15 ταινίες που περιμένουμε το φθινόπωρο

Το καλοκαίρι μας τέλειωσε και ο Αύγουστος μας άφησε με μερικές σπουδαίες ταινίες (Baby Driver, Dunkirk, The Big Sick). Αφού χαλαρώσαμε (κινηματογραφικά) τις πρώτες βδομάδες του Σεπτέμβρη, ας δούμε τι μας περιμένει τους επόμενους μήνες (που θα δούμε και τις πρώτες οσκαρικές ταινίες).

Στη λίστα περιλαμβάνονται ταινίες με ημερομηνία διανομής στην Ελλάδα μέχρι και το Δεκέμβρη ή ταινίες που δεν έχουν πάρει ακόμα διανομή και βγαίνουν στις ΗΠΑ στο αντίστοιχο διάστημα (γι’αυτό λείπει για παράδειγμα το πολλά υποσχόμενο Shape of Water του Guillermo del Toro που έρχεται στη χώρα μας καθυστερημένο). Για να δούμε λοιπόν:

Ξεκινάμε με τον διαβολικό κλόουν Pennywise και τους Losers, τα πιτσιρίκια που τον αντιμετωπίζουν. Οι καλές μεταφορές ιστοριών του Stephen King στη μεγάλη οθόνη σπανίζουν, αλλά το IT δείχνει ότι θα είναι η εξαίρεση. Έχει κάνει ήδη πρεμιέρα στην Αμερική με πολύ καλές κριτικές και έχει σπάσει διάφορα εισπρακτικά ρεκόρ ταινιών τρόμου. Λες και δε φοβόμασταν ήδη τους κλόουν…

Εδώ τα λόγια είναι περιττά. Αν έβγαινε φέτος μόνο το Blade Runner 2049 και καμία άλλη ταινία, θα ήμουν ευχαριστημένος. Το κυβερνοπάνκ περιβάλλον επιστημονικής φαντασίας, ο Ridley Scott που επιστρέφει, ο Denis Villeneuve (Sicario, Arrival) που σκηνοθετεί, o θρυλικός διευθυντής φωτογραφίας Roger Deakins, ο Ryan Gosling που κυνηγάει (;) τον Harrison Ford. Τι άλλο να θέλει κανείς;

O Tomas Alfredson, μετά τα πολύ καλά Let the Right One In και Tinker, Tailor, Soldier, Spy αναλαμβάνει τη σκηνοθεσία (από τον Martin Scorsese) του αστυνομικού θρίλερ του Jo Nesbø. Από τα τρέιλερ φαίνεται να έχει συλλάβει την ατμόσφαιρα του σκανδιναβικού νουάρ, με τον Michael Fassbender στο ρόλο του αστυνόμου Harry Hole.

Brawl in Cell Block 99 / Μπλοκ 99 (13/10)

To Μπλοκ 99 θα κυκλοφορήσει online στις 13 Οκτωβρίου και θα είναι η δεύτερη ταινία του S. Craig Zahler μετά το Bone Tomahawk. Ξεκινάει ως ένα crime drama και ακολουθεί τον τρόφιμο του Vince Vaughn, που σιγά-σιγά ξεφεύγει από τους κωμικούς ρόλους, και την προσπάθειά του να επιβιώσει στη φονική “αρένα” των φυλακών.

Από τα τρέιλερ δεν έχουμε καταλάβει και πολλά για την υπόθεση της νέας ταινίας του Darren Aronofsky, αλλά έχει πετύχει την ατμόσφαιρα ψυχολογικού τρόμου -στο στυλ του Rosemary’s Baby– στην εντέλεια. Με ένα καστ που αποτελείται από τους Jennifer Lawrence, Javier Bardem, Ed Harris και Michelle Pfeiffer, ελπίζουμε ο Aronofsky να άφησε πίσω του την πατάτα Noah και να επέστρεψε στην παλαιά του φόρμα.

Suburbicon (26/10)

Σκηνοθεσία του George Clooney, σενάριο των αδελφών Coen, πρωταγωνιστές οι Matt Damon, Julianne Moore και Oscar Isaac. Πλάκα θα έχει. Αν ο Clooney τα καταφέρει πίσω από την κάμερα, η σάτιρα των Coen έχει τα φόντα να είναι μία από τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς.

Ευτυχώς που ήρθε ο Taika Waititi (What We Do in the Shadows, Hunt for the Wilderpeople) για να δώσει ενδιαφέρον στο νέο σίκουελ του Thor. Μετά τους Guardians of the Galaxy ήρθε η ώρα και για τον Θορ να αποκτήσει λίγη προσωπικότητα, λίγη εκκεντρικότητα, λίγο 80s βρε αδερφέ. Οι προσθήκες των Kate Blanchett, Jeff Goldblum και Mark Ruffalo σίγουρα δεν θα κάνουν κακό.

