Ελληνικός Τίτλος: Η άφιξη

Ετος Πρώτης Προβολής: 11 Νοεμβρίου 2016

Είδος Ταινίας:

Όταν 12 εξωγήινα αεροσκάφη προσγειωθούν σε διαφορετικές τοποθεσίες στον πλανήτη γη, ο αμερικανικός στρατός θα ζητήσει τη βοήθεια επιστημόνων για να επιτευχθεί η επικοινωνία με τα όντα. Η γλωσσολόγος Louise Banks και ο θεωρητικός φυσικός Ian Donnelly, θα προσπαθήσουν να λύσουν το μυστήριο πίσω από αυτή την απρόσμενη επίσκεψη.

TI EΧΟΥΜΕ ΕΔΩ

Η Louise χάνει την κόρη της από καρκίνο, και ο άντρας της έχει φύγει από το πλευρό της. Όταν όμως δεχτούμε αυτή την μυστήρια επίσκεψη, θα επιλεχθεί για να στήσει την γραμμή επικοινωνίας με τα επτάποδα όντα. Ο χρόνος όμως δεν είναι με το μέρος της, διότι σε όλο τον κόσμο επικρατεί πανικός και οι υπόλοιπες χώρες απειλούν με επίθεση αν δεν βρεθεί λύση.

Στην προσπάθεια του Hollywood να μη στερέψει από ιδέες, οι μεταφορές από διάσημες νουβέλες είναι πλέον σύνηθες φαινόμενο. Το 1998, εκδόθηκε το Story of Your Life από τον Ted Chiang και η απήχηση στο κοινό ήταν εμφανή. Η ταινία ξεκίνησε με αυτόν τον τίτλο, αλλά μετά το πρώτο screening, άλλαξε στο “Arrival” μιας και συνηθίζονται οι μονολεκτικοί τίτλοι.

Η προώθηση της ταινίας ίσως έγινε με λάθος τρόπο, μιας και από τον τίτλο και τα trailers περιμένουμε να δούμε μία ταινία επιστημονικής φαντασίας με RidleyScott-ικές επιρροές. Τελικά από τα πρώτα λεπτά βλέπουμε κάτι διαφορετικό.
Τι είναι αυτό που μας ωθεί στις επιλογές της ζωής μας; Ίσως η άγνοια του μέλλοντος. Τι θα γινόταν όμως αν γνωρίζαμε την σειρά των γεγονότων, που συνθέτουν τη ζωή μας; Θα αλλάζαμε τη ροή, ή θα αγκαλιάζαμε το αποτέλεσμα με θάρρος; Με αυτή την έννοια φλερτάρει η ταινία και βάζει την εισβολή των εξωγήινων πλοίων ως αφορμή για όσα θα ακολουθήσουν.

Η ταινία από το πρώτο λεπτό έχει σχετικά αργό ρυθμό, αν και μπαίνει στο ζουμί πολύ γρήγορα. Η Louise είναι ο χαρακτήρας που κρατά όλο το βάρος και το κοινό βλέπει τα πάντα από την δική οπτική πλευρά. Γι’ αυτήν είναι μια τεράστια ευκαιρία και συνάμα ευθύνη. Ο Ian δεν παίζει και ιδιαίτερο ρόλο στην εξέλιξη, πλην μίας φοράς που αποφασίζει να μας δείξει για ποιον λόγο είναι στο σημείο. Εμείς ταυτιζόμαστε περισσότερο με τον στρατιωτικό Colonel Weber, ο οποίος βλέπει το θέμα με ρεαλισμό και ζητάει απαντήσεις άμεσα λόγο πιέσεων.

Η έναρξη είναι πολύ όμορφη, με στενό focus στα πλάνα και πανέμορφα tilts δείχνοντας τον άνθρωπο “μικρό”, όχι μόνο απέναντι σε μια εξωγήινη απειλή αλλά και στην ίδια τη ζωή. Το σασπένς χτίζεται υπέροχα και η πρώτη επαφή φαντάζει πέρα για πέρα αληθινή. Δυστυχώς η ταινία μας χάλασε τη γεύση, καθώς υπήρξαν σημεία κλειδιά των οποίων η εξήγηση δεν δόθηκε σωστά από τους συντελεστές. Το τέλος ήρθε λίγο αβίαστα με λύση αρκετά γρήγορη, μετά το σημείο χωρίς ελπίδα.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Στην καρέκλα του σκηνοθέτη ο Denis Villeneuve (Enemy, Sicario). Αν τον γνωρίζεις καταλαβαίνεις πολλά για την ταινία, ειδικά πριν μπεις μέσα στη σκοτεινή αίθουσα. Πάντα ο ρυθμός του είναι αργός, παίζει με το σκοτάδι και τα σκούρα χρώματα σχεδόν σε όλες τις σκηνές. Καταχνιά, απαισιοδοξία και προφανώς μη μπλοκμπαστερικές ταινίες. Οπότε δεν θα βλέπαμε στρατούς να επιτίθονται και εξωγήινους να σκοτώνουν με laser. Πρόσεξε τη λεπτομέρεια, προσλαμβάνοντας επιστήμονες κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων και μαζί με τον σεναριογράφο Eric Heisserer, δημιούργησαν τον εξωγήινο γραπτό λόγο με σύμβολα.

