Secuestro (Boy Missing) (2016)

Poster

Ο Victor βρίσκεται από έναν άνδρα να περιφέρεται μόνος και χτυπημένος στο κεφάλι. Μετά την απαραίτητη μεταφορά του στο νοσοκομείο, η αστυνομία προσπαθεί να μάθει από εκείνον τι του συνέβη. Με βοηθό την μητέρα του, μια διάσημη δικηγόρο, περιγράφει στην αστυνομία το χρονικό της απαγωγής του από έναν άνδρα. Η αστυνομία προσπαθεί να ξετυλίξει το κουβάρι της απαγωγής, ενώ η μητέρα του Victor βάζει “λυτούς και δεμένους” για να κρατήσει όσο πιο μακριά γίνεται, τον φερόμενο ως δράστη. Τα πράγματα όμως αρχίζουν να παίρνουν άλλη τροπή καταλήγοντας σε μια απρόσμενη και δυσάρεστη έκπληξη για την Patricia.

TI EΧΟΥΜΕ ΕΔΩ

Είναι απ’ τις ταινίες που σίγουρα θα ξεχωρίσεις μιας και είναι ανατρεπτική καθ’ όλη τη διάρκεια της, αν και κατατάσσεται στην κατηγορία θρίλερ, θα πω ότι είναι πιο πολύ περιπέτεια αγωνίας και μυστηρίου.

Ξεκινώντας να πω ότι όταν έβαλα να δω την ταινία , έπεσε το μάτι μου σε ένα όνομα και αυτό μου πρόδωσε λιγάκι το τι ακριβώς έπρεπε να περιμένω από την ταινία. Όταν βλέπεις στους συντελεστές τ’ όνομα του σεναριογράφου και δεν το γνωρίζεις, όλα καλά. Αλλά όταν κάνει εμφάνιση τ’ όνομα του Oriol Paulo, λες ένα επιφώνημα τουλάχιστον. Τώρα θα μου πείτε οι περισσότεροι, σιγά και ποιος είναι αυτός; Όσοι όμως από εσάς το ψάχνεται λίγο παραπάνω θα τον γνωρίζεται ήδη αλλά και όσοι από εσάς βλέπεται ταινίες του είδους και πιο πολύ Ευρωπαϊκό Κινηματογράφο. Εγώ τον λέω ο κύριος “El cuerpo”, έτσι για να συνεννοούμαστε.

Η ταινία λοιπόν είναι δομημένη με τον ανατρεπτικό τρόπο που ξέρει πολύ καλά να κάνει ο Oriol Paulo και δεν απογοητεύει καθόλου. Μια υπόθεση που αλλιώς ξεκινάει και αλλιώς προχωράει και αλλιώς καταλήγει. Έχει διαλέξει να θίξει σοβαρά θέματα, τα οποία παραθέτει αρκετά βιαστικά χωρίς να δώσει την πρέπουσα σημασία στο καθένα. Σίγουρα αυτό δεν μας ενοχλεί αλλά πιστεύω ότι αν τα προσέγγιζε με έναν άλλο τρόπο και όχι σαν απλά γεγονότα, θα είχε απογειώσει την ταινία. Η αλήθεια είναι πως επικεντρώνεται στην κλιμάκωση των γεγονότων μέχρι να γίνει η τελική ανατροπή και γι’ αυτό χάνει την ένταση σε όσα ανέφερα πιο πριν.

Συγκυρίες οι οποίες αποδείχθηκαν ωφέλιμες για κάποιους και για κάποιους άλλους άδικες. Ψέματα, λάθη, παρανομίες, σχολική βία αλλά και βία γενικά, ενδοοικογενειακά προβλήματα και όλα αυτά στον βωμό του χρήματος. Δεν θα σας απογοητεύσει σαν συνολικό αποτέλεσμα.