Τα αφεντικά δε γουστάρουν τον Λάνθιμο, αλλά εγώ κάνω την επανάστασή μου. Σιγά-σιγά ο Γιώργος Λάνθιμος γίνεται παγκοσμίως γνωστός και αν το The Killing of a Sacred Deer κριθεί επιτυχές, δεν αποκλείεται να τον δούμε να σκηνοθετεί για κάποιο μεγάλο στούντιο. Ασχολείται με τη σχέση ενός χειρουργού (Colin Farrell) με τον γιο ενός άντρα που πέθανε στο χειρουργείο του και τις οδυνηρές της συνέπειες. Το ύφος της ταινίας δείχνει ζοφερό, αλλά ελπίζουμε να έχει και λίγο από το χιούμορ που μας έχουν συνηθίσει τα σενάρια του Ευθύμη Φιλίππου.

Roman J. Israel, Esq. (3/11 στις ΗΠΑ)

Μετά το εξαιρετικό Nightcrawler, o Dan Gilroy επιστρέφει με ένα νομικό δράμα που έχει τον Denzel Washington στον πρωταγωνιστικό ρόλο. Η ιστορία εκτυλίσσεται στο υπογάστριο του πνιγμένου δικαστικού συστήματος του Λος Άντζελες, όπου η ζωή ενός ιδεαλιστή δικηγόρου περιπλέκεται λόγω των πεποιθήσεών του.

Three Billboards Outside Ebbing, Missouri / Οι Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι (10/11 στις ΗΠΑ)

Καλώς επέστρεψες Martin McDonagh. Ο σκηνοθέτης του υπέροχου In Bruges και του Seven Psychopaths υπόσχεται να μας προσφέρει μια ταινία με το γνώριμο καυστικό χιούμορ του και εκκεντρικούς χαρακτήρες. Η Frances McDormand, που δέχτηκε τον ρόλο μετά από προτροπή του Joel Coen, υποδύεται μια μάνα που παίρνει το νόμο στα χέρια της όταν η αστυνομία δεν μπορεί να εξιχνιάσει τη δολοφονία της κόρης της. Το καστ συμπληρώνουν οι Sam Rockwell, Peter Dinklage και Woody Harrelson.

Lady Bird (10/11 στις ΗΠΑ)

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Greta Gerwing (Frances Ha) με πρωταγωνίστρια την Saoirse Ronan (Brooklyn), ίσως την καλύτερη νεαρή ηθοποιό του Χόλιγουντ. Η ταινία ακολουθεί μια νεαρή γυναίκα που “δραπετεύει” από την οικογένεια και τη μικρή της κωμόπολη, για την τσιμεντένια γοητεία της Νέας Υόρκης.

Ε, τι να πω εδώ; Παρότι το σύμπαν της DC δεν πατάει σταθερά στα πόδια του, δεν έχει πολύ σημασία αν το Justice League θα είναι καλό ή κακό. Σεναριακά λογικά θα πάσχει, αλλά θα έχει την ευκαιρία να είναι άκρως εντυπωσιακό με την παρουσία των Batman, Superman, Wonder Woman και Flash στην ίδια ταινία.

The Disaster Artist (8/12 στις ΗΠΑ)

Μια ταινία που μας δείχνει πως γυρίστηκε μια άλλη ταινία. Όχι βέβαια μια τυχαία ταινία, αλλά το The Room, μια από τις χειρότερες κινηματογραφικές παραγωγές όλων των εποχών. Ένα τρομακτικά περίεργο και προχειροφτιαγμένο φιλμ που έχει γίνει πια cult classic και σκορπάει απλόχερα γέλιο. Ο James Franco ΕΙΝΑΙ ο Tommy Wiseau.

Δε γινόταν να λείπει το 8ο (;) Star Wars από τη λίστα. Σίγουρα περιμένω να δω τι θα γίνει με τον Luke Skywalker, αλλά αυτό που με εξιτάρει πιο πολύ, είναι ότι πίσω από την κάμερα κάθεται ο Rian Johnson. Έχει σκηνοθετήσει τα νεο-νουάρ Brick και Looper, ενώ είναι υπεύθυνος και για τρία από τα καλύτερα επεισόδια του Breaking Bad.

Wonderstruck (28/12)

Κομμένο και ραμμένο για τα Όσκαρ. Ο Todd Haynes επιστρέφει στη σκηνοθετική καρέκλα μετά το εξαιρετικό Carol, ενώ η Julianne Moore θα προσπαθεί να κερδίσει μια υποψηφιότητα. Ένα δράμα εποχής με ταλαιπωρημένους χαρακτήρες, από αυτά που αρέσουν στην Ακαδημία.