Ο Ιησούς έχει εξαφανιστεί από τον τάφο του και οργιάζουν οι φήμες ότι έχει επιστρέψει από τους νεκρούς. Όμως αυτό είναι μια απειλή για τη Ρώμη, που φοβάται επανάσταση των ντόπιων. Έτσι, αποφασίζεται να λύσει το μυστήριο και να δοθούν δημοσίως πειστήρια για μια λογική απάντηση στο τι απέγινε το σώμα του Ιησού. Την υπόθεση αναλαμβάνει ένας αγνωστικιστής εκατόνταρχος, ο Κλάβιους, όπου μαζί με τον υπασπιστή του Λούσιους, έχουν διαταχτεί από τον Πόντιο Πιλάτο να δώσουν μια απάντηση και γρήγορα στο μυστήριο.
TI EΧΟΥΜΕ ΕΔΩ
Έχοντας συνηθίσει να βλέπουμε την ιστορία της Σταύρωσης κάθε Πάσχα και γνωρίζοντας το… σενάριο απέξω κι ανακατωτά, το μόνο που μπορεί να μας ιντριγκάρει σε μία νέα προσπάθεια παρουσίασης της είναι η προσέγγισή της (παραβλέπω κινηματογραφικά την ανάγκη για “θρησκευτική” κατανάλωση).
Το Risen έφτασε στα δρώμενα ως low budget παραγωγή, που προωθήθηκε έξυπνα ως μια ταινία με στόχο αρχικά την πιο “ουδέτερη” προσέγγιση της Ανάστασης του Ιησού, με μία χροιά αμερικάνικης ντετεκτιβικής οπτικής για το αν όντως πραγματοποιήθηκε. Στην τελική δεν νομίζω πως τα κατάφερε όσο το υποσχέθηκε, επιβεβαιώνοντας τις αρχικές μας αμφιβολίες για μια ακόμη χιλιοειπωμένη ιστορία.
Η εξερεύνηση του “μυστηρίου” σταματά με την μαρτυρία του ίδιου του εξιχνιαστή (ενός Ρωμαίου στρατιωτικού) στο θαύμα της Ανάστασης, ο οποίος στη συνέχεια επιλέγει προβλέψιμα να ακολουθήσει τον δρόμο της αρετής, απαρνούμενος την προηγούμενη “ρηχή” και πολεμοχαρή καθημερινότητά του.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Η δουλειά που έγινε στο casting τα πήγε αρκετά καλά, με τον Cliff Curtis (πρωταγωνιστής στο… “Fear the Walking Dead”) να μας παρουσιάζει μια πιο ρεαλιστική εικόνα του Ιησού (με λύπη μου ανακοινώνω στους οπαδούς του Τζεφιρέλι πως ο Ιησούς δεν ήταν σε καμία περίπτωση “λευκός γαλανομάτης με μακριά ξανθά μαλλιά”) και τον Joseph Fiennes (Shakespeare in Love) να μονοπωλεί τον φακό ως πρωταγωνιστής και “κράχτης” του φιλμ.
Η σκηνοθεσία του Kevin Reynolds είναι ιδανική για τηλεταινία καλωδιακής τηλεόρασης, παραμένοντας ταπεινή χωρίς να καταφέρνει να ξεπεράσει την μετριότητα.
ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΟ ΔΩ
Το σενάριο του Risen αυτοκατατάσσει τον εαυτό του στην ειδική κατηγορία των “εποχιακών” ταινιών. Θα σου είναι παντελώς αδιάφορη η θέαση του όλο τον χρόνο, με εξαίρεση τη μεγάλη εβδομάδα όταν για χάρη της καθιερωμένης ενασχόλησής σου με το θέμα, αποφασίσεις να δεις κάτι φρέσκο.