Firestarter (2022)

Poster

Ένα κορίτσι το οποίο διαθέτει εξαιρετικές πυροκινητικές δυνάμεις και που αγωνίζεται να προστατεύσει την οικογένειά της και τον εαυτό της από τις απειλητικές δυνάμεις που επιδιώκουν να την συλλάβουν και να την ελέγξουν. Για περισσότερο από δέκα χρόνια οι γονείς της, ο Άντι και η Βίκυ ζουν μια διαρκή καταδίωξη, απελπισμένοι να κρύψουν την κόρη τους, Τσάρλι από μια σκιώδη Ομοσπονδιακή Υπηρεσία που θέλει να εκμεταλλευτεί το πρωτοφανές χάρισμά της για τη δημιουργία πυρκαγιάς σαν χρήση όπλου μαζικής καταστροφής.

Ο Άντι έχει διδάξει την Τσάρλι διάφορους τρόπους με τους οποίους μπορεί να εκτονώνει τη δύναμή της, η οποία προκαλείται από θυμό ή από πόνο. Αλλά καθώς η Τσάρλι γίνεται 11, ο έλεγχος της φωτιάς γίνεται ολοένα και πιο δύσκολη υπόθεση. Ύστερα από ένα περιστατικό που αποκαλύπτει την τοποθεσία που κρύβεται η οικογένεια, ένας μυστηριώδης πράκτορας αναλαμβάνει την αποστολή να κυνηγήσει την οικογένεια και να παγιδεύσει την Τσάρλι μια για πάντα. Η Τσάρλι όμως έχει διαφορετικά σχέδια.

TI EΧΟΥΜΕ ΕΔΩ

Εδώ και περίπου μια δεκαετία οι ταινίες τρόμου έχουν κερδίσει μια στιβαρή θέση στην καρδιά όχι μόνο των φαν του είδους αλλά και της σινεφιλικής, απαιτητικής κοινότητας κριτικών και θεατών. Σε αυτό έχουν συμβάλει δύο εταιρίες που κυρίως παράγουν πειραματικό σινεμά είδους η A24 και Blumhouse productions. Ταινίες όπως το Hereditary, The Witch, Get Out έκαναν την εμφάνιση τους στις αίθουσες μαζί με νέους δημιουργούς που πήγαν κόντρα την πεπατημένη του είδους (Ari Aster, Robert Eggers, Jordan Peele) και προσπάθησαν να αγγίξουν το θεατή με εφευρετικό τρόμο, κοινωνικοπολιτικά σχόλια και arthouse αισθητική.

Με τέτοιες βλέψεις φαίνεται να ξεκίνησε και το “Firestarter”, remake της ταινίας του 1984 και εκ νέου μεταφορά του μυθιστορήματος του Steven King. Με ένα σενάριο εντελώς προσχηματικό, επίπεδο με συνεχές exposition επιχειρεί να διηγηθεί μια ιστορία ενηλικίωσης, οικογενειακής αλληλεγγύης και ψυχογραφήματος της εφηβείας. Κάπου μπαίνει και μια μοχθηρή εταιρία που θέλει να εκμεταλλευτεί τις δυνάμεις του κοριτσιού, δείχνοντας μας και τους κρατικούς μηχανισμούς που χρησιμοποιούν με αθέμιτους τρόπους τις μειονότητες και τους διαφορετικούς ανθρώπους για να πλουτίσουν.

Δυστυχώς όλες αυτές τις ενδιαφέροντες θεματικές το φιλμ τις κάνει στην άκρη, αναλώνεται σε ανέμπνευστες σκηνές τρόμου χωρίς την απαραίτητη ατμόσφαιρα και το συναισθηματικό βάρος που είναι απαραίτητα. Από την άλλη, για να τα χτίσει όλα αυτά θα έπρεπε η ταινία να διαρκεί μια ώρα παραπάνω, οπότε σε αυτή την περίπτωση θα μιλάγαμε για μια αφόρητα βαρετή ταινία.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Ο σκηνοθέτης Keith Thomas (The Vigil) δεν κινηματογραφεί με όρεξη ούτε καν τις σκηνές τρόμου, που μας έχει αποδείξει πόσο τις αγαπάει, δεν είδαμε κάτι ιδιαίτερο στην κίνηση της κάμερας του.

Άξια αναφοράς μόνο τα σημεία που η Charlie χρησιμοποιεί της δυνάμεις της με κάποιες ενδιαφέρουσες παλέτες χρωμάτων.
Στις ερμηνείες βρίσκουμε τη μικρή Ryan Kiera Armstrong (Charlie), χαριτωμένη και τρομακτική με μια πατίνα ψυχολογικής καταστροφής, αποτελεί τον λιγότερο βαρετό χαρακτήρα της ταινίας. Σε αντίθεση με τον Zac Efron που βγάζει με την μια όλη την ατμόσφαιρα της ταινίας, βαριεστημένος και αδιάφορος, υποδύεται έναν ανεύθυνο πατέρα με καλές προθέσεις.

Κρίμα που πήγε “στράφι” η υπέροχη μουσική σύνθεση του θρύλου John Carpenter, ο οποίος στα 74 του γράφει ένα θέμα αντάξιο του Halloween.

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΟ ΔΩ

Η ταινία δεν αποφάσισε ποτέ τι ταυτότητα θέλει να έχει. Κοινωνική; Τρόμου; Επιστημονικής φαντασίας; Καταλήγει έτσι να αποτυγχάνει και στα τρία είδη με αποτέλεσμα να μην ικανοποιεί κανέναν.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

ΣΕΝΑΡΙΟ
3
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
4
ΜΟΥΣΙΚΗ
8
ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ
3
4.5
Poster

ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ

Πύρινη Οργή

ΠΡΩΤΗ ΠΡΟΒΟΛΗ

12 Μαΐου 2022

ΠΡΩΤΗ ΠΡΟΒΟΛΗ (GR)

12 Μαΐου 2022

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ

ΓΛΩΣΣΑ

ΧΩΡΑ