Μία ομάδα από διεφθαρμένους μπάτσους απειλούμενοι από την ρωσική μαφία, φέρνουν εις πέρας δύσκολες δουλειές. Όταν ένας από αυτούς σκοτώνεται αποφασίζουν να επικαλεστούν τον κωδικό 999 (officer down) για να την βγάλουν καθαρή. Ένας νομοταγής αστυνομικός και ο ντεντέκτιβ πατέρας του θα προσπαθήσουν διαλευκάνουν την υπόθεση.
TI EΧΟΥΜΕ ΕΔΩ
Εδώ έχουμε μία κλασική μπατσοιστορία, με αίμα, βία και πολύ ιδρώτα. Εικόνες οικίες στον αμφιβληστροειδή μας, με ζεστό κλίμα, διαφθορά, ναρκωτικά και θανάτους τον έναν μετά τον άλλον.
Τις άγιες αυτές ημέρες που διανύουμε θα έπρεπε να είμαι πιο ευγενικός, αλλά δυστυχώς δεν με αφήνουν να αγιάσω. Η ιστορία έχει ως εξής. Η ρωσική μαφία κρατάει όμηρο τον μικρό γιο ενός πρώην στρατιωτικού (Chiwetel Ejiofor), εκβιάζοντας τον να βγάζει το φίδι από την τρύπα σε δύσκολα tasks. Εκείνος και η ομάδα του (όλοι διεφθαρμένοι μπάτσοι) τα καταφέρνουν μια χαρά, αλλά οι εκβιασμοί συνεχίζονται. Η αρχική ληστεία πάει σχετικά καλά, αλλά ο ντεντέκτιβ της ταινίας (Woody Harrelson) αναλαμβάνει την υπόθεση. Ο γιός του (Casey Affleck) είναι η νέα μετάθεση στο ίδιο αστυνομικό τμήμα και σε όλη την διάρκεια της ταινίας το μυαλό του δεν παίρνει στροφές. Με αυτή την προϋπηρεσία ντεντέκτιβ δεν θα γίνει ποτέ αυτό είναι σίγουρο.
Οι χαρακτήρες πολλοί, και δεν αναπτύσσεται κανείς. Κάποιοι από αυτούς δεν προλαβαίνουν να χαρούν τον λιγοστό screen time τους. Άλλοι και που το έχουν δεν το εκμεταλλεύονται. Το σενάριο ρηχό, η σκηνοθεσία έτσι κι έτσι. Βαρεμάρα δεν έπιασε μόνο το κοινό αλλά και τους συντελεστές. Ταύτιση χαρακτήρα, ούτε κατά διάνοια. Το τέλος πάνω κάτω αρχίζεις και το πιάνεις, όταν βλέπεις τα πτώματα να πέφτουν. Ξέρεις από την αρχή, ποιος είναι ο χαζός, ποιος ο τολμηρός, ποιος ο έξυπνος (αλλά θα την πατήσει στο τέλος από τον πιο κακό από όλους). Τελικά το 999 και η σημασία του δεν εξηγείται στην ταινία, αλλά με τόσες τρύπες, μικρό το κακό.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Βλέποντας την ταινία, άρχισα να σκέφτομαι πως οι χαρακτήρες γεννήθηκαν στο σενάριο απλά για να παίξουν όσο περισσότεροι γνωστοί ηθοποιοί γίνεται. Τώρα, ποιος πληρώθηκε και ποιος όχι, αυτό είναι ένα άλλο θέμα.
Έχουμε τον Chiwetel Ejiofor (12 χρόνια σκλάβος) με το περισσότερο screen time. Έκανε ένα παιδί με Ρωσίδα και την πάτησε άσχημα. Ο Anthony Mackie (Captain America – Civil War) τον έπιασαν ξαφνικά οι τύψεις, ο Aaron Paul (Breaking Bad) το τσογλάνι της παρέας κάνει την μία βλακεία μετά την άλλη, ο Norman Reedus (TWD) είναι ο αδερφός του και ενώ τον σπρώχνει μέσα στον βούρκο προσπαθεί να τον σώσει κι όλας. Πίστευα όταν είδα τον Casey Affleck (Interstellar), με αντικειμενικά ωραίο στυλάκι, ότι θα ταυτιστώ με τον χαρακτήρα του αλλά και τρένο να ερχόταν κατά πάνω του, δεν θα το είχε πάρει γραμμή. Ο Woody Harrelson σε γνωστό ρόλο ως “True Detective”, η Kate Winslet ξέχασε ότι είναι Ρωσίδα και η προφορά πήγε περίπατο και τέλος (βαθιά ανάσα) η Gal Gadot (BvS), πιο όμορφη από ποτέ χαίρεσαι να την βλέπεις έστω και για 2-3 σκηνές.
Συνήθως σε τέτοιου είδους ταινίες περιμένεις να δεις το όνομα του Antoine Fuqua ή του David Ayer. Είδαμε όμως τον John Hillcoat (Lawless). Τα πλάνα του δεν ήταν άσχημα, αλλά ο ρυθμός ήταν τόσο βαρετός, που κοίταξα τουλάχιστον 10 φορές την ώρα. Οι σκηνές αλληλένδετες με το κοινό να χάνεται. Τουλάχιστον οι σκηνές δράσης ήταν καλές, οπότε αν ήταν λίγο περισσότερες θα περνούσε και πιο εύκολα η ώρα.
Τέλος η μουσική ήταν πολύ καλή. Οι πρώτες σκηνές με την κεντρική ληστεία της ταινίας ντύθηκαν με καλό score, ενώ στο τέλος της ταινίας καθώς και στο trailer παίζει το Pigs από τους Cypress Hill, αρκετά καλό.
ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΟ ΔΩ
Τώρα τι να σου πω; Γιατί σου αρέσουν οι μπατσοταινίες, με λατινοαμερικάνους, μαύρους, Ρώσσους, διαφθορά, αίμα κτλ. Γιατί δεν έχεις κάτι άλλο να δεις. Γενικά είναι μία ταινία που θα την ξεχάσεις εύκολα, και σίγουρα θα βάλεις κάτι άλλο για να τιμήσεις τον κάθε πρωταγωνιστή ξεχωριστά.