Ελληνικός Τίτλος: Ο Ποταμός των Νεκρών Χοίρων

Ετος Πρώτης Προβολής: 2018

Είδος Ταινίας:

Πέντε άνθρωποι συναντιούνται στην ραγδαία μεταβαλλόμενη Σαγκάη την οποία αναστατώνει μια ανεξήγητη επιδημία που πλημμυρίζει τον ποταμό της με νεκρούς χοίρους.

TI EΧΟΥΜΕ ΕΔΩ

Το “Dead Pigs” είναι το εντυπωσιακό σκηνοθετικό ντεμπούτο της Cathy Yan, γεννημένης στην Κίνα που όμως έζησε και μεγάλωσε στις ΗΠΑ. Η ταινία, που είναι το παράδοξο και αλλόκοτο πορτρέτο της ραγδαία εκμοντερνισμένης Σαγκάης, απέσπασε το Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής στο φεστιβάλ Sundance και δείχνει την αρχή μιας ιδιαίτερα ενδιαφέρουσας καριέρας για τη σκηνοθέτη του.

Ο χοίρος, ένα σύμβολο ευημερίας και πλούτου στον κινέζικο ζωδιακό κύκλο, αλλά και η κύρια πηγή κτηνοτροφίας της Κίνας, ρίχνει τη συμβολική αλλά και κυριολεκτική σκιά του σε όλη τη διάρκεια της ταινίας, αφού χιλιάδες πτώματα χοίρων πλημμυρίζουν το ποτάμι της πόλης την ίδια στιγμή που πέντε πολύ διαφορετικοί άνθρωποι προσπαθούν να βρουν τη θέση τους στη σύγχρονη κοινωνία της Σαγκάης. Ένας κτηνοτρόφος, μια δυναμική ιδιοκτήτρια κομμωτηρίου, ένας ευαίσθητος νεαρός της εργατικής τάξης, ένας Αμερικανός αρχιτέκτονας και μια απογοητευμένη πλούσια κοπέλα, είναι οι εντελώς ετερόκλητοι χαρακτήρες της ταινίας, που θα βρουν τις ζωές τους να συνδέονται με αναπάντεχους τρόπους.

Η ταινία καταφέρνει με επιδεξιότητα να ισορροπήσει ανάμεσα στην σάτιρα, την αιχμηρή κοινωνική κριτική, αλλά και μια ευαισθησία, μια συμπάθεια απέναντι στους χαρακτήρες της που προσπαθούν να βρουν κι εκείνοι μια «θέση στον ήλιο» στη Σαγκάη της τεχνολογίας, της προόδου και των ατέλειωτων ευκαιριών. Μπορεί η ατμόσφαιρα της ταινίας να είναι ανάλαφρη, να κυριαρχεί το χιούμορ και να απουσιάζουν σχεδόν ολοκληρωτικά οι δραματικές εντάσεις, τα θέματα που πραγματεύεται όμως η Cathy Yan δεν είναι καθόλου ανάλαφρα, ούτε προσπαθεί να τα παρουσιάσει ως τέτοια. Μέσα από το ιδιαίτερο ύφος της, συνθέτει ένα ολοκληρωμένο κοινωνικό πορτρέτο της ζωής στη σύγχρονη Κίνα.

Από τον άνθρωπο της εργατικής τάξης που προσπαθεί απεγνωσμένα να αρπάξει την «ευκαιρία» και την γυναίκα που δεν δέχεται να εγκαταλείψει το παρελθόν προς χάρη της προόδου μέχρι τον νεαρό Αμερικάνο που ψάχνει τη δική του «Γη της Επαγγελίας» και την πολυτελή αλλά κενή ζωή της ανώτερης αστικής τάξης, όλοι οι τύποι ζωής της κινεζικής μεγαλούπολης συναντιούνται σε ένα πολύχρωμο ντελίριο γεμάτο αιχμηρό χιούμορ και αυθόρμητα μουσικά νούμερα.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Αν και είναι η πρώτη ταινία της Cathy Yan, που μέχρι τώρα εργαζόταν ως δημοσιογράφος, δείχνει να κρύβει μια λαμπρή καριέρα για την δημιουργό της που υπογράφει τόσο τη σκηνοθεσία όσο και το σενάριο. Η εμπειρία της ως δημοσιογράφος είναι έκδηλη στο σενάριο της ταινίας, καθώς φαίνεται να έχει απόλυτη συναίσθηση του τρόπου που λειτουργούν τα media, του ρόλου που έχουν στην κοινωνική ζωή του σύγχρονου ανθρώπου, καθώς και του τρόπου που τα νέα media δημιουργούν κοινωνικά κινήματα (υπάρχει ένα εξαιρετικά αιχμηρό και πανέξυπνα διακριτικό σχόλιο για τον τρόπο που λειτουργούν τα κοινωνικά κινήματα στην ψηφιακή εποχή).

