Ελληνικός Τίτλος: Maya

Ετος Πρώτης Προβολής: 2018

Είδος Ταινίας:

Το Δεκέμβριο του 2012, δύο Γάλλοι πολεμικοί ανταποκριτές που βρέθηκαν αιχμάλωτοι στη Συρία απελευθερώνονται μετά από τέσσερις μήνες κράτησης. Ο νεότερος από τους δύο αποφασίζει να ταξιδέψει στην Ινδία, τη χώρα που μεγάλωσε. Εκεί ερωτεύεται τη Maya και αναγκάζεται να αναθεωρήσει την απόσταση ασφαλείας που παίρνει συνήθως από τα πράγματα.

TI EΧΟΥΜΕ ΕΔΩ

Μια φιλόδοξη, αλλά άνιση προσπάθεια της Mia Hansen-Love, δύο χρόνια μετά το ρομαντικό «L’avenir» που αποτέλεσε μέρος της επίσημης επιλογής του Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τορόντο, το “Maya” θέλει να γίνει μια ταινία για την ανακάλυψη του εαυτού και τη δύναμη του έρωτα, αλλά εν τέλει πέφτει στις παγίδες που βάζει το ίδιο στον εαυτό του.

Η ταινία ξεκινά από μια πολύ ενδιαφέρουσα βάση με έναν δυνατό πρωταγωνιστή που μετά από την τραυματική εμπειρία που έζησε στη Συρία, αποφασίζει να επιστρέψει στις ρίζες στου, στο πατρικό του σπίτι και στο μέρος που μεγάλωσε (που τυχαίνει να είναι μια εξωτικής ομορφιάς πόλη στην Ινδία) και να επαναπροσδιορίσει τη ζωή και τον εαυτό του. Εκεί θα γνωρίσει τον έρωτα στο πρόσωπο της νεαρής Maya, και θα αναγκαστεί να αναθεωρήσει πολλές από τις σταθερές που είχε θέσει στη ζωή του. Στην πραγματικότητα όμως, τίποτα από αυτά δεν συμβαίνει, ή αν συμβαίνουν , βυθίζονται σε μια απόλυτα επίπεδη αφήγηση που παγιδεύεται στην ίδια της την κοινοτοπία και καθιστά αδύνατη την αξιοποίηση των όποιων καλών ιδεών μπορεί να διέκριναν στο σενάριο της Hansen-Love οι παραγωγοί που αποφάσισαν να χρηματοδοτήσουν αυτή την προσπάθεια, αντί κάποιας άλλης.

Είναι σχεδόν εντυπωσιακός ο τρόπος που η σκηνοθέτις αποτυγχάνει να εξελίξει τις ίδιες της τις ιδέες. Ορισμένα στοιχεία της ταινίας, όπως ο τραυματισμένος της πρωταγωνιστής, θα έπρεπε να δίνουν από μόνα τους πάτημα στη σκηνοθεσία να τα αναδείξει, αντί γι αυτό όμως φαίνεται να είναι στημένα σε μια σειρά και να αυτοκτονούν το ένα μετά το άλλο, χωρίς να προλαβαίνουν καν να παλέψουν για την ζωή τους. Οι ιδέες είναι εκεί, και ίσως πράγματι να φαίνονταν πιο ελκυστικές στο χαρτί, απ’ό,τι στην κάμερα, η κινηματογραφική τους διαχείριση όμως είναι τόσο αδύναμη, που μοιάζουν ανολοκλήρωτες και χαμένες σε ένα συρφετό πανέμορφων ινδικών τοπίων, που ίσως να έβρισκαν μια πιο κατάλληλη θέση σε κάποιο τουριστικό βίντεο του Conde Nast Traveller.

