End of Watch (2012)

Poster

Δύο αστυνομικοί, συνάδελφοι και φίλοι κινηματογραφούν ερασιτεχνικά την καθημερινότητα τους. Οι δυσκολίες του επαγγέλματος εμφανίζονται μπροστά τους και παρουσιάζονται πολύ μεγαλύτερες από τις ίδιες τους τις δυνάμεις.

TI EΧΟΥΜΕ ΕΔΩ

Εδώ έχουμε μία ιστορία που πάνω κάτω την έχουμε ξαναδεί. Το ζευγάρι των αστυνομικών, που μοιράζονται εκτός από μία επικίνδυνη καθημερινότητα, και μία δυνατή φιλία. Αυτή τη φορά παρατηρούμε την καθημερινότητα τους, από τον φακό ή μάλλον τους φακούς ερασιτεχνικών καμερών. Από τις κάμερες των περιπολικών, και τις μικροκάμερες που φορούν οι πρωταγωνιστές στα πουκάμισα τους, μέχρι handycams τόσο των ιδίων, όσο και των εγκληματιών.

Η ταινία δεν έχει κάποιο βαθυστόχαστο νόημα, ούτε και πολύπλοκο σενάριο. Απλά μέσα σε στον χρόνο της, μας βάζει στην σκληρή πραγματικότητα και μας προσγειώνει από το αγορίστικο όνειρο της επιβολής του νόμου. Η δουλειά είναι για λίγους, και πάνω από όλα σε βάζει σε σκέψεις.

Η προβολή της γίνεται ευχάριστα, δεν βαρεθήκαμε αλλά δεν εντυπωσιαστήκαμε κιόλας. Το pic ήρθε εκεί που το περιμέναμε, μάθαμε όσα πρέπει για τον κάθε αστυνομικό, παρατηρώντας τους τόσο κατά την εργασία αλλά και κατά των προσωπικών τους στιγμών. Προσωπικές καλύτερες σκηνές είναι οι συνομιλίες των δύο αστυνομικών μέσα στο περιπολικό, που νομίζεις ότι βλέπεις τον εαυτό σου να μιλάει με τον καλύτερο του φίλο. Οικείο και με υψηλές δόσεις χιούμορ! TOP σκηνή η τελευταία συζήτηση τους, δεν λέω παραπάνω δείτε την απλά!

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Στην σκηνοθετική καρέκλα, ένας από τους προσωπικούς μου αγαπημένους. Ο κύριος David Ayer. Ο εν λόγω σκηνοθέτης μας έχει εντυπωσιάσει σε άλλες του δουλειές, αν και ανήκουν στην ίδια θεματική ενότητα. Για να θυμίσω, τον είχαμε δει στο Harsh Times το 2005, στο Street Kings το 2008 μέχρι και στο εκπληκτικό Fury 2014. Ενώ ως συγγραφέα σε πολλές ταινίες όπως The Fast and The Furious 2001 (όταν αυτές οι ταινίες έβγαζαν νόημα), Training Day 2001 και άλλες, και τέλος να πω ότι έχει αναλάβει το πολυαναμενόμενο Suicide Squad! Οπότε μιλάμε για έναν άνθρωπο με ταλέντο και επιτυχίες στο βιογραφικό του. Εδώ όμως κάπου μας τα μπέρδεψε.

Οι ταινίες P.O.V. (Point of View) ή (Found Footage) ή όπως αλλιώς μπορεί να τις λένε, δεν μπορώ να πω ότι με εξιτάρουν, αλλά μπορώ να παραδεχτώ ότι είναι πιο δύσκολες από ότι δείχνουν. Οι ηθοποιοί παίρνουν τον ρόλο του οπερατέρ και βοηθούν ενεργά. Συνήθως, όπως και εδώ, ο πρωταγωνιστής κουβαλάει μία κάμερα για κάποιον λόγο (εδώ θα χρησιμοποιήσει το υλικό σε ένα project που δεν μας εξηγεί) και παρά το γεγονός ότι όλοι του λένε να την κλείσει εκείνος τους αγνοεί. Οπότε βλέπουμε πλάνα από την προσωπική του κάμερα, την κάμερα στο περιπολικό, τις μικροκάμερες που φοράνε στα πουκάμισα τους, την κάμερα που κατά αντιστοιχία έτυχε να έχει η εγκληματική οργάνωση και μόλις τελειώσουν όλα αυτά βλέπουμε κανονικά πλάνα, αλλά κυρίως hand cams. Οπότε κούνημα και εκεί χωρίς ιδιαίτερο λόγο, μέχρι και στα establishment shots με ελικόπτερο. Μία μίξη λοιπόν στην σκηνοθεσία ή μία αποφασιστικότητα. Δεν κατέληξα κάπου.

Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους οι Jake Gyllenhaal (Southpaw), Michael Peña (Fury). Αξιόλογοι και οι δυο, με πολύ καλή χημεία. Μας έπεισαν ως αστυνομικοί και φίλοι.

Η μουσική της ταινίας, ανύπαρκτη. Βασικά σε τέτοιου είδους ταινίες είναι λογικό. Αξίζει όμως να αναφέρω το ωραιότατο κομμάτι που ακούγεται στο official trailer “In The City από Kevin Rudolf”.

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΟ ΔΩ

Για πολλούς λόγους θα έλεγα. Γιατί σου αρέσουν οι μπατσο-ιστορίες. Γιατί σου αρέσουν οι ταινίες P.O.V. Γιατί σου αρέσουν οι πρωταγωνιστές. Γιατί σου αρέσει ο σκηνοθέτης. Γιατί θες να δεις κάτι χαλαρό χωρίς να σκοτίσεις το κεφάλι σου. Γιατί θες να δεις πραγματική δράση και όχι την υπερβολή στον κύβο (αν και οι αστοχίες με καλάσνικοφ πήγαν και ήρθαν αλλά οκ).

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

ΣΕΝΑΡΙΟ
7
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
7
ΜΟΥΣΙΚΗ
5
ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ
8
Reader Rating2 Votes
7.4
6.8