Την ίδια στιγμή, δεν θέλει να είναι στυγερά δηκτική απέναντι στους ήρωές της, καθώς καταλαβαίνει την ανάγκη τους, τόσο να νιώσουν ότι ανήκουν κάπου, όσο και να βρουν μια θέση σε μια κοινωνία που αλλάζει με ασύλληπτα γοργούς ρυθμούς. Τους αντιμετωπίζει με ένα ευαίσθητο χιούμορ, σχολιάζει τις κινήσεις και τις αποφάσεις τους με το ύφος ενός φιλικού πειράγματος.

Η σκηνοθεσία διακρίνεται από μια σειρά έξυπνων ευρημάτων, όπως τα απολαυστικά άσχετα μουσικά και χορευτικά νούμερα που υπάρχουν μέσα στην ταινία, με αποκορύφωμα το τελευταίο, και φυσικά την μεταφορά των νεκρών χοίρων που πλανάται σε όλη την ατμόσφαιρα της ταινίας ως ένας απειλητικός οιωνός, ένα σύμβολο της αβεβαιότητας και της σφοδρότητας της νέας εποχής, που πιθανώς να μην έχει θέση για όλους.

Οι ερμηνείες είναι όλες σε πολύ καλό επίπεδο και οι χαρακτήρες καταφέρνουν να βρουν την παράδοξη χημεία τους, παρόλο που είναι τόσο διαφορετικοί. Μοναδικά έντονη η ερμηνεία της Vivian Wu, στο ρόλο της Candy Wang, της ιδιοκτήτριας κομμωτηρίου που προσπαθεί να σώσει το πατρικό της από την κατεδάφιση, που θα δώσει τη θέση του σε ένα συγκρότημα διαμερισμάτων με πρόσοψη-αντίγραφο της Sagrada Familia (!). Σπαρακτική και η ερμηνεία του Haoyu Yang, στο ρόλο του αδερφού της, του απελπισμένου κτηνοτρόφου που ψάχνει μια θέση τον κόσμο των ευκαιριών, χωρίς όμως να μπορεί να αποφύγει τις κακοτοπιές που του επιφυλάσσουν οι επιλογές του.

Η μουσική της ταινίας είναι αναπάντεχα αποτελεσματική και μένει πραγματικά στο μυαλό μας κατά τη θέαση της ταινίας. Οι απόκοσμοι ήχοι της, δίνουν τον διακριτικό αλλά πανταχού παρών τόνο της ανατριχιαστικής παρουσίας των νεκρών χοίρων στο ποτάμι, που μπορεί να μην τους βλέπουμε συχνά, ξέρουμε όμως ότι υπάρχουν και επηρεάζουν τη δράση και την αφήγηση της ταινίας.

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΟ ΔΩ

Τίποτα δεν ξεφεύγει από την αιχμηρή σάτιρα της Cathy Yan. Η παράδοξη συνάντηση Ανατολής-Δύσης, η ασύλληπτη τεχνολογική πρόοδος, ο κοινωνικός αντίκτυπος των νέων μέσων, η ανάγκη του σύγχρονου ανθρώπου να ανήκει σε έναν κόσμο που διαρκώς αλλάζει και πολλές άλλες θεματικές, περνούν μέσα από την ζωή των πέντε ετερόκλητων ηρώων της ταινίας. Μιας ταινίας που αξίζει και με το παραπάνω το χρόνο μας στη σκοτεινή αίθουσα, καθώς εκτός από μια επίκαιρη και δηκτική κοινωνική σάτιρα, αποτελεί και ένα εξαιρετικά αξιόλογο σκηνοθετικό ντεμπούτο από μια πολλά υποσχόμενη σκηνοθέτη.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

Dead Pigs
ΣΕΝΑΡΙΟ8
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ7.5
ΜΟΥΣΙΚΗ7
ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ7.5
7.5Score
Βαθμολογια Αναγνωστων: (0 Votes)
0.0

POSTER

Poster

TRAILER

 Dead Pigs
(2018) on IMDb

Ποιος το εγραψε

Ευτυχία Τερζή
Reviewer / Reporter

Σπουδάζει στο Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου αλλά στόχος της είναι να γίνει σκηνοθέτης. Ο άνθρωπος που την έκανε να αγαπήσει το σινεμά είναι ο Tim Burton και γι'αυτό θα έχει πάντα μια θέση στην καρδιά της. Θα ήθελε ο κόσμος να έμοιαζε με ταινία που έφτιαξαν μαζί ο Wes Anderson και ο Woody Allen. Είναι αδύνατον να διαλέξει μια αγαπημένη ταινία, γιατί θα ένιωθε ότι αδικεί χιλιάδες άλλες. Λατρεύει την Audrey Hepburn και τον Al Pacino.

Σχετικες Αναρτησεις