Πανέμορφα αλλά νεκρά settings, δυνατές αλλά αναξιοποίητες ιδέες, και φιλόδοξη αλλά επίπεδη σκηνοθεσία με μια ερμηνεία-σχεδία από τον Roman Kolinka, το “Maya” είναι ένα διαρκές «ναι μεν, αλλά» που πασχίζει να γίνει κάτι πολύ ανώτερο από αυτό που είναι.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Η Mia Hansen-Love είναι αδιαμφισβήτητα μια αξιοπρόσεχτη καλλιτέχνις και το σύγχρονο γαλλικό σινεμά έχει σίγουρα ωφεληθεί από τη συνεισφορά της. Στη συγκεκριμένη περίπτωση όμως φαίνεται να πέφτει στις παγίδες της δικής της αισθητικής και συναισθηματικής προσέγγισης, προσπαθώντας να δημιουργήσει μια ρομαντική ταινία για την σαρωτική δύναμη του έρωτα, χωρίς όμως να καταφέρνει να δώσει στην ιστορία της το βάθος που της αρμόζει. Η σκηνοθεσία της είναι επιφανειακή και επίπεδη, ενώ το όμορφο ινδικό τοπίο αποτυγχάνει να προσδώσει την πνευματικότητα για την οποία προφανώς το επέλεξε.

Το σενάριο έχει σοβαρές αδυναμίες κυρίως στην διάρθρωση των διαλόγων καθώς και στην ανάπτυξη των χαρακτήρων. Οι ιδέες που πιθανώς να διαχειρίζεται καλύτερα στο χαρτί, πέφτουν θύματα της γενικότερης αδυναμίας της απόδοσης του σεναρίου στην οθόνη. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο θεατής να περιμένει μονίμως κάτι και τελικά να μην συμβαίνει τίποτα. Κάθε φορά που ξεκινά να διαπραγματεύεται μια από τις θεματικές της, κόβεται απότομα, σαν να συναντά κάποιο απροσπέλαστο εμπόδιο που την αναγκάζει να διαλέξει έναν νέο δρόμο, ο οποίος με τη σειρά του θα οδηγήσει σε νέα αδιέξοδα.

Το μόνο αναζωογονητικό στοιχείο της ταινίας είναι η ερμηνεία του Roman Kolinka στο ρόλο του Gabriel. Είναι μεστός, συγκροτημένος και έχει μια ήρεμη δυναμική που ξεπερνά την περιορισμένη ανάπτυξη του χαρακτήρα του. Είναι σπάνιο για έναν ηθοποιό να καταφέρνει να υπερνικήσει τις αδυναμίες του σεναρίου και του σκηνοθέτη του και ο Kolinka εδώ το καταφέρνει με αξιοζήλευτη ευκολία. Πολύ καλή και αρμονική είναι κα η χημεία του με την Arashi Banerjee στο ρόλο της Maya που δίνει μια επίσης ήρεμη αν και στιγμές υποτονική ερμηνεία.

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΟ ΔΩ

Αυτή τη φορά η Mia Hansen-Lοve δεν καταφέρνει ούτε να συγκινήσει, ούτε να κρατήσει το ενδιαφέρον μας. Πέρα από το ειδυλλιακό ινδικό σκηνικό και μια δυνατή αλλά αναξιοποίητη πρώτη ύλη, η ταινία δεν έχει πολλά παραπάνω να προσφέρει. Μοναδικό σωσίβιο σε αυτό το κινηματογραφικό ναυάγιο είναι η απρόσμενα καλή ερμηνεία του Roman Kolinka, που του χάρισε πρόσφατα μια υποψηφιότητα για Cesar καλύτερου πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

Maya
ΣΕΝΑΡΙΟ4.5
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ5
ΜΟΥΣΙΚΗ5
ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ6
5.1Score
Βαθμολογια Αναγνωστων: (0 Votes)
0.0

POSTER

Poster

TRAILER

 Maya
(2018) on IMDb

Ποιος το εγραψε

Ευτυχία Τερζή
Reviewer / Reporter

Σπουδάζει στο Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου αλλά στόχος της είναι να γίνει σκηνοθέτης. Ο άνθρωπος που την έκανε να αγαπήσει το σινεμά είναι ο Tim Burton και γι'αυτό θα έχει πάντα μια θέση στην καρδιά της. Θα ήθελε ο κόσμος να έμοιαζε με ταινία που έφτιαξαν μαζί ο Wes Anderson και ο Woody Allen. Είναι αδύνατον να διαλέξει μια αγαπημένη ταινία, γιατί θα ένιωθε ότι αδικεί χιλιάδες άλλες. Λατρεύει την Audrey Hepburn και τον Al Pacino.

Σχετικες Αναρτησεις