Ελληνικός Τίτλος: Στα Μαχαίρια

Ετος Πρώτης Προβολής: 2019

Είδος Ταινίας:

Στο σπίτι του διάσημου ντετέκτιβ Μπενουά Μπλάνκ φτάνει ένας φάκελος με περιεχόμενο ένα ποσό χρημάτων που δεν μπορεί να αγνοηθεί. Το γράμμα που τα συνοδεύει του ζητά να εξιχνιάσει ένα έγκλημα που έχει καταχωρηθεί στα αρχεία της αστυνομίας ως αυτοκτονία.

TI EΧΟΥΜΕ ΕΔΩ

Εξαιτίας της σπουδαίας φήμης του, το FBI επιλέγει να επανεξετάσει το ζήτημα, προβαίνοντας σε επιπλέον ανάκριση των κοντινών συγγενών του θύματος. Ο άνθρωπος που υποθετικά αφαίρεσε τη ζωή του είναι ένας πασίγνωστος συγγραφέας μυθιστορημάτων μυστηρίου ονόματι Χάρλαν Θρόμπεϊ. Ο θάνατός του συνέβη ξαφνικά με το πέρας του εορτασμού των γενεθλίων του, κάτω από εντελώς αδιευκρίνιστες συνθήκες. Τα μέλη της οικογένειας μοιάζουν εκ πρώτης όψεως συντετριμμένα, τονίζοντας την εκτίμησή τους για τον απολεσθέντα και προσπαθώντας να αποδείξουν τη στενή σχέση που διατηρούσαν μαζί του. Οι άδολες προθέσεις ολονών θα αμφισβητηθούν, όταν η νοσοκόμα του γέροντος αποκαλύψει με τον πιο αηδιαστικό τρόπο πως όλοι αποκρύπτουν την αλήθεια: Αδυνατεί να πει ψέματα στις ερωτήσεις που της απευθύνονται και, σε κάθε προσπάθειά της, ο εμετός πλημμυρίζει ασυγκράτητα το στόμα της.

Αφοπλιστικά ξεκαρδιστική και καίρια, η ταινία του Rian Johnson διαβάλλει κάθε είδους ιδεοληψία και αρρυθμία που ταλανίζει την κοινωνία μας. Με όχημα μια παλαιάς κοπής whodunnit ιστορία, μηχανεύεται τρόπους για να θίξει τον φαιδρό καθωσπρεπισμό του σήμερα, αντανακλώντας στοιχεία λανθασμένης νοοτροπίας σε κάθε χαρακτήρα που παρουσιάζεται στην οθόνη. Έτσι, ο καλπάζων ιδιόμορφος φασισμός, ένας αλλοιωμένος συντηρητισμός, μια άρριζη επίφαση προοδευτισμού, η ακατάσχετη οκνηρία και μια ψεύτικη φιλανθρωπία μορφοποιούνται στους πρωταγωνιστές, επιφέροντας γέλιο και προβληματισμό· η ακαταμάχητη γοητεία της μεθόδου του Αμερικανού σκηνοθέτη συνοψίζεται στην ικανότητά της να μη μετασχηματίζεται σε βαρύγδουπο διδακτισμό. Κατέχει, ισόποσα, οξυδέρκεια προς αποφυγήν της φλυαρίας και έμπνευση, ώστε η συνοπτικότητα των σχολιασμών να παραμένει εύστοχη και δριμεία.

