El Cuerpo (The Body) (2012)

Poster

Για κάποιους ανθρώπους τα προβλήματα τελειώνουν με τον θάνατο. Για κάποιους άλλους, όλα τότε αρχίζουν! Πόσα προβλήματα μπορεί να φέρει στην επιφάνεια ο θάνατος μιας γυναίκας; Όταν το πτώμα της εκατομμυριούχου Mayka Villaverde χάνεται από το νεκροτομείο, ο σύζυγος της Álex Ulloa κρατείται από τους αστυνομικούς ως πρώτος ύποπτος. Τίποτα όμως δεν είναι όπως φαίνεται.

TI EΧΟΥΜΕ ΕΔΩ

Εδώ έχουμε με απλά λόγια ένα αστυνομικό θρίλερ για γερά νεύρα. Πάντα ήθελα να πω αυτή την έκφραση, αλλά ποτέ δεν είχα βρει την ταινία που θα ταίριαζε. Και αυτό γιατί; Αρχικά η διάρκεια της ταινίας είναι όση χρειάζεται. Με σενάριο προσεκτικό στη λεπτομέρεια και σφιχτό αρκετά, μας κάνει να κουνάμε νευρικά το πόδια μας μιας και η αίσθηση του μεταφυσικού και η αγωνία καταφέρνει να μας ανατριχιάσει.

Η ταινία εκτυλίσσεται σε 8 ώρες! Σημειώστε το παρακαλώ είναι σημαντικό, αλλά δεν θα πω παραπάνω. Θα μου πείτε και άλλες ταινίες δεν είχαν το ίδιο στυλ; Όταν παράδειγμα είχαμε δει το Training day, που η ιστορία εκτυλίσσεται σε μία ημέρα δεν αισθανθήκαμε το ίδιο; Ίσως και όχι. Διότι ακόμη και αυτή, είχε τις στιγμές της χαλάρωσης. Το El cuerpo (καθώς μιλάμε για Ισπανικής παραγωγής ταινία) σου κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον, με δυναμικούς χαρακτήρες και έναν πρωταγωνιστή που ο μέσος άνθρωπος μπορεί να ταυτιστεί μαζί του.

Από τη μία ο σύζυγος που μόλις έχει χάσει τη γυναίκα του, και λίγες ώρες αργότερα το νεκρό της σώμα. Από την άλλη ένας ισχυρογνώμων αστυνομικός, με τους δικούς του δαίμονες. Η αναζήτηση του σώματος δεν είναι εύκολη υπόθεση, για κανέναν.

Όπως είναι λογικό, η ταινία εκτός από την ένταση της, το ρυθμό της και τις υποκριτικές της, δυνατότερο στοιχείο της είναι το ανατρεπτικό τέλος. Προφανώς και θα είχε, διότι σε όλη την ταινία το κοινό “σκυλιάζει” να μαντέψει το τέλος, χωρίς επιτυχία όμως.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Ο σεναριογράφος και σκηνοθέτης Oriol Paulo (Los ojos de Julia), έγραψε και σκηνοθέτησε το El cuerpo. Αυτό δεν είναι και απαραίτητα καλό στις περισσότερες των περιπτώσεων. Εδώ όμως λειτούργησε προς όφελος μας. Ο Paulo έπιασε το νόημα, γράφοντας μια ταινία για χαρακτήρες γήινους, με καθημερινά προβλήματα. Όμως, τα παιχνίδια του μυαλού τους, η απληστία και η δικαιοσύνη μπορούν να τους βγάλουν από τον ίσιο δρόμο.

Τα πλάνα του σωστά και κατατοπιστικά. Δημιούργησε ένα κλειστοφοβικό περιβάλλον μέσα στο νεκροτομείο, καθώς και όμορφα κάδρα στα πρόσωπα των πρωταγωνιστών. Βάση επίσης θα πρέπει να δώσουμε και στην φωτογραφία. Και πάντα επιμένω σε αυτή, διότι θεωρώ πως ο cinematographer είναι εκείνος που δίνει το κατάλληλο κλίμα. Είτε μέσω του σωστού φωτισμού, είτε μέσω του color correction. Σκοτεινό και με έντονο μαύρο και πράσινο, κάτι μεταξύ Matrix και The Omen το κοινό χάνεται, νομίζοντας ότι βλέπει είτε ταινία τρόμου, είτε ταινία δράσης είτε μία μίξη καταστάσεων και συναισθημάτων.

Οι υποκριτικές των José Coronado, Hugo Silva, Belén Rueda και Aura Garrido αρκετά καλές, χωρίς η μία να επισκιάζει την άλλη και χωρίς καμία να είναι κατώτερη της άλλης.

Η μουσική μέτρια, χωρίς υπερβολές, δυνατή στα σωστά σημεία αλλά χωρίς να είναι από τα στοιχεία της ταινίας που θα θυμάσαι μετά το τέλος της.

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΟ ΔΩ

Γιατί σου αρέσει ο ευρωπαϊκός κινηματογράφος. Γιατί σου αρέσουν οι ταινίες που εκτυλίσσονται σε λίγες ώρες. Γιατί σου αρέσουν τα μυστήρια/σπαζοκεφαλιές με ανατρεπτικό τέλος. Γιατί πιστεύεις πως μία ίσον καμία. Γιατί σου αρέσει η σκοτεινή φωτογραφία.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

ΣΕΝΑΡΙΟ
9
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
9
ΜΟΥΣΙΚΗ
6.5
ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ
7
Reader Rating47 Votes
5.7
7.9