Ελληνικός Τίτλος: Beast

Ετος Πρώτης Προβολής: 2017

Είδος Ταινίας:

Μία γυναίκα με σκοτεινό παρελθόν, που κατοικεί σε ένα απομονωμένο νησί, βρίσκει τον εαυτό της μεταξύ του ελέγχου της καταπιεστικής οικογένειάς της και της γοητείας ενός μυστικοπαθούς ξένου, που είναι ύποπτος για μία σειρά βάναυσων δολοφονιών.

TI EΧΟΥΜΕ ΕΔΩ

Το βρετανικό θρίλερ Beast παίρνει παλιές κλασσικές ταινίες με σειριακούς δολοφόνους και τις μετατρέπει σε κάτι άγριο, φρέσκο και εντυπωσιακό. Ένα τεράστιο μέρος της επιτυχίας της ταινίας οφείλεται στις ερμηνείες των δύο πρωταγωνιστών της. Λαμβάνοντας το θέμα που προτείνεται από τον τίτλο η Buckley και ο Flynn έχουν και οι δύο εκπληκτικά εκφραστικά, ενδιαφέροντα και όχι τέλεια πρόσωπα, γεμάτα χαρακτήρα και νοημοσύνη. Ο καθένας προβάλλει μία άγρια σεξουαλικότητα που θυμίζει χαριτωμένα ζώα, όμορφη αλλά επικίνδυνη και βλέποντάς τους είναι σαν να βλέπεις ένα καλό ντοκιμαντέρ άγριας ζωής στη φύση με το σεξ και τη σφαγή να επικρατούν με ένα υπέροχο μέτρο. Αναμφισβήτητα, η εύφλεκτη χημεία τους είναι ικανή να προκαλέσει έκρηξη σε κάθε σκηνή δημιουργώντας ένταση και κάνοντας το τοπίο ατμοσφαιρικό γεμάτο λεπτομέρειες.

Η δράση εξαπλώνεται στο νησί Jersey, από την νότια ακτή της Βρετανίας. Ένας φορολογικός παράδεισος γνωστός για την φυσική ομορφιά του, τα παραδοσιακά και τουριστικά καταστήματα και την κακοποίηση ανηλίκων στα κρατικά παιδικά σπίτια εδώ και πολλά χρόνια. Εμπνεύσεις για την ταινία αποτέλεσαν το διαβόητο Τέρας του Jersey που κακοποιούσε άμαχο πληθυσμό για περισσότερο από μία δεκαετία και το δίδυμο των εραστών Carr και Huntley που εμπλέκονταν στη δολοφονία δύο κοριτσιών στο Soham στις αρχές της δεκαετίας του 2000.

Αυτές οι γενικές πληροφορίες ακούγονται σαν να καταστρέφουν το τέλος που παραμένει διφορούμενο και εξαρτάται από τον τρόπο με τον οποίο διαβάζει κάποιος την τελευταία σκηνή. Το σημαντικό εδώ δεν είναι οι πράξεις, αλλά αυτό που μας τραβάει στον κίνδυνο και πώς οι ρόλοι θύματος και θύτη μπορούν εύκολα να αντιστραφούν.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Ο βρετανικός τηλεοπτικός σκηνοθέτης Michael Pearce κάνει ένα πρωτοποριακό ντεμπούτο με αυτό το ψυχολογικό δράμα-θρίλερ έχοντας ως δυνατά χαρτιά του μία ανεμοδαρμένη θέση νησιού και την εξαιρετική ερμηνεία της Jessie Buckley. Ο ίδιος γράφει επίσης το σενάριο με πολύ μεγάλες σκηνές που δίνει μία προσεκτικά σχεδιασμένη δραματική οργάνωση, μία ενδιαφέρουσα ποικιλία επιλογής υπόπτων για το έγκλημα και όλα αυτά χτίζοντας μία συναρπαστική, τελείως ισορροπημένη ασάφεια που κλιμακώνεται στα στάδια της ταινίας. Ο Pearce είναι πολύ καλός στο να δείχνει μικρές πινελιές παραβίασης στην ιδιωτική ζωή των ανθρώπων: η είσοδος του γοητευτικού ξένου στο οικογενειακό σπίτι της Moll για δουλειές στιγματίζεται από την ενστικτώδη αγριότητά του, καπνίζει στο σπίτι και χτυπά με τα βρόμικα παπούτσια το χαλί.

Η αγωνία κορυφώνεται ικανοποιητικά, αλλά αυτό που είναι πιο ενδιαφέρον εδώ είναι ο τρόπος που ο Pearce και οι συνεργάτες του αγκαλιάζουν τον περίγυρο με την ενοχλητική χρήση του ήχου και του ζουμ που δημιουργούν έναν ανήσυχο χώρο, όπου ο κόσμος αισθάνεται πολύ περισσότερο σαν ένα μέρος του κινδύνου παρά της ομορφιάς.

Αναπόφευκτα, η συστροφή της εγκληματικής βίας έρχεται πιο κοντά στο ζευγάρι και η ταινία γίνεται περισσότερο ένα εγκληματολογικό θρίλερ με αστυνομικές ανακρίσεις. Στο τέλος με μία έξυπνη και συναρπαστική σκηνή πρέπει να αποφασίσουμε τί συμβαίνει και πού βρίσκονται οι συμπάθειές μας.

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΟ ΔΩ

Το Beast είναι ένας τίτλος που μπορεί να φαίνεται ότι υπόσχεται τρόμο ή μελόδραμα και όντως υπάρχει λίγο και από τα δύο. Αλλά υπάρχει πάντα κάτι λεπτότερο που πηγάζει από τις εκθαμβωτικές ερμηνείες των Buckley και Flynn και του ευφυούς, ευαίσθητου τρόπου που επιλέγει να τους παρουσιάσει ο ευρηματικός σκηνοθέτης Michael Pearce.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

Beast
ΣΕΝΑΡΙΟ8
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ9
ΜΟΥΣΙΚΗ7
ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ9
8.3Score
Βαθμολογια Αναγνωστων: (1 Ψηφος)
2.4

POSTER

Poster

TRAILER

 Beast
(2017) on IMDb

Ποιος το εγραψε

Χρυσαφούλα Λαγού

Σπουδάζει στο τμήμα φαρμακευτικής μετά το πτυχίο από το τμήμα χημείας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Η μεγαλύτερη απόλαυση στη ζωή της είναι ο κινηματογράφος και δεν μπορεί να φανταστεί λεπτό που να μην χάνεται στην μαγεία του. Αγαπημένοι της σκηνοθέτες Τρίερ, Νόλαν και Αρονόφσκι. Γράφει,διαβάζει, φωτογραφίζει, παρατηρεί, ονειρεύεται και βρίσκεται σε μία γενικότερη ανησυχία. Ελπίζει να σκηνοθετήσει κάποια στιγμή την δική της πραγματικότητα και να πάει στα Όσκαρ για να συνομιλήσει με τον Ταραντίνο.

Σχετικες Αναρτησεις