Poster

Ο Georg (Franz Rogowski) κυνηγημένος από τους Γερμανούς, φεύγει από το Παρίσι, στη Μασσαλία, το σημείο μετάβασης προς την σωτηρία του. Κουβαλώντας μαζί του την ταυτότητα ενός νεκρού συγγραφέα, θα επιχειρήσει να καταφύγει στο Μεξικό. Η Μασσαλία όμως θα τον φέρει κοντά σε μια μυστηριώδη γυναίκα, την Marie (Paula Beer) και θα περιπλέξει αυτή τη διαδικασία.

TI EΧΟΥΜΕ ΕΔΩ

Αποφεύγοντας να τοποθετήσει χρονικά και τοπικά την ιστορία, η ταινία επικεντρώνεται στο να μιλήσει για έναν έρωτα σε χρόνια καταπίεσης και πολέμου. Με διάφορους αναχρονισμούς, και βλέποντας ακόμη και μοντέρνα αυτοκίνητα στους δρόμους, στήνεται η συνθήκη της διαφυγής και το σημείο επαφής ανθρώπων που επιχειρούν να βρουν ένα καλύτερο μέρος να ζήσουν. Κάτι από τους εραστές της Καζαμπλάνκα, που βρίσκονται εκεί για να διαφύγουν σε μια άλλη χώρα.

Ένας μάλλον ανέφικτος έρωτας γεννιέται ανάμεσα στους δυο όταν ο Georg κλέβει την ταυτότητα του νεκρού συζύγου της και τη χρησιμοποιεί για να διαφύγει. Σε μια περιπλοκότητα γεγονότων για το ποιος είναι ποιος, και ποιος τελικά θα καταφέρει να μπει στο πλοίο και να διαφύγει προς το Μεξικό, οι δυο τους θα ενωθούν για να χωρίσουν. Όλοι θέλουν να φύγουν από αυτό το μεταβατικό σημείο, στο οποίο κανείς δε βρίσκει την ευτυχία. Εδώ τοποθετεί ένα πολυδιάστατο σχόλιο για μια Ευρώπη (και έναν πλανήτη) σε περίοδο μεταναστευτικής κρίσης.

Βρίσκοντας έμπνευση στις ιστορίες και τις ταινίες για έρωτες σε χρόνια πολέμου, ο Christian Petzold δημιουργεί μια ιστορία χωρίς καθορισμένο τόπο και χρόνο για να μιλήσει για κάτι διαχρονικό και πιο επίκαιρο από ποτέ- τη μετανάστευση. Αυτά τα σημεία μετάβασης που δημιουργούνται στη μετακίνηση ανθρώπων μοιάζουν τόσο καθοριστικά και κάποιες φορές ασφυκτικά. Σε ένα άλλο επίπεδο, η ταινία προσφέρει αυτό τον σχολιασμό γιατί ακριβώς αποφεύγει να τοποθετήσει την ιστορία σε πολιτικά και κοινωνικά γεγονότα και σε υποχρεώνει να δεις την αλήθεια- ότι η ιστορία επαναλαμβάνεται.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Ο Christian Petzold, ο οποίος αρέσκεται σε κατατρεγμένους έρωτες που βρίσκουν εμπόδια στους πολέμους και τη μαυρίλα του κόσμου αλλά καταφέρνουν να επιβιώσουν ή να επαναφέρουν τη σπίθα, έρχεται να προσφέρει ίσως την πιο ολοκληρωμένη του δουλειά μετά το Barbara (2012) και το Phoenix (2014). Διατηρώντας την κινηματογραφική του ταυτότητα με τη μη γραμμική αφήγηση και δανειζόμενος στοιχεία μελοδράματος, ο ίδιος δημιουργεί κολάζ χαρακτήρων και καταστάσεων τοποθετώντας του σε ανεπιθύμητα και δύσκολα πλαίσια για να δει πως θα κινηθούν, τί επιλογές θα κάνουν. Αυτή τη φορά μεταφέροντας ένα βιβλίο που γράφτηκε για τον Δεύτερο Παγκόσμιο πόλεμο στη μεγάλη οθόνη, φέρνει την ιστορία σε σύγχρονο περιβάλλον αλλά μένοντας πιστός σε μια ατμόσφαιρα που έχει υιοθετήσει κάπου ανάμεσα σε πραγματικότητα και όνειρα. Άλλωστε, είναι ίσως η πιο σημαντική κινηματογραφική φωνή της Γερμανίας μετά το 1989 και πάντα φέρνει μέσα από τα πρόσωπα των χαρακτήρων του το πολιτικό σχόλιο.

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΟ ΔΩ

Γιατί είσαι λάτρης του κινηματογραφικού κόσμου και του ρυθμού του Christian Perzold. Γιατί είναι επίκαιρη με στοχευμένο πολιτικό σχόλιο. Γιατί σου αρέσουν τα αντισυμβατικά love stories.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

ΣΕΝΑΡΙΟ
8
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
7
ΜΟΥΣΙΚΗ
7
ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ
8
Reader Rating4 Votes
7.6
7.5
Poster

ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ

Transit

ΠΡΩΤΗ ΠΡΟΒΟΛΗ

25 Απριλίου 2018

ΠΡΩΤΗ ΠΡΟΒΟΛΗ (GR)

18 Απριλίου 2019

ΔΙΑΡΚΕΙΑ

101 λεπτά

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ

ΓΛΩΣΣΑ

ΧΩΡΑ