Ελληνικός Τίτλος: Ο άντρας που έριξε τον Λευκό Οίκο

Ετος Πρώτης Προβολής: 2017

Είδος Ταινίας:

Η ιστορία του ανθρώπου που έπαιξε βασικό ρόλο στην αποκάλυψη του σκανδάλου Watergate που ανάγκασε σε παραίτηση τον Richard Nixon από την προεδρία των Η.Π.Α. Το όνομα αυτού Mark Felt ή μέχρι πρότινος γνωστού ως «Βαθύ Λαρύγγι».

TI EΧΟΥΜΕ ΕΔΩ

Αρχικά, η ταινία από τον τίτλο κιόλας κάνει ξεκάθαρο τον βιογραφικό χαρακτήρα της, έτσι είναι προφανές ποιους θεατές αφορά η ταινία και ποιους όχι. Δομικά η ταινία είναι η τυπική έχοντας στο μικροσκόπιο τον «βιογραφόμενο» άτομο, ακολουθώντας τον καθ’ όλη την διάρκεια και καλύπτοντας όσα γεγονότα τον περιτριγυρίζουν και τον αφορούν. Τα γεγονότα στα οποία δίνει βάση η ταινία αφορούν το σκάνδαλο Watergate που συγκλόνισε την Αμερική και την καταλυτική συνεισφορά που είχε σε αυτήν ο υψηλά ιστάμενος πράκτορας του FBI Mark Felt.

Η ταινία έχει ρυθμό δεν κάνει τον θεατή να σαστίσει, εκτός από τα οικογενειακά θέματα του χαρακτήρα, στα οποία η επιφανειακή τους κάλυψη δεν δημιουργεί ενδιαφέρον και δεσμεύει χρόνο απ’ την υπόθεση μόνο και μόνο για να θεωρηθεί βιογραφία εξ’ ολοκλήρου. Ουσιαστικά τείνει να είναι το Presidents Men λίγο πιο νωθρό και από τα μάτια αλλού πρωταγωνιστή της υπόθεσης. Η ταινία όπως αναμένεται περιέχει έναν ιδιαίτερο εκθιασμό του θεσμού του FBI για το πόσο αμερόληπτο και ηθικό είναι, πράγμα που βέβαια δεν γίνεται σε υπερβολικό βαθμό, ώστε να χαλάσει την γενικότερη αντικειμενικότητα με την οποία αντιμετωπίζονται τα γεγονότα της υπόθεσης.

Η συνολική δουλειά για την ταινία είναι αξιοπρεπής και τα αρνητικά της στοιχεία είναι κυρίως σε λεπτομέρειες στο πως δηλαδή ο σεναριογράφος δεν παρουσιάζει στον θεατή αρκετά τα πρόσωπα γύρω από τον πρωταγωνιστή με αποτέλεσμα να μην έχει εκείνος καθαρή εικόνα των σχέσεων που έχει με τους υπόλοιπους ο Mark Felt. Επιπλέον, τα σκαμπανευάσματα στην ροή της δράσης, δηλαδή όταν άλλοτε η ταινία είναι πιο αργή και δημιουργική με πλάνα όπου τα πρόσωπα συλλογίζονται διάφορα πράγματα και άλλοτε όταν οι σκηνές εναλλάσσονται ταχύτατα μεταξύ τους κουράζουν στο μάτι και μπερδεύουν τον θεατή. Παρ’ όλα αυτά το βιογραφόμενο πρόσωπο σκιαγραφείται πειστικά, καθώς σε κάποια σημεία θεοποιείται αλλά υπάρχουν και κάποιες σκηνές στις οποίες κάποιες ηθικές του αξίες αμφισβητούνται αλλά λόγω της θέσης του δεν δημιουργείται ρήξη.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Όσον αφορά τα τεχνικά μέρη της ταινίας αν τα αναλύσουμε λίγο περισσότερο θα διακρίνουμε μια κάπως ασταθή σκηνοθεσία όπου δεν υπάρχει σταθερή ροή και η οποία αλλάζει συνεχώς ρυθμό. Επιπλέον, το άτομο που βιογραφείται καλύπτεται αποτελεσματικά σαν προσωπικότητα αλλά όχι σαν άτομο μέσα στο περιβάλλον του τόσο οικογενειακά όσο και ανάμεσα στους συνεργάτες του. Όσον αφορά το σενάριο, είναι απλοϊκό, ανοίγει πολλά στάδια τα οποία δεν καταφέρνει όλα να τα αναπτύξει όσο θα έπρεπε για να γίνει κατανοητό. Παρ’ όλα αυτά δεν χάνεται από το θέμα σε υπερβολικό βαθμό και δεν καταστρέφει το σύνολο.

Αν αναφερθούμε σε ερμηνείες θεωρώ ότι δεν θα είναι δίκαιο, καθώς μόνο αυτή του Liam Neeson στον πρωταγωνιστικό ρόλο θα μπορούσε να κριθεί, η οποία ήταν αξιοπρόσεκτη, αλλά σίγουρα όχι κάτι το ιδιαίτερο.

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΟ ΔΩ

Συνεπώς, το Mark Felt είναι μια μέτρια ταινία που θα πείσει τον θεατή, καθώς αφορά το πρόσωπο που είχε την μεγαλύτερη συνεισφορά σε μια πολύ ενδιαφέρουσα υπόθεση όπως ήταν αυτή του Watergate. Το βιογραφικό στοιχείο πραγματοποιείται εν μέρει, καθώς δίνεται ιδιαίτερη προσοχή μόνο στην προσωπικότητα του ατόμου και του πως αντιδρά μέσα σε αυτές τις συνθήκες και όχι γενικότερα στο πώς αλληλεπιδρά γενικότερα με το περιβάλλον του. Σίγουρα είναι μια ταινία που δεν θα κάνει τον θεατή να βαρεθεί και εκείνος μπορεί να κερδίσει και δύο τρία πραγματάκια, ωστόσο δεν προτείνεται για κάτι παραπάνω από απλή διασκέδαση και υποψία ψυχαγωγίας, αφού δεν περιέχει καμία υπέρβαση σε κανένα τεχνικό σημείο της.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

Mark Felt: The Man Who Brought Down the White House
ΣΕΝΑΡΙΟ5
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ6
ΜΟΥΣΙΚΗ6
ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ5.5
5.6Score
Βαθμολογια Αναγνωστων: (0 Votes)
0.0

POSTER

Poster

TRAILER

 Mark Felt: The Man Who Brought Down the White House
(2017) on IMDb

Ποιος το εγραψε

Δημήτρης Μπαμπούλης

Σπουδάζει στο Τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Ο κινηματογράφος από την μικρή του ηλικία ήταν μία διέξοδο γι αυτόν και υπάρχουν ενδείξεις ότι του έχει γίνει τελικά εθισμός. Έχει ιδιαίτερη αδυναμία στους Κρίστοφερ Νόλαν και Λάρς Φον Τρίερ, ενώ από ηθοποιούς στον Μάντς Μίκελσεν και στον "ώριμο" Μάθιου Μακόναχι. Ελπίζει κάποτε να καταφέρει να ασχοληθεί επαγγελματικά με την σκηνοθεσία.

Σχετικες Αναρτησεις