδη ρυθμό μιας ορθολογικά διαρρυθμισμένης κινηματογραφικής εργασίας του genre της. Δεν ανέχεται παιδαριώδεις ηρωϊσμούς που υποσκάπτουν τη βαρύτητα που οφείλει να το διαρθρώνει, αλλά, ταυτόχρονα, συμμαζεύει ατέλειες με ατσουμπαλιά. Διασφαλίζει την καλοπέραση του θεατή και μπορεί άνετα να καυχιέται για την εκπληκτική χημεία των Damon και Bale.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

Ford v Ferrari (Le Mans '66)
ΣΕΝΑΡΙΟ6
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ6
ΜΟΥΣΙΚΗ5
ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ8
6.3Score
Βαθμολογια Αναγνωστων: (3 Votes)
6.6

POSTER

Poster

TRAILER

 Ford v Ferrari
(2019) on IMDb

Ποιος το εγραψε

Δημήτρης Νταβανάς

Όταν ανακάλυψε ένα σκονισμένο αντίτυπο του "Carlito’s Way" αποφάσισε ότι του αρέσει περισσότερο να βλέπει ιστορίες από το να τις ακούει. Διατείνεται ότι σπουδάζει Οικονομικά, αλλά τα παραμελεί συστηματικά. Παρακολουθεί μανιωδώς τέννις και ανατριχιάζει σύγκορμος σε κάθε επαναληπτική προβολή των Δώδεκα Ενόρκων. Για τον ίδιο, ο κινηματογράφος είναι όσα ονειρευόμαστε, αλλά δεν τολμάμε να ομολογήσουμε.

Σχετικες Αναρτησεις