Αργά tilts, landscape shots και σφήνες χωρίς ήχο, επηρεασμένος φανερά από το Interstellar, μαζί με τον cinematographer Bradford Young μας έδωσαν μία ταινία μουντή και απαισιόδοξη, σαν τα βροχερά απογεύματα του σχολείου που το μυαλό σου ταξιδεύει, φτιάχνοντας ιστορίες για να βγει η μέρα.

Στο ρόλο της Louise, η Amy Adams (Batman V Superman). Υποψήφια για χρυσή σφαίρα, έδωσε ερμηνεία οσκαρικού επιπέδου (σύμφωνα με τις κριτικές που πλημμύρισαν το Internet). Δυστυχώς δεν θα συμφωνήσω, διότι θεωρώ την εν λόγω ηθοποιό ανέκφραστη και ψυχρή. Αλλά τι ξέρω εγώ; Στον ρόλο του Ian, ο σαφώς καλύτερος Jeremy Renner (Civil War), του οποίου δεν δόθηκε η ευκαιρία να δείξει τις δυνατότητες του, διότι ο χαρακτήρας του αν και βασικός απλά γέμιζε τα κενά. Στο ρόλο του στρατιωτικού ο δεν-χρειάζεται-συστάσεις Forest Whitaker (Rogue One), καλύτερος από όλους όπως το περίμενα.

Σίγουρα θα πρέπει να σταθούμε στην μουσική, όπως ανέφερε ο φίλτατος συνάδελφος Στάθης στο άρθρο του, η ταινία είχε απλά μουσικάρα! Από τον Jóhann Jóhannsson, που έχει δουλέψει στο πλευρό του σκηνοθέτη σε όλες τις γνωστές ταινίες του, ακόμη και στο μελλοντικό Blade Runner 2049.

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΟ ΔΩ

Αν καταλάβεις πόσο κοντά είμαστε σε μία τέτοια επίσκεψη και πόσο αντιπροσωπευτικά και ωμά σου δείχνει η ταινία την ανταπόκριση του κόσμου σε αυτή, τότε αξίζει να την δεις. Σίγουρα πρόκειται για μια ταινία sci-fi. Όμως το συναίσθημα μπαίνει σε πρώτο ρόλο. Αξίζει για σκοτεινή αίθουσα, μιας και τα πλάνα θα σε αφήσουν με το στόμα ανοιχτό (τουλάχιστον τα περισσότερα) και καλό είναι να ακούσεις την μουσική σε ηχεία τεραστίων διαστάσεων. Θα σου ξινίσουν πολλά σημεία τον τραχανά, αλλά αν τα παραβλέψεις θεωρώ ότι είναι μία από τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

Arrival
ΣΕΝΑΡΙΟ7
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ9
ΜΟΥΣΙΚΗ9
ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ6.5
7.9Score
Βαθμολογια Αναγνωστων: (22 Votes)
6.2

POSTER

Poster

TRAILER

 Arrival
(2016) on IMDb

Ποιος το εγραψε

Νάσσος Ζώτης
Writer / Reviewer

Το όνομα του βγαίνει από το Θανάσης. Αλλά δεν του αρέσει και εκνευρίζεται όταν τον φωνάζουν έτσι. Το όνειρό του ήταν να γίνει σκηνοθέτης, αλλά δεν το έκανε ποτέ ένας θεός ξέρει γιατί. Το επάγγελμα του είναι άσχετο, και εύχεται να το αλλάξει μία μέρα. Η ασχολία του με το βίντεο, το μοντάζ και τη φωτογραφία είναι το πάθος του. Έγραψε και σκηνοθέτησε την πρώτη του ταινία εν έτη 2018. Βλέπει ταινίες από τότε που θυμάται τον εαυτό του, και αναπολεί τις εποχές εκείνες του VHS. Θεωρεί πως η κριτική ταινιών πρέπει να είναι πολύπλευρη και όχι κοντοθωρη. Μισεί το ποδόσφαιρο τον τζόγο και την γυναικεία γκρίνια. Η καρδιά του παλεύει για τον αγαπημένο σκηνοθέτη με τον Christopher Nolan και τον David Fincher να μονομαχούν για την 1η θέση.

Σχετικες Αναρτησεις