Ένας πατέρας αναγκάζεται να ζήσει σαν φυγάς, προκειμένου να προστατέψει τον γιο του, Άλτον, και να αποκαλύψει την αλήθεια πίσω από τις ειδικές δυνάμεις του μικρού. Αυτό που θα ξεκινήσει σαν δίωξη, με τους θρησκόληπτους από την μια πλευρά και την τοπική αστυνομία από την άλλη, θα κλιμακωθεί σε ανθρωποκυνηγητό με την εμπλοκή των ανώτατων κυβερνητικών κλιμακίων. Τελικά όμως, ο πατέρας ρισκάροντας τα πάντα, θα προστατέψει τον Άλτον και θα τον βοηθήσει να εκπληρώσει το πεπρωμένο του. Ένα πεπρωμένο που θα αλλάξει τον κόσμο για πάντα…
TI EΧΟΥΜΕ ΕΔΩ
Πρόκειται για την τέταρτη μεγάλου μήκους ταινία του ανερχόμενου Αμερικανού σκηνοθέτη Jeff Nichols, γνωστού για τα Mud και Take Shelter. Ο σκηνοθέτης και σε αυτή την ταινία χρησιμοποιεί την θεματική του κυνηγητού από την οπτική γωνία του κυνηγημένου (όπως ακριβώς και στο Mud) ενώ και ο μύθος γύρω από την ταινία, δηλαδή οι υπερφυσικές δυνάμεις του αγοριού, κινείται στην σφαίρα των θεωριών γύρω από την Αποκάλυψη (όπως ακριβώς και στο Take Shelter). Με μια πρώτη ματιά, θα λέγαμε πως ο σκηνοθέτης κινείται στην πεπατημένη, μπλέκοντας δύο είδη ταινιών που τα ξέρει καλά, φτιάχνοντας μια apocalyptic ταινία καταδίωξης.
Επίσης καταφέρνει με το ξεκίνημα της ταινίας να χτίσει σωστά την υποβλητικότητα που αρμόζει σε μια τέτοια ταινία, δημιουργώντας το πλαίσιο στο οποίο γίνεται το κυνηγητό του αγοριού. Από την μια μεριά οι θρησκόληπτοι ακόλουθοι που τον λατρεύουν σαν Μεσσία, από την άλλη οι μυστικές υπηρεσίες των Η.Π.Α. που τον θεωρούν ως το υπέρτατο όπλο του εχθρού. Δυο κόσμοι που αποδίδονται αρκούντως ικανοποιητικά από τον σκηνοθέτη και μέχρι εδώ όλα καλά.
Μια από τις βασικές αρχές στην πλοκή ενός φιλμ, είναι ότι σε κάποιο σημείο γίνεται η “αποκάλυψη” του μύθου της ταινίας, που συνήθως λειτουργεί και ως καταλύτης για μια σειρά από γεγονότα που οδηγούν στην κορύφωση της. Προφανώς ο σεναριογράφος της ταινίας (που ώ του θαύματος, είναι ο Jeff Nichols!), δεν θεώρησε απαραίτητο να αποκαλύψει στους θεατές της ταινίας το μυστικό για την προέλευση του πιτσιρικά πρωταγωνιστή της (φαντάζομαι πως το κράτησε για τον εαυτό του).
Αυτό είχε ως συνέπεια ο αρχικά καλός ρυθμός της καταδίωξης να κουράσει, με αποτέλεσμα να φτάσουμε στην κορύφωση του έργου μην έχοντας ιδέα για το τι στο καλό συμβαίνει τελικά με τον πιτσιρικά πρωταγωνιστή. Μια τεράστια τρύπα στο σενάριο, που παρά τις φιλότιμες ερμηνείες των ηθοποιών, την καλή σκηνοθεσία και τα ικανοποιητικά εφέ, δεν επιτρέπει στην ταινία να ξεφύγει από τον χαρακτηρισμό της “χρυσής” μετριότητας.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Στη σκηνοθεσία(ευτυχώς) και το σενάριο(δυστυχώς), ο Jeff Nichols, που θα ήταν προτιμότερο να είχε περιοριστεί μόνο στο πρώτο. Ένα σενάριο που πέραν της μεγάλης τρύπας στην πλοκή, είχε και ελάχιστους διαλόγους από τους πρωταγωνιστές της ταινίας, μην δίνοντας χώρο στην ανάπτυξη των χαρακτήρων. Παρόλα αυτά, δεν μπορούμε παρά να αναγνωρίσουμε την δουλειά του σκηνοθέτη πάνω στις ερμηνείες όλων των ηθοποιών.
Στον πρωταγωνιστικό ρόλο, ο συνήθης ύποπτος στις μέχρι τώρα ταινίες του Nichols, Michael Shannon, ο οποίος απέδωσε άρτια τον ρόλο του προστατευτικού πατέρα. Πολύ καλοί επίσης και οι Joel Edgerton, Kirsten Dunst και Adam Driver (o Kylo Ren του Star Wars), ενώ έκπληξη αποτέλεσε η ερμηνεία του πιτσιρικά Jaeden Lieberher, θυμίζοντας έντονα εκείνη του Haley Joel Osment στην Έκτη Αίσθηση. Ικανοποιητική και η μουσική της ταινίας που λειτούργησε στο ίδιο μήκος κύματος με το πνεύμα του φιλμ, αλλά όχι κάτι το ιδιαίτερο και πρωτότυπο.
ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΟ ΔΩ
Γιατί είσαι fan του Jeff Nichols και του Michael Shannon. Γιατί σε ψήνουν οι ταινίες επιστημονικής φαντασίας και τα παραμύθια γύρω από την αποκάλυψη. Γιατί βαριέσαι και δεν έχεις τίποτα καλύτερο να κάνεις κάποιο απόγευμα της εβδομάδας (true story). Αλλά και να μη την δεις, δεν χάθηκε και ο κόσμος…