Poster

Η ταινία ξεκινάει με την εξομολόγηση ενός ενορίτη, στον ιερέα του. Του λέει πόσο κακοποιήθηκε σεξουαλικά, όταν μικρός, από έναν άλλο ιερέα και του δηλώνει πως αυτός θα πληρώσει αυτό το τίμημα. Σε μία εβδομάδα ακριβώς θα τον σκοτώσει.
“You know how you can tell when you’re really getting old?
No-one ever says the word ‘death’ around you any more.”

TI EΧΟΥΜΕ ΕΔΩ

Ας ξεφύγουμε λίγο από το όλο οσκαρικό κλίμα και τις ταινίες υπερηρώων. Υπάρχουν και άλλες επιλογές. Αυτή τη φορά διάλεξα τον κινηματογράφο της Ιρλανδίας. Ακόμα και αν δεν ανέφερα την χώρα, θα το καταλαβαίνατε από την προφορά και τα τοπία που δεν μένουν απαρατήρητα.

Η συγκεκριμένη ταινία έχει να μας πει πολλά. Καταρχήν θίγει το θέμα της σεξουαλικής κακοποίησης ανηλίκων από ανθρώπους της εκκλησίας. Δεν βαραίνει όμως όλη την ταινία αυτό. Η βασική της δομή είναι η αναζήτηση της πίστης, αν υπάρχει, από τον ιερέα που του συμβαίνουν όλα αυτά. Κατά τη διάρκεια αυτής της βδομάδας έρχεται σε σύγκρουση με όλους όσους πηγαίνουν κάθε Κυριακή στην εκκλησία, και καλείται να αναμετρηθεί με το κάθε τι βιτσιόζικο και ανήθικο, που κουβαλάει ο καθένας από αυτούς. Και πιστέψτε με, έχουν πολλά θέματα όλοι αυτοί. Σε δεύτερο επίπεδο μας κάνει να αναρωτιόμαστε ποιος είναι αυτός που θα τον σκοτώσει. Με λίγα λόγια, μας έχει κάνει το κάθε διάλογο ενδιαφέρον. Έτσι θα πιάσουμε τους εαυτούς μας να εξετάζουμε προσεχτικά τη κάθε λέξη και το κάθε βλέμμα για να βρούμε τη λύση του μυστηρίου.

Με απλό τρόπο δηλαδή, πιάνει μια ευρεία γκάμα θεατών. Σε συνδυασμό με τα εντυπωσιακά καδραρίσματα μας κρατάει στη θέση μας για 100 λεπτά χωρίς να βαρεθούμε.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σκηνοθέτης είναι ο John Michael McDonagh. Έχει κάνει άλλη μια ταινία. Το “The guard” το οποίο είναι πολύ καλύτερο από την συγκεκριμένη (ήταν και η αιτία που  επέλεξα το Calvary), και μου την πρότεινε ένας φωτογράφος. Παίζουν αρκετοί ηθοποιοί γνωστοί για το Βρετανικό κοινό. Κωμικοί οι περισσότεροι. Παρόλα αυτά, όλοι κράτησαν μια πιο “μαζεμένη” ερμηνεία, πιθανώς για να μην μπορούμε να βρούμε ποιος θα σκοτώσει τον Ιερέα, δηλαδή τον Brendan Gleeson. Βαρύ όνομα, πολύ καλή ερμηνεία αλλά και πολύ καλός ηθοποιός, γενικά. Έχει παίξει σε ευρεία γκάμα ταινιών ανά τον κόσμο. Ένας ρόλος που μου ‘ρχεται τώρα τυχαία είναι αυτός του Μενέλαου στο “Troy”. Θα αναφέρω και τον Διευθυντή Φωτογραφίας, Larry Smith, ο οποίος κάνει “παπάδες” σε όποια ταινία συμμετέχει. “Παπάδες”… που το σκέφτηκα πάλι ο άτιμος…

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΟ ΔΩ

Επειδή άγιες μέρες έρχονται και η πίστη μας βρίσκεται σε σύγχυση…Πλάκα κάνω! Επειδή είναι μια ταινία που βασίζεται στις ερμηνείες και όχι στον προϋπολογισμό. Επειδή μας αρέσει η Ιρλανδική προφορά. Επειδή θέλουμε να δούμε κάτι διαφορετικό. Επειδή δε χρειάζεται να είσαι “της εκκλησίας” για να καταλάβεις το τι περνάει ο πρωταγωνιστής. Επειδή μας δείχνει ότι η καλή σκηνοθεσία δε χρειάζεται πολλά λεφτά για να εκφραστεί.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

ΣΕΝΑΡΙΟ
5
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
6.5
ΜΟΥΣΙΚΗ
5
ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ
7
Reader Rating6 Votes
6.4
5.9