Πάντως, δεν αποσπάται από το καθαρά ψυχαγωγικό σκέλος της όσο και αν δεν περνά απαρατήρητη η πρόθεση για κοινωνική σάτιρα: Επιμελώς εκτρέπει την προσοχή μας σε ανούσιες λεπτομέρειες, αποκρύπτοντας με ήπια σχολαστικότητα τη μεγάλη εικόνα, ώστε να μεγεθύνει τον κρότο της αποκάλυψης του ενόχου στην τελευταία πράξη. Καλύπτει αριστοτεχνικά την ακαταμάχητα ύπουλη επινόησή του, αφήνοντας απορίες να αιωρούνται. Καλλιεργεί ψευδαισθήσεις ή υπεραπλουστεύει την πλοκή, αλλά τη στιγμή που επικρατεί σιγουριά για την έκβαση της ιστορίας της επέρχεται η ανατροπή, διεγείροντας έντονα την ανάγκη μας για την κατάδειξη του εγκληματία, κερδίζοντας, παράλληλα, και την ανοχή μας για την παράταση της διάρκειας. Εν τέλει, το αποτέλεσμα δικαιώνει την υπομονή μας και αφήνει ένα χαμόγελο να σχηματιστεί στα χείλη.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Μπορεί οι σεναριογράφοι των ταινιών του συγκεκριμένου κινηματογραφικού είδους να αναπτύσσουν τις ιδέες τους αρεσκόμενοι στον μιμητισμό, όμως ο Rian Johnson αποφεύγει τον σκόπελο επιδέξια, προσαρμόζοντας τις βασικές αρχές του σε μια ιστορία που περιεργάζεται με σαφήνεια τόσο την απουσία παραγωγικότητας στις μέρες μας, όσο και τη μαζική υποκρισία. Οι ηθοποιοί του τον βοηθούν πολύ: Από τον Daniel Craig με την επαρχιώτικη προφορά και την ελάχιστη εκλέπτυνση μέχρι τον Christopher Plummer της εκπληκτικής διορατικότητας, οι συντελεστές κινούνται με ευλυγισία ανάμεσα στη λογικοφανή απογοήτευση και την εκπολιτισμένη αθλιότητα. Ο Chris Evans επιτέλους αποδεικνύει πως διαθέτει εύρος μεγαλύτερο από τον Captain America, ενώ η ευειδής Ana de Armas αμφιταλαντεύεται μεταξύ συστολής και αγωνίας τόσο σαγηνευτικά, που δεν επιτρέπει βλέφαρο να κλείσει όταν καταλαμβάνει την οθόνη.

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΟ ΔΩ

Εν ολίγοις, οι προκαταλήψεις, ο αυταρχισμός και η αλαζονεία απορρίπτονται από τον Rian Johnson, ο οποίος φροντίζει ο πυρήνας του φιλμ του να συνιστά διαρκή επανάληψη καταδίκης της ιδιοτέλειας και του αδιέξοδου εγωκεντρισμού. Όλα αυτά δίδονται με την απαραίτητη σκωπτικότητα. Παράλληλα, όμως, επιμελείται προσεχτικά την επιφάνεια του έργου του, κρατώντας τον θεατή σε επιφυλακή για την εκτύλιξη των γεγονότων· όχι μόνο υπαγορεύει την ανάγκη για βαθύτερη ερμηνεία, αλλά σιγουρεύεται ότι η ενσωμάτωση αυτού του στοιχείου δε θα πλήξει τη δομή ή το ύφος της ταινίας του.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

Knives Out
ΣΕΝΑΡΙΟ8
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ8
ΜΟΥΣΙΚΗ7
ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ8.5
7.9Score
Βαθμολογια Αναγνωστων: (10 Votes)
7.8

POSTER

Poster

TRAILER

 Knives Out
(2019) on IMDb

Ποιος το εγραψε

Δημήτρης Νταβανάς

Όταν ανακάλυψε ένα σκονισμένο αντίτυπο του "Carlito’s Way" αποφάσισε ότι του αρέσει περισσότερο να βλέπει ιστορίες από το να τις ακούει. Διατείνεται ότι σπουδάζει Οικονομικά, αλλά τα παραμελεί συστηματικά. Παρακολουθεί μανιωδώς τέννις και ανατριχιάζει σύγκορμος σε κάθε επαναληπτική προβολή των Δώδεκα Ενόρκων. Για τον ίδιο, ο κινηματογράφος είναι όσα ονειρευόμαστε, αλλά δεν τολμάμε να ομολογήσουμε.

Σχετικες Αναρτησεις