Ελληνικός Τίτλος: Ο Θάνατος του Ιερού Ελαφιού

Ετος Πρώτης Προβολής: 2017

Είδος Ταινίας:

Ο Steven, ένας επιτυχημένος καρδιοχειρουργός, παντρεμένος με την πετυχημένη οφθαλμίατρο Anna ζουν την καθημερινή οικογενειακή τους ρουτίνα μαζί με τα δύο παιδιά τους την Kim και Bob. Την ρουτίνα αυτή θα έρθει να σπάσει ένα παιδί, ο Martin, ο οποίος ορφανός από πατέρα βρίσκεται κατά κάποιον τρόπο υπό την προστασία του Steven και του θέτει ένα πολύ δύσκολο και παράλογο δίλημμα.

TI EΧΟΥΜΕ ΕΔΩ

Η επιστροφή του Γιώργου Λάνθιμου μετά το πολυσυζητημένο και ιδιαίτερα «εύστροφο» Lobster είναι γεγονός. Με την προσθήκη ακόμη ενός μεγάλου ονόματος στο καστ, όπως αυτό της Nicole Kidman, τον πρωταγωνιστή του Lobster, Colin Farrel, σε πρωταγωνιστικό ρόλο σε ταινία του δημιουργού για δεύτερη συνεχόμενη φορά αλλά και τον Ευθύμη Φιλίππου να υπογράφει το σενάριο μαζί με τον σκηνοθέτη οι προσδοκίες ήταν πολύ μεγάλες. Ο Λάνθιμος για ακόμη μία φορά δεν απογοητεύει και εμπνευσμένος από την αρχαιότητα και τον αρχαιοελληνικό μύθο για το ιερό ελάφι τον Αγαμέμνονα και τις συνέπειες του, παραθέτει μία σύγχρονα γυρισμένη τραγωδία που θα προκαλέσει δέος στον θεατή που θα την παρακολουθήσει. Ζητήματα ηθικής, ανησυχίες για τις συνέπειες των πράξεων μας, κοινωνική σάτιρα και πολλά ακόμη είναι αυτά με τα οποία ασχολείται ο Λάνθιμος, ξανά τοποθετώντας τα σε έναν ‘’καθρέπτη παραμόρφωσης’’ του φαίνεσθαι.

Η ταινία από τα πρώτα κιόλας λεπτά δημιουργεί σασπένς και σε «πιέζει» να ακολουθήσεις το μυστήριο της μέχρι τέλους. Η ατμόσφαιρα πλησιάζει σε μεγάλο βαθμό το ‘’μουντό’’ περιβάλλον του Lobster που σε κάνει να εισέλθεις 100% σε ό,τι βιώνουν οι πρωταγωνιστές συναισθηματικά αλλά και νοητικά. Στην ατμόσφαιρα που δημιουργείται συμβάλλει σε μεγάλο βαθμό και η μουσική, η οποία είναι ανατριχιαστική και έντονα «ενοχλητική» θυμίζοντας σε μεγάλο βαθμό το The Shining και προκαλώντας ταραχή στον θεατή, ταραχή που δεν τον απωθεί αλλά τον προσελκύει να συνεχίσει με ακόμη μεγαλύτερη προσήλωση την θέαση.

Η «μεταφορικά» ρεαλιστική προσέγγιση του δημιουργού εξυπηρετείται από το μεταφυσικό στοιχείο, το οποίο αφήνει και κάποιες υπόνοιες και απορίες, όμως είναι πιθανό να καθιερώνει ένα καινούργιο στυλ, μία ταυτότητα στον σκηνοθέτη, μετά και το Lobster. Συγκριτικά με το Lobster βλέπουμε έναν Λάνθιμο να κινείται σε έναν «ενοχλητικό» χαρακτήρα όπως αυτόν του Κυνόδοντα αλλά να ενστερνίζεται στοιχεία της προτελευταίας ταινίας του, βέβαια με ένα λιγότερο σύνθετο σενάριο.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Όπως προαναφέρθηκε η σκηνοθεσία ανήκει στον Γιώργο Λάνθιμο αναγνωρισμένο παγκοσμίως πλέον, ο οποίος ακολουθεί την καθιερωμένη σκηνοθετική του ροή με αργά πλάνα και κατά κύριο λόγο μονόπλανα που καταγράφουν τον χώρο και στην συγκεκριμένη περίπτωση τα καταπληκτικά σκηνικά της ταινίας. Το σενάριο για ακόμη μία φορά ιδιαίτερα ευφυές τόσο όσον αφορά την υπόθεση και τον τρόπο που ‘’γεννά’’ τα μηνύματα του σκηνοθέτη όσο και τους διαλόγους, τους άλλοτε εν μέρει σατιρικούς, κυνικούς αλλά κυρίως ρεαλιστικούς διαλόγους. Όσον αφορά τις ερμηνείες ήταν πολύ καλές, με τους έμπειρους Colin Farrel και Nicole Kidman να χειρίζονται τους ρόλους τους με αναμενόμενα εξαίρετο τρόπο, αλλά και τους μικρούς πρωταγωνιστές να αντεπεξέρχονται ικανοποιητικά, ιδιαίτερα ο Barry Keoghan.

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΟ ΔΩ

Επομένως, το The Killing of the Sacred Deer είναι μία ταινία με σουρεάλ χαρακτήρα και σίγουρα αν είσαι λάτρεις του Λάνθιμου και γενικότερα αυτού του στυλ δεν πρέπει να την χάσεις. Ωστόσο, η ταινία τρέχει και ένα στόρυ που ίσως να ικανοποιήσει και πολλούς μη απαιτητικούς θεατές, καθώς καθ’ όλη την διάρκεια το μυστήριο και το σασπένς είναι αρκετά για να καλύψουν αυτού του είδους θεατές. Το μόνο σίγουρο είναι ότι είναι μία ταινία που θα προκαλέσει στον θεατή ‘’άσχημα’’ συναισθήματα, θα τον προβληματίσει αρκετά και θα τον κάνει να την σκέφτεται για αρκετό καιρό.

cineplexx-banner-foitites

Ευχαριστούμε τους κινηματογράφους Kinematografers για την πρόσκληση.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

The Killing of a Sacred Deer
ΣΕΝΑΡΙΟ8
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ8
ΜΟΥΣΙΚΗ8
ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ7
7.8Score
Βαθμολογια Αναγνωστων: (2 Votes)
7.4

POSTER

Poster

TRAILER

 The Killing of a Sacred Deer
(2017) on IMDb

Ποιος το εγραψε

Δημήτρης Μπαμπούλης

Σπουδάζει στο Τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Ο κινηματογράφος από την μικρή του ηλικία ήταν μία διέξοδο γι αυτόν και υπάρχουν ενδείξεις ότι του έχει γίνει τελικά εθισμός. Έχει ιδιαίτερη αδυναμία στους Κρίστοφερ Νόλαν και Λάρς Φον Τρίερ, ενώ από ηθοποιούς στον Μάντς Μίκελσεν και στον "ώριμο" Μάθιου Μακόναχι. Ελπίζει κάποτε να καταφέρει να ασχοληθεί επαγγελματικά με την σκηνοθεσία.

Σχετικες Αναρτησεις