Προειδοποίηση σε όλους αλλά πιο πολύ στους φιλόζωους. Αν και δεν πρέπει να το πω γιατί είναι spoiler, δεν μου πάει καρδιά να μη σας ειδοποιήσω. Υπάρχει σκηνή με κυνομαχίες που δεν έχουν όμορφη κατάληξη, διότι τα δείχνουν όλα. Τι να σας πω; Δεν ξέρω αν ήταν πολύ καλά σκηνοθετημένο ή όχι, πάντως κι εγώ χαλάστηκα πάρα πολύ με την εν λόγω σκηνή.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Θα ξεκινήσω με τον σκηνοθέτη μας τον Mar Targarona, που δεν έχει και μεγάλη σκηνοθετική εμπειρία. Θες λόγω του ότι η πρώτη του ήταν το μακρινό 1996 με την ταινία Mor, vida meva, την οποία σκηνοθέτησε αλλά έγραψε και το σενάριο; Θες επειδή μετά ασχολήθηκε σκηνοθετικά με ελάχιστα επεισόδια στην τηλεόραση ή επειδή είναι καλύτερα που ήταν παραγωγός στις υπόλοιπες ταινίες του σεναριογράφου της εν λόγω ταινίας, Oriol Paulo; Μπορεί να είναι και όλα μαζί, γιατί σκηνοθετικά δεν μας εξέπληξε αλλά ούτε και μας κούρασε. Δεν θα σας κουράσω άλλο με τον σκηνοθέτη γιατί πραγματικά δεν πρέπει.

Για τον σεναριογράφο σας τα είπα και στην αρχή και δεν θέλω να σας ταλαιπωρήσω με περαιτέρω πληροφορίες. Είναι αρκετά καλό σενάριο που σε κάνει να γουστάρεις πολύ στο τέλος.

Όσο για τις ερμηνείες όλοι οι ηθοποιοί, εν γένει είναι αρκετά καλοί, με εξαίρεση τους μπάτσους, που ήταν άνευροι και λιγάκι μονότονοι δίνοντας σου την εντύπωση ότι ήταν απλά εκεί γιατί έτσι έπρεπε. Μιλώ για τους Antonio Dechent και τον Vicente Romero. Η δυναμικότερη παρουσία ήταν αυτή της μητέρας Patricia (Blanca Portillo) η οποία δεν μπορώ να πω ότι με τρέλανε κιόλας με την ερμηνεία της. Ήταν στα αναμενόμενα πλαίσια, ενώ μερικές φορές δεν σου μετέδιδε το συναίσθημα των καταστάσεων. Ο μικρός Marc Domènech (Victor) μας άγγιξε γενικά με την όλη του συμπεριφορά και γενικά ήταν αρκετά καλός στην ερμηνεία του. Από μουσική δεν θυμάμαι και πολλά αλλά σίγουρα υπήρχε για να προκαλεί πιο πολλά συναισθήματα.

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΟ ΔΩ

Γιατί σου αρέσει ο Ευρωπαϊκός Κινηματογράφος και πιο πολύ οι ταινίες του είδους που βγάζουν οι Ισπανοί, πόσο μάλλον εάν έχει την υπογραφή του Oriol Paulo. Γιατί δεν θα το μετανιώσεις καθόλου. Γιατί είναι ανατρεπτικό και μας αρέσουν πολύ αυτά. Έτσι δεν είναι;

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

ΣΕΝΑΡΙΟ
8
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
6.5
ΜΟΥΣΙΚΗ
4
ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ
7.5
Reader Rating5 Votes
7.8
6.5
Poster

ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ

Απαγωγή

ΠΡΩΤΗ ΠΡΟΒΟΛΗ

19 Αυγούστου 2016

ΠΡΩΤΗ ΠΡΟΒΟΛΗ (GR)

05 Ιουλίου 2018

ΔΙΑΡΚΕΙΑ

105 λεπτά

ΕΙΔΟΣ

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ

ΓΛΩΣΣΑ

ΧΩΡΑ

STUDIO